Japanese Power - CitiGo E iV

Me Zelf

Forumguru
Inderdaad, een handige app. Ik vind hem wel wat traag reageren, dat is de communicatie met de auto en duurt best lang, en mis alleen nog dat je stoel en ruitverwarming kunt voorprgrammeren. En ik ga nog wel eens de mist in als ik hem op een parkeerplaats aan een laadpaal hang en vergeet dat ik had ingesteld dat hij om 6:00 uur klaar moest zijn met opladen. Ff snel de voorprogrammering uitzetten met een fysiek knopje zit er niet in (of is daar dat knopje rechts vd pook voor?).
 

Japanese Power

Donateur
Klopt. Stoel en ruitverwarming kun je niet voorprogrammeren @Me Zelf. En dat kan in de Enyaq dan weer wel. Vind overigens wel dat de app in de Citigo veel meer mogelijkheden heeft dan in de Enyaq. En het leukste van de app is dat je je gereden ritten kunt terugkijken met alle soorten verbruik. Die optie mis ik best in de Enyaq.
 

Japanese Power

Donateur
Ha Erik @ertromp. Ik heb de afgelopen week best wat ritjes (kort en lang gemaakt met de CitiGo. Ik vind dat hij zich serieus gedraagt op de grote weg. Pak je binnendoorweggetjes dan voel je het wegdek wel duidelijker binnenkomen, maar qua all-over handling is er niets mis mee. De Yaris TSport waar we uitkomen heeft een sportonderstel en is dus geen vergelijking hierin.
 

Japanese Power

Donateur
En afgelopen weekend lag de brief al op de mat, SEPP aanvraag is goedgekeurd.
Dit keer een hele snelle ambtelijke molen dus. Streeftijd voor goedkeuring was bij aanvraag minimaal 6 werkweken, vraag me niet waarom...
 

Japanese Power

Donateur
De Yaris is trouwens binnen 1 week al verkocht. Wordt maandag a.s overgeschreven en daarmee is voor ons gezin de Toyota geschiedenis afgesloten... Leuke is dat vrouwlief gisteren zei dat ze zo blij blij is met de CitiGo dat ze de Yaris al helemaal vergeten is...
Maar man man man, wat een geld. In 2020 gekocht voor 5000, in 2022 verkocht voor 5000 en nu te koop voor, nou ja, kijk zelf maar...
Let wel, meeneemprijs. Trekhaak, Apple CarPlay, Keyless entry / start worden niet eens genoemd in de advertentie. Zijn toch leuke verkooppunten lijkt me zo.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
€1350 erbovenop voor de garage bij zo'n auto om mee te beginnen is niet heel gek toch?
Mijn Faab heb ik ook ingeruild voor €1450, die heeft eerst te koop gestaan voor €2750, maar is pas weggegaan toen de vraagprijs op €2300 stond.

Als de garage geen haast heeft met de verkoop kan ie m best een tijdje voor een wat hoge prijs te koop zetten, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
 

Japanese Power

Donateur
Vanavond na het klussen (keuken, hal en deel woonkamer gaan op de schop) samen met de CitiGo maar even een wasbox bezocht. Schone pica’s volgen later ;)

989C4401-FC60-416B-ABA1-A8EA0B03F731.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Zojuist de kleine EV van de lader gehaald en krijg in de app en op de BC een actieradius van 321KM te zien.
Afgelopen week stond er zelfs 340KM in beeld...

Zeker geen realistisch beeld, maar het blijkt wel dat deze kabouter-EV met alle ritten woon/werk/boodschappen/kids halen/brengen een mooi resultaat neerzet. Vrouwlief pakt zelfs liever de privé-CityGo dan de zakelijke Enyaq voor de kortere ritten...

IMG_0022.PNG
 

Japanese Power

Donateur
Inderdaad @Kanerr . Er staan zelfs nog enkele 2020 modellen NIEUW te koop, zegt wel iets over de flinke prijs voor zo'n kleine rakker. Maar ook voor de occasions van 1,5 tot 2 jaar oud zijn de prijzen soms bijna gelijk aan nieuw.

Niet te doen bij particuliere aanschaf. Misschien dat de huidige benzineprijzen een klein beetje een schopje in de richting van EV geven maar het blijft een bak knaken...
 

Tees

Donateur
Poe, ja 20+ k€ is wel aan de prijs ja. Maar als je voldoende rijdt kan de balans natuurlijk snel omslaan, kosten per km zijn een stuk lager voor een EV, en zéker met de huidige benzineprijzen.

Maar t lijkt me een heel leuke auto, de Mii van m'n moeder vond ik ook altijd een verrassend goede auto, en dat dan in een EV uitvoering :jaja:. Maar wel als 2e auto (zoals bij jou), anders is t net een beetje heel erg klein als je een gezin hebt.
 

Me Zelf

Forumguru
Hier dezelfde ervaring qua bereik: tot 360 km bij volle accu. Maar ja, dat is zonder airco aan en geen verwarming (want de temperatuur is al 20+C). In de winter zijn die korte boodschappenritjes juist weer funest voor het bereik, dan ben je vooral aan het opwarmen.
 

EdK

Forumguru
321Km / 360Km

Ja leuk , maar wat rij je er uiteindelijk mee 200 ??
want als ik me tank volgooi met brandstof dan krijg ik ook wel eens te zien dat ik er wel 1000Km mee kan rijden, maar uiteindelijk haal je dat ook nooit en te nimmer....

Dus tsja sorry heren, maar die app waardens lijken leuk maar lees liever wat jullie echt gereden record aan KM is
 
Bovenaan Onderaan