Japanese Power - CitiGo E iV

Japanese Power

Donateur
Aangezien ik me de hele week in de kleine EV verplaats (omdat vrouwlief in de Enyaq met de jongste op schoolkamp is) vanavond gelijk maar even de winter-zomerwielen-wissel gedaan. Samen met m'n een-na-jongste zoon die altijd al gek op auto's is geweest.

Nog 16 jaar en over enkele weken z'n eerste rij-examen. Hij kan niet wachten en z'n droomauto is al uitgezocht... alleen dat wisselt nog wel eens als hij gaat rekenen en er een maandelijks bedrag onder de streep komt.

IMG_5138.jpeg


IMG_5132.jpeg
 

eriktv

Forumguru
Haha mooi verhaal met die rekensom. Uiteindelijk is onder de streep nog een extra Citigo E iV van pa en moe voor de deur dan wellicht nog het meest gunstig? :D
 

Japanese Power

Donateur
En ja hoor. De volgende in huis heeft vandaag het roze pasje opgehaald. Vanavond lekker een paar uur samen wezen touren. Het alleen touren zal nog even duren aangezien hij net 17 is geworden. Maar goed. Ik vind autorijden ook leuk dus dat komt best goed.

IMG_6768.jpeg

En binnen 2 weken zal het oranje monstertje voor dochterlief ook op de oprit staan. Althans, op straat. De voortuin pakken we na de zomervakantie aan met een 3e parkeervak en dan hebben we altijd een plekje…
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ja hoor en nog meer groen uit de tuin weg.......
Mag hopen dat de bijtjes en de bloemetjes bij je langskomen om te protesteren...
Jij stemt zeker geen groen links of die partij van de diertjes...dat is wel duidelijk nu.....
Maar goed ik zal het gras hier wel nog wat hoger laten groeien ter compensatie hoor ...... ( is nu al 2 kontjes hoog ) :koffie:
 

Japanese Power

Donateur
Maar goed ik zal het gras hier wel nog wat hoger laten groeien ter compensatie hoor ...... ( is nu al 2 kontjes hoog )
Ben altijd blij met mensen als jij, dankjewel.
Maar geen zorgen, er ligt nu grind, het blijft grind, alleen de heg gaat 90 graden om ;)
Dus resumé blijft het qua groen/grijs verdeling zoals het nu is.
 

Japanese Power

Donateur
Laatste post hier is alweer even geleden. Gebeurt ook weinig bijzonders. Het autootje doet wat hij moet doen. Mooi toch.

Deze ochtend maar even de winterwheelies eronder gelegd. Voor even met achter gewisseld vanwege de profieldiepte. Deze winter nog door en dan komend jaar 2 bandjes laten vervangen. Vallen nog netjes binnen de marge. Komend jaar zal dat wellicht krap worden.

Heb alles aangestuurd aan m’n zoons aangezien ik 6 weken niets mag tillen als gevolg van de operatie.

IMG_9906.jpeg IMG_9907.jpeg IMG_9914.jpeg IMG_9915.jpeg
 

EdK

Forumguru
Maar een discussie die in vele banden topics hier op forum nu wel tot de treure is behandeld....
En tsja conclusie daaruit is dat een ieder toch doet wat hij / zij denkt wat goed is !!

En we vervuilen dan ook nog eens het topic van @Japanese Power :koffie:
 

Japanese Power

Donateur
Nope. Voor ligt nu 5 en achter ligt 4 mm. Aangezien de auto vaak voor korte stukjes in en om het dorp wordt gebruikt heb ik inderdaad gekozen voor deze wisseling.

Is het fout, ik persoonlijk vind van niet, auto rijdt veel korte ritten, heeft veel vermogen (EV) direct op de voorwielen, en zo kan ik nog wel een paar redenen verzinnen voor mijn keuze. Ik heb me van te voren ook ingelezen in de voor -en tegens.

En als je naar de letter van de wet kijkt ligt de grens voor afkeur in profieldiepte nog een stuk lager dan de huidige “slechtste” band ;)

Maar ik waardeer jullie bezorgdheid maar sluit me aan bij de post van @hemi24 waarvoor dank.
 

Captain Hook

Forumguru
Nope. Voor ligt nu 5 en achter ligt 4 mm. Aangezien de auto vaak voor korte stukjes in en om het dorp wordt gebruikt heb ik inderdaad gekozen voor deze wisseling.
Maar nu, met deze nadere detailinfo, is de context van het geheel ook wat duidelijker. Dank daarvoor.
5 versus 4 mm verschil vind ik nou niet echt significant.

Dat was heel wat anders geweest als het ene setje b.v. nog 3mm profiel had en het andere 6mm.
Één van de redenen dat ik ook reageerde op het voor/achter minder/meer profiel verhaal, was dat ik zelf ooit met m'n (toen nog lease) O2 2.0 TDI in een enorme plensbui op de A27 (ter hoogte van Almere Hout) in de problemen kwam. De achterkant van de auto probeerde de voorkant in te halen. :sick:

En een paar weken daarvoor had de garage bij de reguliere onderhoudsbeurt een wissel van achter naar voor gedaan en vice-versa. Het diepste profiel (toen zoiets van 5mm) lag voor. En de, net aan 2mm banden, zaten achter.
Dan kunnen de voorbanden van een voorwielaandrijver dan weliswaar meer grip hebben. Maar wat slip tijdens het optrekken is lang niet zo gevaarlijk als een uitbrekende achterkant. :jaja:
Volgens de (toendertijd) redenatie van de LM dat pas als alle banden versleten waren, er nieuwe op kwamen...

Laat niet onverlet dat de wettelijk grens, ruim onder de 2mm, eigenlijk een farce is. Dan kom je al snel in de problemen bij een heftig waterballet, al dan niet gecombineerd met spoorvorming waarbij de geulen volstaan met water.
En een juiste bandenspanning speelt ook nog een belangrijke rol.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan