Japanese Power - CitiGo E iV

Japanese Power

Donateur
Klopt, je bent me voor @Tees , maar dat was ook mijn idee. De dekking van laadpalen in NL is best fors te noemen, zeker hier in het westen. Naar het noorden is de spoeling in met name de dorpjes dun, maar heb je nog genoeg snelladers langs de snelwegen staan.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb ook vrienden in een dorp in het verre noorden wonen (>200KM) maar als we daarheen gaan rijden met de EV gooi ik hem vlak voor aankomst als we de snelweg afduiken even aan een snellader met een bakkie koffie om met een bijna bijna volle accu aan te komen. Dan is de rit einde dag/avond naar huis zonder een centje pijn te doen.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik kan ook van Emmen naar Venrai en terug op één volle accu, maar dat is bijna op 't randje (met 100-105 km/h).
Omdat het hier over de Citigo gaat, is allereerst het rijbereik (vrij veel) minder, en dan kan die ook nog eens (veel?) minder snel snelladen.
Dus de argumenten tegen zo'n (kleinere) EV zijn zeker valide.
 

Japanese Power

Donateur
Dus de argumenten tegen zo'n (kleinere) EV zijn zeker valide.
Mee eens Peter maar de argumenten VOOR zijn zeker ook valide ;)
Als ik kijk naar de lage kosten en het heerlijke comfort van zo'n relatief kleine auto zou dit voor mij als daily een prima auto zijn.
Niet voor niets rijden hier een aantal leden met een CitiGo rond als daily, vaak dan wel als ICE / CNG.
En qua snelladen: 40kWh DC, dus aan de snellader met een flinke bak koffie en je kunt weer verder.

1920_citigo-e-iv-opladen-nl-678498.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Momenteel heb ik vanwege de schade aan de Enyaq als leenauto een Renault Captur onder m’n kont. Altijd gedacht dat Franse auto’s zo comfortabel reden… no way dus. Ik gebruik hem echt alleen voor het woon-werkverkeer en verder pak ik de CitiGo. Rijdt heeeeel veel malen soepeler en voelt meer aan als een serieuze deelnemer aan het verkeer t.o.v. de Captur. Die laatste is stug, voelt als een stuk kunststof, de bediening is traag en onlogisch en het vermogen van de 1.0 is drama. Bij de 4500 toeren gaat er pas wat gebeuren maar dan heb je al 2 x een melding op je display gehad dat je moet opschakelen. Zie uit naar einde week dat de Enyaq klaar is.

32FC263F-9B94-4913-AFB0-B5506AC74718.jpeg
C2442743-A515-44D2-B932-06992B717116.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Vandaag is het kleine monstertje weer z'n (bijna) 30K beurt naar de dealer.
Enige puntje wat vrouwlief had zijn nieuwe rubbertjes voor de ruitenwissers voor.
Verder zal er verwacht ik niet veel naar voren komen.

O ja, ze heeft gekozen voor Ames Zwijndrecht. Ben benieuwd.
Hemelsbreed het dichtste bij, aanloopbaar dus.

IMG_2012.jpeg IMG_2013.jpeg IMG_2014.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
De 30K beurt is gedaan, geen bijzonderheden. Vooraf werd gemeld dat ze gelijk 2 recall's zouden uitvoeren. Ik weet helaas niet welke het waren en ze staan ook niet op de factuur, logisch natuurlijk. Vrouw weer blij en ze kan weer lekker door. Overdag gaat de CitiGo aan de lader met afgeknepen snelheid, geheel afhankelijk van de combinatie weersomstandigheden en hoeveelheid opgewekte energie via de zonnepanelen. Zo blijft het een voordelig karretje ;) #blijmee

B.t.w. De eerste ervaring met Ames Zwijndrecht was positief kreeg ik nog te horen.
 

Okki

Donateur
Mijn ervaringen met Ames Dordrecht waren ook positief. Tot de man daar naar Zwijndrecht ging (Jan Alderliesten geloof ik ). Dus als hij daar (nog) werkt is het daar oké. Hij had het goed onder controle.
 

Sjoerdb

Forumguru
Leuk om even je topic te lezen. Hoe is de ervaring met het rijden op verschillende snelheden, 100, 95 of 90 km/h (zonder gevaar voor jezelf of ander tot last te zijn) op de snelweg? De luchtweerstand neemt dan fractie, terwijl de totale reistijd marginaal iets meer wordt.
 

Japanese Power

Donateur
Vandaag had ik de CC op 100-80-50 GPS gezet. En dan ben je niet tot gevaar voor jezelf of anderen. Het is gewoon de normale max. snelheid. En dan krijg je heerlijke resultaten in je verbruik te zien.

Maar ik pak de CitiGo ook wel eens voor woonwerk verkeer. En dan is het verbruik aanzienlijk anders. Drukke wegen, af en toe even lekker versnellen. Maar dan nog is het prima te doen.

Ik heb in elk geval niet het gevoel in een te kleine auto met te weinig vermogen te rijden. Heerlijk stil comfortabel cruisen ;). Al zou door omstandigheden dit m’n daily moeten zijn, ik kan er prima mee leven. Is gewoon een heerlijk bakkie wat er ook nog eens leuk uitziet.
 

Japanese Power

Donateur
Afgelopen week een autokrik en een momentsleutel aangeschaft via MP en gisteren de LM velgen met winterbanden geplaatst.

4D596DA6-1284-43BC-A74E-29E0E772B1CF.jpeg

Ze ogen een tikkie kleiner en als ik de vergelijkingstabel van de zomerbanden en winterbanden vergelijk val ik met de afwijking naar beneden binnen de marge van 2,5%.

1D24E633-2B5C-42AA-94EE-BE4B4C92AB29.png

Vraag me toch af nu ze eronder zitten of de maat nu wel verstandig is voor een EV. M’n gevoel zegt dat het misschien niet klopt/verstandig is. Ik heb gisteravond een lekker stuk gereden en afgezien van wat meer rolgeluid merk ik weinig verschil.

Wat denken jullie. Zo laten of toch een setje winterbanden aanschaffen specifiek voor een EV. In zoverre dat bij zo’n kleine EV van toepassing is.
 

Captain Hook

Forumguru
Afgelopen week een autokrik en een momentsleutel aangeschaft via MP en gisteren de LM velgen met winterbanden geplaatst.

Wat denken jullie. Zo laten of toch een setje winterbanden aanschaffen specifiek voor een EV. In zoverre dat bij zo’n kleine EV van toepassing is.
Want?
Is de winter dan anders voor een EV? Ik snap 'm niet...
Wat zou er dan anders zijn aan specifieke winterbanden voor een EV versus die voor een ICE? Als die al bestaan... (afgezien van marketinggewauwel)
 

Japanese Power

Donateur
Als zomerbanden liggen er Continental ContiEcoContact 185/50 R16 H onder. Waarom nu die H want dat is toch hogesnelheidsband? Met een top van 130…
 
Bovenaan Onderaan