Het grote S3 levertijden topic

paulgr

Lid
Duidelijk. Je hebt er dus goed over nagedacht, dus de dealer kan nu niet duiken mijn inziens.
Jammer als dit soort dingen zo lopen. Het moet toch een feestje zijn als je een auto van FL 100.000 gaat afnemen?

Het zou inderdaad een feestje moeten moeten zijn...... Nu is het één groot feest van ellende.....:cry::cry::cry:
 

paulgr

Lid
Het blijkt dat er toch wel andere stoelen met geventileerd leder in de auto kunnen worden gezet. In tegenstelling tot wat de dealer beweerde. Echter daardoor wordt de aflevering van de auto weer met twee weken vertraagd. Excuses voor het gedrag van de dealer zijn van de zijde van de dealer en vanuit Skoda Nederland nog niet aan de orde geweest. Gelukkig is de leasemaatschappij bijzonder hulpvaardig.

Klein voordeeltje: de bijtelling wordt nu iets lager omdat de stoelen achteraf geplaatst zijn, ipv af dealer.
 

paulgr

Lid
Als dat echter voor de aanschaf als optie was aangeboden dan had ik ook nog kunnen voor de automaat kunnen kiezen (Wat nu door alle opties niet meer mogelijk was)
 

kcilium

Nieuw lid
Verwachte levertijd van 18 Oktober, naar half November, naar 23 November, en nu begin December :( waarschijnlijk krijg ik (ivm lease maatschappij) de auto pas volgend jaar :S
 

paulgr

Lid
De stoelen kunnen toch NIET worden omgezet. Enige optie die overblijft is een nieuw lederen interieur en dan ventilatie inbouwen in de bestaande stoelen. De bedieningsknop voor de ventilatie in de stoelen kan niet in het bestaande interieur op de daarvoor bestemde plek worden ingebouwd. Een nieuwe Superb bestellen kost 5 maanden en leidt tot prijsverhoging en verhoogde bijtelling.

Het wordt voor mij dus helaas geen Superb, maar waarschijnlijk een Passat of een Volvo V60.

Een gemiste kans voor Skoda..........
 
@paulgr Natuurlijk horen wij het verhaal alleen van jou, maar op basis hiervan vind ik de dealer wel erg gemakkelijk weg komt met zijn fouten. Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om dit niet juridisch aan te vechten en voor jezelf de juiste keus maakt door naar een ander merk/dealer te stappen.
Maar ik vind het wel jammer dat een dealer zo gemakkelijk weg komt. De kans dat hij deze, door hem verkeerd bestelde, auto namelijk alsnog snel verkoopt is natuurlijk niet geheel denkbeeldig.
 

paulgr

Lid
Ik vind het zelfs heel jammer nu geen Skoda Superb te gaan rijden. Helaas heb ik geen andere keuze en ben ik nu aan het kijken naar voorraad auto's bij andere merken. Een auto samenstellen conform mijn eigen wensen is helaas ook niet meer aan de orde ivm levertijden.

Al met al is het uitzoeken van een nieuwe auto nu meer een last dan een feestje geworden......
 

Arnie

Actief lid
Volgens de dealer gaat de levering van de mijne aan het eind vd maand geen probleem zijn. Auto staat overigens nog niet bij de dealer dus fingers crossed...
 
@Arnie ik hoop het van harte voor je (en voor mezelf) maar als de dealer nu de auto nog niet op zijn terrein heeft staan en ook nog niet kan vertellen wanneer het transport plaats vindt dan is dat vooral een mooie belofte maar zonder enige onderbouwing.
Voor mij is het overigens echt onbegrijpelijk dat een bedrijf als PON geen logistiek beheer doet en dus niet kan aangeven wanneer het transport van een auto gepland is. Maar dat is wel wat ze mij proberen te doen geloven. (maar ik moet toegeven dat ik het moeilijk vindt om de waarheid momenteel te achterhalen)
 
Bovenaan Onderaan