Inwendig reinigen kop TSI motor?

prosier

Forumguru
250 is prima lijkt me
500 is gewoon onmenselijk bizar afzetterij, nooit doen (my2ct)

Bel eens bij BVR (ofzoiets?) in Tilburg, was ik toen tevreden over en een prima prijs dacht ik.
 

catch me

Forumguru
Zal t navragen, kijken, had een aantal dingen toen laten doen, moet ff op de factuur kijken, wat t precies was, viel op zich mee dacht ik
 

catch me

Forumguru
Heb t nagevraagd, het is vanaf 85,- 85,- is 1 sessie, 2 sessies is 140,- 3 sessies is 180,- prijzen zijn incl btw, en het is afhankelijk van de vervuiling hoeveel sessies je nodig hebt
 

prosier

Forumguru
QUOTE
Klinkt raar voor mij.
Walnut clean is maar 1x. En dan is alles weg.

Kan niet verklaren wat dit voor goocheltruc is...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

catch me

Forumguru
De ene motor is vervuilde dan de ander, is weinig goocheltruc aan, zal ook wel verschil in benzine en diesel zijn, zeker wat vervuiling betreft.
 

VAG-man

Forumguru
Ik vind dit ook gek. Je maakt dat ding schoon of niet. Dus als hij een beetje schoon is stoppen ze en kun je voor de 2e sessie gaan. Dan wordt het bijna schoon en stoppen ze weer, zodat je de 3e sessie moet betalen?
 

catch me

Forumguru
Zou t niet precies weten, maar voor diegene die er interesse in hebben zou ik zeggen, neem contact met m op en vraag waarom t zo is, van 1 tot 3 sessies, denk dat ze dat wel uit kunnen leggen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zojuist dit hele, interessante topic eens doorgenomen. Ik heb helemaal geen klachten over mijn auto (Polo GTI 2.0 van 2018 met nu 48500 km). Ik meen ook te hebben begrepen dat de nieuwe TSI's geen of veel minder last hebben van vervuiling. Ik rijd vnl lange stukken op de snelweg, ben absoluut niet van het nieuwe rijden en blaas de boel regelmatig even lekker door. Op grond van dit alles kom ik dan tot de slotsom dat ik me er (nog) niet druk over hoef te maken.
De vraag is of dat een terechte conclusie is en dat preventief reinigen niet opportuun is in mijn geval.
 

prosier

Forumguru
QUOTE
Gewoon even (laten) checken met een smalle usb mini camera via een air intake sensor gat :)

Ps. Als de quote niet meer mag, wellicht de functie uit het forum halen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Voor mij is dat niet "gewoon even", wie/wat/waar? En ook die moeite bespaar ik me liever wanneer het zoals ik vermoed hoogst onwaarschijnlijk is dat het iets oplevert. Het gaat mij nu juist om de vraag of ik met dat vermoeden goed zit.
 

ertromp

Forumguru
Alleen de 1.8 TSI en 2.0 TSI welke gebruikt wordt in MQB platform zeg maar sinds 2014 hebben een extra injector in inlaat traject. Bij alle andere TSI's is het directe inspuiting met dus die vervuiling van de inlaatkleppen
 
Bovenaan Onderaan