Het grote S3 levertijden topic

  • Superb HB Style Business 2.0 TDI met DSG7

Besteld wk 29 (19/7)
In productie gegeven wk 31 (31/7)
In productie gegaan wk 34
Levering wk 46 (13/11)

Dat er enige tijd tussen productie en aflevering zit, heeft te maken met het feit dat mijn huidige leasecontract pas 13/11 afloopt, dus eerder rijden was geen optie. Ik heb wel regelmatig contact met de dealer gehad die (ergens rond wk 36/37) wist te vertellen dat de auto 'vastgehouden' werd in Tsjechië, wachtend op typegoedkeuring ivm WLTP. Een week of twee geleden had ik contact en toen stond de wagen al bij PON in NL, en inmiddels is de auto bij de dealer aangekomen, is het kenteken bekend en staat niets een aflevering in de weg!

nog 11 dagen, 9 uur en 3 minuten wachten.....

Mooi nieuws, ik ga vandaag maar weer eens bellen. De mijne is ook in week 34 gebouwd maar vorige week was nog niks bekend. Overigens waren de diesels eerder door de WLTP dan de 1.5 benzine
 
Toch maar weer gebeld. Geen nieuws. Auto staat nog steeds als geproduceerd in WK34 maar nog niks ingepland voor transport. Volgens de dealer is de kans nu echt heel klein dat hij voor het einde van deze maand er is.......

Tijd om een vervangende auto aan te vragen bij de leasemaatschappij dus.
 
Helaas voor mij, De dealer heeft de auto nog niet op het terrein staan en ook geen idee wanneer hij aankomt. Maar het kan allemaal nog goedkomen. :-)
 
Status update:

"auto heeft fabriek verlaten" wordt aankomende week in NL verwacht. Dus eindelijk beweging!

Geen idee hoe lang het dan nog duurt voordat het kenteken erop zit. Zou het nog lukken voor eind van de maand??
 

paulgr

Lid
Helaas één grote deceptie. Vandaag bij de dealer om de auto op te halen. Is het de verkeerde configuratie. En er wordt geen eens moeite gedaan om het probleem op te lossen.
#waaromwildeikookalweereenskoda ?
#zonderskodanaarhuis
 
@paulgr : Dat is wel heel vervelend. De dealer zou zich toch kapot moeten schamen voor zo een fout.
Zeker na alle vertraging die er al was. Ik hoop dat het snel opgelost voor je wordt.
 

paulgr

Lid
In plaats van de lederen bekleding met ventilatie was de auto uitgerust met lederen bekleding. Voor de rest is de auto niet meer bekeken omdat zowel de leasemaatschappij als ikzelf de auto niet in ontvangst gingen nemen.

Vooral de houding van de dealer was teleurstellend. Hij dacht de ik de auto toch wel zou nemen.... "het was immers toch lederen bekleding". Hij probeerde op geen enkele wijze te kijken wat er aan gedaan kon worden. Hij gaf aan dat er een nieuwe auto besteld moest worden, maar nam niet de moeite naar een eventuele nieuwe levertijd te kijken. Maar wel meteen zeggen dat de auto dan duurder ging worden.

Uiteraard heb ik 'm aangegeven dat ik door zijn fout niet meer ga betalen voor de auto omdat ie eventueel in 2019 geleverd gaat worden.
 
@paulgr : Echt belachelijk zoals deze dealer zich er vanaf maakt.
Hoe herken ik overigens het verschil tussen geventileerde en niet geventileerd leder?

Hou je poot stijf wat betreft de verhoging. Het kan niet zo zijn dat een fout van de dealer jou op extra kosten jaagt. Ik hoop dat lease maatschappij hier een beetje steun voor je is.
Zelf had ik weinig steun van de leasemaatschappij maar ik heb gelukkig wel de toezegging van mijn dealer gekregen, na wat aandringen, dat ook levering in 2019 tegen de prijs van 2018 gaat plaatsvinden.
(Ik heb nog een klein beetje hoop dat dit niet nodig is maar de 24e komt dichtbij en volgens mij is mijn auto nog niet in NL dus steeds meer kans dat ik hem pas in 2019 krijg)

Sterkte met deze teleurstellende ontwikkeling
 

paulgr

Lid
@paulgr : Echt belachelijk zoals deze dealer zich er vanaf maakt.
Hoe herken ik overigens het verschil tussen geventileerde en niet geventileerd leder?

Hou je poot stijf wat betreft de verhoging. Het kan niet zo zijn dat een fout van de dealer jou op extra kosten jaagt. Ik hoop dat lease maatschappij hier een beetje steun voor je is.
Zelf had ik weinig steun van de leasemaatschappij maar ik heb gelukkig wel de toezegging van mijn dealer gekregen, na wat aandringen, dat ook levering in 2019 tegen de prijs van 2018 gaat plaatsvinden.
(Ik heb nog een klein beetje hoop dat dit niet nodig is maar de 24e komt dichtbij en volgens mij is mijn auto nog niet in NL dus steeds meer kans dat ik hem pas in 2019 krijg)

Sterkte met deze teleurstellende ontwikkeling

Vooralsnog is de leasemaatschappij in conclaaf met de dealer om tot een oplossing te komen. Ik zou vandaag door de leasemaatschappij worden gebeld. Ook Skoda Nederland schijnt zich er inmiddels mee te bemoeien.
 
Klopt, maar dat was exact de reden waarom ik het Tech pakket NIET had besteld......

Duidelijk. Je hebt er dus goed over nagedacht, dus de dealer kan nu niet duiken mijn inziens.
Jammer als dit soort dingen zo lopen. Het moet toch een feestje zijn als je een auto van FL 100.000 gaat afnemen?
 
Bovenaan Onderaan