Inwendig reinigen kop TSI motor?

prosier

Forumguru
CITAAT
Cool en helder :)

- Revive werkt dus niet zoals walnut blasting
- Walnut is het enige dat alle carbon weghaalt
- Carbon in de intake heeft vaak dus cold misfires als gevolg
- de flap/klep waar het om gaat in het filmpje die omgaat tussen de 2 bedrijfsmodi, ik vraag me wel af of mijn 1.4tsi CHPA dat wel heeft... ik heb alvast geen intake flaps als ik het goed heb

Hier staan wat plaatjes over die kleppen: https://www.seat-online.nl/showthre...0-TSI-intake-manifold-flap-blijft-dicht-staan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: NJAM

NJAM

Lid
In dit filmpje wordt uitgelegd hoe het kan dat de TSI motoren zo gevoelig zijn voor de koolafzetting.

Mij valt op dat de klep die hij als eerste reinigt met wallnootgranulaat, later nog smerig wordt van de reiniging dmv revive. Daar haal ik uit dat wallnutblasting een goede reinigingsmethode is maar slechts voor het laatste gedeelte van je traject.

Daar haal ik uit dat 't misschien niet slecht is om eerst 1 of 2 van deze flessen op de inlaat te zetten alvorens met wallnut blasting te beginnen..

Of bekijk ik dit verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

NJAM

Lid
Sowieso al handig geweest om info over de foutcodes te mogen ontvangen @VAG-man. Misschien dat anderen hier iets zinnigs op kunnen zeggen?
 

NJAM

Lid
Mij valt op dat de klep die hij als eerste reinigt met wallnootgranulaat, later nog smerig wordt van de reiniging dmv revive. Daar haal ik uit dat wallnutblasting een goede reinigingsmethode is maar slechts voor het laatste gedeelte van je traject.

Daar haal ik uit dat 't misschien niet slecht is om eerst 1 of 2 van deze flessen op de inlaat te zetten alvorens met wallnut blasting te beginnen..

Of bekijk ik dit verkeerd?


Als ik dit moet laten hoor ik 't wel maar ik geef deze graag nog een schop. Wil hier graag 't fijne van weten.
 

ertromp

Forumguru
Ik zie de toegevoegde waarde niet om van die flessen eerder aan het inlaat traject toe te voegen.
Daar krijg je nl altijd al een percentage olie mee door bijvb EGR werking of retourdampen carter die in dat eerste gedeelte vnl vloeibaar of in dampvorm blijven
Die kool ontstaat echt boven de kleppen omdat daar de motortemperatuur een rol speelt.
Door die hoge temperatuur daar wordt de damp / vloeistof verbrand en krijg je die kool
Heb ook bij mij 1.4 TSI CAXA blok met camera en demontage eea bekeken maar eerste gedeelte kwam ik geen koolafzetting tegen maar wel olie sporen. De kool zat echt op de kleppen en daar iets boven langs steel en kamer
 
  • Leuk
Waarderingen: NJAM

NJAM

Lid
Oké dat is een helder verhaal. Dus de inlaatkleppen zijn de business end in dit verhaal.
Zijn er misschien ook mensen die deze klus zelf geklaard hebben?
 

ertromp

Forumguru
Wel goed afwegen of je dit zelf wilt doen naast de nodige technische handelingen:


De set word per dag verhuurd en word geleverd met walnoot granulaat wat los berekend word á €3,30 per kilo. Gebruik van merk specifieke afzuigkelken is gratis!

Let op! Deze huur set word niet verzonden en kan alleen afgehaaldworden bij onze vestiging in Goes.

dus ook nog even in Goes afhalen

wel goed gevonden!
 

ertromp

Forumguru
Vind ik persoonlijk een mooi bedrag wat VAG Techniek vraagt. Realiseer jezelf dat het e.e.a. gedemonteerd en weer gemonteerd moet worden en dat er de nodige uren inzitten om de 16 kleppen te reinigen. Dus blasten en de krukas weer verdraaien en de poorten weer afplakken. Dus uren (reken maar zo op een uurtarief van 65 euri) en wat materiaal en je bent zo die 449 euri kwijt. En reken maar dat er met de nodige zorg en kennis gewerkt wordt daar in Nuenen
 
Bovenaan Onderaan