Het grote S3 levertijden topic

@paulgr Tsja, zou een oplossing kunnen zijn als er automaat in had gezeten.
Maar uit vorige informatie weet ik dat dit niet het geval is. En ik kan concessies doen maar de automaat is voor mij wel een absolute randvoorwaarde
 
Ik vind het zelfs heel jammer nu geen Skoda Superb te gaan rijden. Helaas heb ik geen andere keuze en ben ik nu aan het kijken naar voorraad auto's bij andere merken. Een auto samenstellen conform mijn eigen wensen is helaas ook niet meer aan de orde ivm levertijden.

Al met al is het uitzoeken van een nieuwe auto nu meer een last dan een feestje geworden......

Er moet toch wel iets vergelijkbaars op voorraad zijn bij andere dealers?
 

BramBam

Forumguru
Heb begrepen van mijn dealer dat PON 5 werkdagen heeft om de auto bij de dealer te krijgen, nadat de auto in Leusden is afgeleverd.
 

Renevvv

Nieuw lid
paulgr, ik snap je frustratie maar is er niet een andere oplossing? Is het geventileerde leder echt een must? Een Passat heeft die optie toch ook niet? Kun je ze niet een voorstel doen? Mooie set wintervelgen erbij, andere accessoires.
 

paulgr

Lid
paulgr, ik snap je frustratie maar is er niet een andere oplossing? Is het geventileerde leder echt een must? Een Passat heeft die optie toch ook niet? Kun je ze niet een voorstel doen? Mooie set wintervelgen erbij, andere accessoires.

Ja dat is een must. Als het niet geventileerd kan worden, dan had ik gekozen voor de reguliere bekleding (en daarnaast nog budget over gehad voor de automaat). Andere accessoires zijn niet meer mogelijk op deze uitvoering en aan een set wintervelgen heb ik niets want daar wordt al in voorzien door de leasemaatschappij.

En tot op heden nog geen excuses van de dealer......... Nog niet eens een bosje bloemen voor het ongemak....
 

Van Hoften

Forumguru
@paulgr al met al een geluk bij een ongeluk... Zelf kom ik van een Superb III en ben ik dit jaar Volvo gaan rijden. Stond op het punt een V60 te bestellen (uit de boekjes), maar ben toch naar de introductie bij de importeur geweest. Daar bleek dat met drie opgroeiende kinderen de achterbank te klein was van de V60. Gelukkig dat er een hele mooie V90 aanbieding was op dat moment met een R-Design uitvoering. Keuze was niet moeilijk toen. Neem van me aan: je gaat echt geen spijt krijgen van de V60. De Superb is een hele goede auto, werkelijk niets mis mee. Maar na 3 jaar Superb en 6 maanden V90 rijden kan ik je zeggen dat de Volvo als geheel weer twee tandjes beter is dan de Superb. Hopelijk kun je de negatieve ervaring straks achter je laten...
 
Nou helaas, nog steeds geen transport van mijn superb bekend. Gelukkig wel mail met garantie van dealer dat er, ook bij levering in 2019, geen prijsimpact gaat zijn.
We gaan het meemaken want levering op 24/11 acht ik nu niet meer haalbaar en dan ben ik drie weken weg.

Is een leaseauto, dus lease maatschappij zal wel levering in 2019 eisen
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat inmiddels een week bij Pon, rij er elke dag langs als ik naar m'n werk ga :banghead:.

Ik hoop toch wel dat ze de tijd vinden om hem volgende week af te geven bij de dealer, tijd dringt.......
 
Na vrijdag nog te horen hebben gekregen dat de dealer geen idee had waar de s3 uithing, vandaag ineens een mail met het mooie bericht dat de auto bij de dealer afgeleverd was.
Met vervolgens het teleurstellende bericht dat aflevering zaterdag niet meer lukt.
Nou ja, zoals al aangegeven, zolang ik daar maar geen prijsimpact van heb ga ik hier nog wel overheen komen. :-)
 
Na vrijdag nog te horen hebben gekregen dat de dealer geen idee had waar de s3 uithing, vandaag ineens een mail met het mooie bericht dat de auto bij de dealer afgeleverd was.
Met vervolgens het teleurstellende bericht dat aflevering zaterdag niet meer lukt.
Nou ja, zoals al aangegeven, zolang ik daar maar geen prijsimpact van heb ga ik hier nog wel overheen komen. :-)

Weer zo’n bizar verhaal. Kan toch niet zo zijn dat ze vrijdag van niks weten en vandaag de auto op de stoep staat bij de dealer? Je zou ook denken dat ze hem prima op naam kunnen laten zetten voor zaterdag, desnoods haal je hem volgende week pas op.

Ik hoop toch echt dat de aanloop naar het verkrijgen van de Skoda geen voorbode is voor de service en onderhoud de komende 4 jaar...
 

A2695

Nieuw lid
Heb op 31/3 een 1.4 tsi besteld met wat extra toeters en bellen, waarbij toen de levering beloofd werd op 27/5.
Die levering werd toen verzet naar 20/7 en zou toen een 1.5 tsi worden, maar de levering bleef uit.
Nieuwe datum was toen eind augustus, maar weer niets.
Op de site van skoda stond op 5/9 eindelijk dat hij geproduceerd was, en in de garage kreeg ik ook te horen dat de levering waarschijnlijk voor oktober zou zijn.
Ondertussen heb ik van de leasemaatschappij als leverdatum 10/11 doorgekregen maar op my skoda staat nog niets ingevuld.
Ben benieuwd ....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Vandaag dan toch ook eindelijk een mail gehad dat de wagen is geleverd ! Vrijdag kan ik hem gaan halen ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Weer zo’n bizar verhaal. Kan toch niet zo zijn dat ze vrijdag van niks weten en vandaag de auto op de stoep staat bij de dealer? Je zou ook denken dat ze hem prima op naam kunnen laten zetten voor zaterdag, desnoods haal je hem volgende week pas op.

Ik hoop toch echt dat de aanloop naar het verkrijgen van de Skoda geen voorbode is voor de service en onderhoud de komende 4 jaar...

Nope, dat zal niet gaan. Ik ga as maandag voor drie weken op vakantie. Dus of zaterdag leveren of na 15/12. Dat wordt dus na 15/12 want leasemij zal levering in december wel niet goedkeuren.

Raar dat A2695 wel er in slaagt om de auto zaterdag geleverd te krijgen. Andere dealer, andere afhandeling.
Maar inderdaad het begin is niet bepaald soepel. Hopelijk is dit inderdaad geen voorbode.
 
De eerste week zit er op, en wat een fantastische auto! Als ik de verhalen hier lees heb ik geluk gehad met de levering van mijn auto, ik heb uiteindelijk meer moeite gehad om de leasemaatschappij te overtuigen om snel af te leveren, dan PON of mijn dealer. De dealer heeft zelfs alles in het werk gesteld om het ophalen van de auto een feestje te maken: auto onder een doek, uitgebreide uitleg van alle opties, even de rust nemen om een bak koffie te drinken… een positieve ervaring.

En dan de auto: de 2.0 TDI (110 kW-150 pk) volstaat prima, in combinatie met de DSG een genot om in te rijden. De hulpsystemen (en dan met name ACC en Lane Assist) voldoen uitstekend en bezorgen me de gewenste rust op de grote weg en in de file. Goede geluidsinstallatie (Canton), heerlijke stoelen, tot nu toe weinig te klagen.

Het ontbreken van draai- en drukknoppen op het navigatiesysteem is even wennen, evenals de weergave. Ik had het idee dat mijn oude Columbus standaard meer inzoomde waardoor je meer details zag. Het scherm van deze Columbus is met name in spitsuur erg onoverzichtelijk door de grote hoeveelheden filemeldingen. De online diensten zijn wel fantastisch, met name het feit dat files in de stad ook weergegeven worden.

Binnenkort maar eens een afspraak maken voor VCDS aanpassingen om de laatste puntjes op de ‘i’ te zetten.
IMG_3198.jpg


IMG_3191.jpg


IMG_3190.jpg
 
Vandaag maar weer eens navraag gedaan. Auto staat nog bij PON, maar kenteken is binnen en hij komt deze week naar de dealer. Vrijdag staat hij op de planning voor de wintersloffen en trekhaak, maandag middag mag ik hem ophalen....
 
Nou breekt mijn klomp, maar daar ben ik dan wel weer gelukkig mee.
Gisteren gebeld door een andere medewerkster van de dealer en die dacht met me mee.
Vervolgens vanmorgen gehoord dat ik toch zaterdag de auto mag ophalen.

Eind goed, al goed. Alhoewel de communicatie inderdaad niet het meest soepele aspect van dit aanschaftraject was.

@Cyberik: Is dat nu ook Quartz Grey met Ivory leer bekleding van het tech pakket? (die kleuren heb ik namelijk ook, alleen dan op een combi ipv HB)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag ging de telefoon, uw auto staat klaar! Dus gelijk maar opgehaald!

Super blij natuurlijk en wat een verademing in de file naar huis met ACC zeg!

Kleur is iets lichter dan ik in m’n hoofd had maar al met al erg blij.

Wat wel gelijk op viel was een afwijking in de spec tov wat er op de bestelling stond. Gelukkig in positieve zin, panoramadak! Zit er gewoon op terwijl hij niet op de bon staat. Toch vreemd, maar heb het maar geaccepteerd ;)
 
Bovenaan Onderaan