Ik ben niet zo'n actieve poster op het forum, maar wel een actieve lezer...
Vier jaar geleden heb ik veel informatie op het forum ingewonnen en besloten om een O3 combi te bestellen als leaseauto. Kwam van een Passat CC, daarvoor gereden in een Passat station, Toyota Avensis, Volvo V40 (2x). De O3 1.6 diesel (Greenline... want 14% bijtelling) is mij de afgelopen jaren prima bevallen en nu, 178.000 km later, gaat hij over anderhalve week omgeruild worden voor een S3 HB. Niet dat de O3 te klein was, integendeel, maar ik wilde weer eens in een ´koets´ rijden. Daarnaast wilde ik een iets pittiger motor en wilde ik weer automaat gaan rijden. Met de huidige technologieën (ACC en Lane Assist) hoop ik dat de files die ik regelmatig op de A4 (Rotterdam - Amsterdam) moet trotseren tot minder ergernis gaan leiden. Daarnaast rijd ik regelmatig van Den Haag naar Arnhem over de A12 en hoewel dat traject iets minder filegevoelig is, zal dat met de eerder genoemde technologieën ook een relaxter rit worden.
Wat is het geworden:
- Superb HB Style Business 2.0 TDI met DSG7
- Quartz Grey Metallic
- Tech pakket (beige leer, open dak, lane assist)
- Smart light
- Adaptive Cruise Control met front assist
- Verwarmde stoelen voor en achterbank
- Stuurverwarming
- Lichtpakket
- Trekhaak
Besteld wk 29 (19/7)
In productie gegeven wk 31 (31/7)
In productie gegaan wk 34
Levering wk 46 (13/11)
Dat er enige tijd tussen productie en aflevering zit, heeft te maken met het feit dat mijn huidige leasecontract pas 13/11 afloopt, dus eerder rijden was geen optie. Ik heb wel regelmatig contact met de dealer gehad die (ergens rond wk 36/37) wist te vertellen dat de auto 'vastgehouden' werd in Tsjechië, wachtend op typegoedkeuring ivm WLTP. Een week of twee geleden had ik contact en toen stond de wagen al bij PON in NL, en inmiddels is de auto bij de dealer aangekomen, is het kenteken bekend en staat niets een aflevering in de weg!
nog 11 dagen, 9 uur en 3 minuten wachten.....