Goeiendag!

NJAM

Lid
Hallo Skodaforumleden!

Ik ben Nigel van der Putten. Kom uit Veldhoven, woon in Eindhoven, 28 jaar en sinds kort trotse eigenaar van deze Octavia RS.
Op dit forum hoop ik veel te leren over hoe ik de auto netjes kan houden en beter kan maken. Ik zit al met wat vragen maar die zal ik in relevante topics neerleggen.
 

Bijlagen

  • 20200715_122423.jpg
    20200715_122423.jpg
    749,5 KB · Weergaven: 76
  • 20200715_122400.jpg
    20200715_122400.jpg
    1 MB · Weergaven: 68

MaxN

Donateur
Welkom. En leuk om weer eens een Sedan/hatchback te zien van een RS en geen Combi.
 

NJAM

Lid
Bedankt mannen!

Welkom Nigel, mooie vRS!
Heb je nog concrete plannen met de vRS?

Jawel. Maar eerst wil ik even nagaan of alles een beetje in orde is. Tijdens de koop stonden alle lichten op groen. Maar ik heb spookverhalen gelezen over niet goed werkende zuigerveren die de auto een olieboot maken en vuilophoping (olie en benzinedampen van herverbrandingssysteem) in de inlaatkleppen waardoor vermogenverlies en andere problemen optreden.

't leek me goed eens te kijken of dit of andere zaken aan de hand zijn met de auto.

Nog een dingetje; hij start niet altijd ineens. En bij een succesvolle poging ook niet van harte. Misschien gewoon vuile bougies ofzo? Maar eens even bellen met de dealer want ik heb een maandje garantie.

Misschien op de langere termijn nog chippen maar eerst eens kijken offie gezond is en flink van genieten.
 

NJAM

Lid
Zo dan. Met de auto naar een vakgarage paul kuijpers in Oisterwijk geweest. Zij lazen de bijgevoegde foutcodes uit. Daarnaast heb ik cuppende banden die dus aan vervanging toe zijn. De voorbanden gaan naar achter de op de vooras komen nieuwe. Zij bieden Viking aan voor 100 per band en Landsail voor 85 in passende maat (weet 'm zo niet uit m'n hoofd).

Ik ben heel benieuwd wat de dealer waar maakt van de maand garantie op de motor.
 

Bijlagen

  • 20200718_212635.jpg
    20200718_212635.jpg
    995,2 KB · Weergaven: 25

EdK

Forumguru
De voorbanden gaan naar achter de op de vooras komen nieuwe.
En laten nou de nieuwe banden juist achterop moeten en de oudere banden voor om de meeste grip te houden !!
Zijn hier al menige hoofdstukken over geschreven....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
@EdK begreep van de garage eigenaar dat dit slim zou zijn. Heb je ook een link?
Niet....is idd al heel wat over geschreven en niet alleen hier op di forum. In het kort; grip verlies je meestal aan de achterzijde en door de nieuwere banden achter voorkom je dit al grotendeels en als het wel gebeurt is het makkelijker te corrigeren als je nieuwe banden hebt.
 

Canon-Eye

Forumguru
De voorbanden gaan naar achter de op de vooras komen nieuwe.
Dat is niet verstandig. Voor de beste bochtstabiliteit - vooral op natte wegen of als er wat van die sneeuwderrie ligt - heb je het beste profiel altijd achter nodig.
Doe het andersom: nieuwe banden achter, en als de voorbanden versleten zijn dan de achterwiel naar voren en wéér de nieuwe achterop.

<edit>
Toelichting: zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/pizzapieters-seat.40661/page-13#post-882732
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NJAM
Bovenaan Onderaan