Japanese Power - CitiGo E iV

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en daar ben ik het ook wel mee eens. Totaal belachelijke term natuurlijk. En dat kan ik weten als iemand die al 45 jaar dagelijks hardloopt. Maar het zal duidelijk zijn wat ik bedoel. "Top kwaliteit banden met veel grip om lekker vlot mee te rijden", beetje omslachtig, maar zo bedoel ik sportief in dit ingeburgerde verband.
 

sels

Lid
Wat zijn we in deze dagen blij met de optie voorverwarmen via de app op beide auto’s. Dan vergeet je even dat je range met koud weer een flink tikkie minder is maar geniet je te
meer van een ontdooide en warme auto.
Heb je misschien tips voor het voorverwarmen? Van de week de Citigo voorverwarmd (16 gr), maar na 20 minuten zat er nog steeds ijs op de ruiten en binnen stond wel wat te blazen, maar de airco stond aan en het was niet echt warm. Zie ik een instelling over het hoofd? De dag ervoor via de vertrekplanner geprobeerd te verwarmen, maar toen gebeurde er niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Japanese Power

Donateur
@sels

Het voorverwarmen doen we op 2 manieren. Of programmeren op de vaste tijden/dagen dat de vrouw om 08:00 uur vertrekt. Hij staat dan in de vertrekplanner ingesteld op 21,5 graden. Werkt ideaal.

Andere optie die we gebruiken (bij niet reguliere tijden) is even in de app bij klimatisering / airconditioning op start drukken (temp staat op standaard 21,5) en de auto gaat voorverwarmen vanaf dat moment.

Voordeel van geprogrammeerd voorverwarmen is dat de auto aan de hand van de buitentemperatuur uitrekend hoeveel tijd er nodig is om op de opgegeven tijd op 21,5 graden te zijn. We hebben tot nu toe nog nooit misgegrepen.

En in de zomer voorkoelen. Ook zo’n handige optie. Of koel houden als je even een korte boodschap doet.
 

sels

Lid
Beide dus gedaan, vlgs mij alles goed ingesteld. Ik zal de temperatuur wat hoger instellen, hopelijk gaat het dan beter. Je zou denken dat 16 Gr voldoende is als het buiten -6 is.
 

Me Zelf

Forumguru
16C is denk ik echt te koud. Dat is het al vrij snel zonder dat de ruiten al warm zijn. Ik heb ‘m (want koukleum) op 24C staan en dan ontdooit alles keurig.
Wat niet werkt: de planner op laden tot 7:00 en daarna klimatisering om 8:00 zetten (dus 2 aparte schuifjes omzetten in de app). Laden doet ie dan wel maar de verwarming een uur later aanzetten heeft ie geen zin meer in. Beetje suffe bug.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Voorverwarmen (aan de laadpaal) doe ik meestal een graad of 2-3 boven de gewenste temperatuur, wanneer je instapt ben je alweer flink wat warmte kwijt uit de auto. En 'op temperatuur houden' kost minder energie dan 'op temperatuur brengen'.
 

Japanese Power

Donateur
Schermafbeelding 2023-02-10 om 15.58.16.png

Zit ik net op Streetview te surfen, staat ineens de CitiGo van vrouwlief voor de deur bij de zaak.
Opname is van 24 of 25-10-2022. Ja, we ruilen, net wie de meeste kilometers moet maken die dag...
 

EdK

Forumguru
Ehh Jouw zorgen zijn mijn zorgen niet hoor !!
Maar omdat jij de pechduivel op je schouder hebt zitten het laatste jaar en ik die steenslijper zag.......
Tsja 1 en 1 is 11
 

Japanese Power

Donateur
En dan is het moment daar dat nr. 3 haar rijbewijs heeft. En je raadt het al. De CitiGo staat bijna niet meer thuis en moet elke nacht aan de lader. Heerlijk. Laat ze lekker genieten. Zullen nu wel meer KM op gaan zitten dan de afgesproken 10K op jaarbasis. Maar dat zien we tegen die tijd wel.

O ja papa. Ik heb hem even door de wasstraat gereden vandaag. Lief toch.

5C1AD530-CBBC-484C-B37F-D0992864242B.jpeg FD93121A-D4E1-4673-B559-DBD14717CDD5.jpeg
 
Bovenaan Onderaan