Het grote S3 levertijden topic

A2695

Nieuw lid
Heb op 31/3 een 1.4 tsi besteld met wat extra toeters en bellen, waarbij toen de levering beloofd werd op 27/5.
Die levering werd toen verzet naar 20/7 en zou toen een 1.5 tsi worden, maar de levering bleef uit.
Nieuwe datum was toen eind augustus, maar weer niets.
Op de site van skoda stond op 5/9 eindelijk dat hij geproduceerd was, en in de garage kreeg ik ook te horen dat de levering waarschijnlijk voor oktober zou zijn.
Ondertussen heb ik van de leasemaatschappij als leverdatum 10/11 doorgekregen maar op my skoda staat nog niets ingevuld.
Ben benieuwd ....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volgens voertuigen.net zijn er helemaal nog geen 1.5 TSI motoren op kenteken gezet, terwijl PON beweert dat alle Skoda's vanaf week39 hun WLTP zouden hebben en ze zouden beginnen met uitleveren. Je zou denken dat er dan inmiddels wel meerdere op kenteken zouden staan.

Ik weet niet hoe accuraat voertuigen.net is, maar er zijn volgens hun deze maand maar 2 benzine Superbs op kenteken gezet. Beide auto's die al begin dit jaar naar NL zijn gekomen, beide 1.4 dus.
 
Volgens mijn dealer komt het nog steeds allemaal goed alleen kunnen ze niet vertellen wanneer de auto afgeleverd wordt bij dealer (waarom vind ik dat nu zo een raar antwoord?).
Verhaal blijft dat ze sinds 39 verscheept worden maar zoals hierboven is er nog geen 1.5TSi op kenteken gezet en dat vind ik dan toch wel een beetje verdacht.
Weet even niet hoe hier doorheen te komen
 
Volgens mijn dealer komt het nog steeds allemaal goed alleen kunnen ze niet vertellen wanneer de auto afgeleverd wordt bij dealer (waarom vind ik dat nu zo een raar antwoord?).
Verhaal blijft dat ze sinds 39 verscheept worden maar zoals hierboven is er nog geen 1.5TSi op kenteken gezet en dat vind ik dan toch wel een beetje verdacht.
Weet even niet hoe hier doorheen te komen

Ik ben eergister bij een willekeurige Skoda dealer naar binnen gelopen en gewoon even gevraagd hoe het met de nieuwe 1.5 motor staat in de Superb (en Kodiaq) zonder m'n eigen verhaal te vertellen. De verkoper lachte een beetje en zei dat hij verwacht dat deze pas begin volgend jaar komen. Iets met een tekort aan motoren en prioriteiten bij de VAG groep (VW dus).

Dit zou Pon wel goed uitkomen want dan hoeven zij ook financieel geen prijsverhoging te compenseren.....

Geen stress, we hebben nog een week 8 dit jaar toch :nailbiting:


Overigens kwam ik op een buitenlandse Skoda configurator (weet even niet welke meer) van de week wel de Superb 1.5TSI tegen als optie met daarbij een CO2 waarde van 128 gram, wat volgens mij een nieuwe waarde is... Dus?
 

paulgr

Lid
Volgens mijn dealer is mijn auto reeds geproduceerd en staat hij ergens (???) gereed om naar de dealer te worden getransporteerd. Echter door een tekort aan vrachtwagen chauffeurs voor autotrailers zijn er veel vertragingen met de uitlevering. Hij kon me echter garanderen dat ik mijn auto nog zou krijgen voor 31/10.

Er zijn in dit verhaal iets te veel onwaarschijnlijkheden om te geloven dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar gelukkig geloof ik in sprookjes en hoop ik op een voorspoedig einde van dit verhaal.
 
Als IT'er vind ik het hoogst ongeloofwaardig dat PON geen exact overzicht heeft van waar de auto is en op welke datum het transport gepland is. Dit is basis rooster functionaliteit dat elke, zichzelf respecterende, organisatie voor elkaar heeft. Het feit dat we allemaal andere verhalen te horen krijgen draagt bij aan mijn vermoeden dat dit niet onder controle is.

Zoals S3sportlinegrey ook al opmerkt zou het PON misschien wel heel goed uitkomen als de auto's pas in 2019 geleverd gaan worden omdat er dan geen WLTP compensatie meer verschuldigd is.

Ik ben niet zo van de sprookjes dus ga mijn dealer maar eens om een keiharde toezegging vragen dat ik, ook bij levering in 2019, niet geconfronteerd ga worden met een prijsverhoging.
I will keep you all posted
 

Van Hoften

Forumguru
Vergeet niet @S3Sportlinegrey dat f x M = Eb. Oftwel: futiliteit keer massa is enorm bedrag. Die € 1.000 per klant die nu aan het wachten is op zijn of haar auto doet PON heel veel pijn in de 2018 portemonnee.

Ik ben als wagenparkbeheerder voor twee bestelde VAG automobielen in afwachting van de schriftelijke toezegging dat hoe dan ook, overheidsaanpassingen of niet, de BPM verhoging ook voor 2019 niet door wordt berekend. Maar geheel in lijn met alle bovenstaande verhalen blijft het angstvallig stil vanuit de verkopende partij (de dealer).

Bij mijn nieuwe Volvo V90 zat er wel geteld 6 weken tussen bestelling eind mei 2018 en levering begin juli 2018. Er zijn automerken die wel op tijd de grammetjes zijn gaan tellen.

Succes aan allen die in afwachting zijn. Ik zou er zelf kierewiet van worden.
 

Gysman

Actief lid
Het feit dat de 1.5 motoren matig leverbaar lijken te zijn heeft ook voordelen. Voor mij dan.
Besteld 31-8: S3 BL 150pk 2.0 TDI DSG
Auto staat nu bij de dealer, en wordt 31-10 afgeleverd.
 

CharlesTucker

Forumguru
Bij mijn nieuwe Volvo V90 zat er wel geteld 6 weken tussen bestelling eind mei 2018 en levering begin juli 2018. Er zijn automerken die wel op tijd de grammetjes zijn gaan tellen.
Moesten die grammetjes toen al geteld worden eigenlijk, ik vermoed van niet of hadden ze de Octavia met 1.5TSI toen al wel voor elkaar? Ongeveer in dezelfde tijd als jouw V90 zat er bij mij ook nog een acceptabele tijd tussen bestellen en leveren van mijn O3, twee en halve maand. En misschien belangrijker nog, de inschatting van de dealer bij de bestelling klopte ook vrij goed, hij werd zelfs nog bijna 2 weken eerder geleverd dan voorspeld. En inderdaad, voor diegene die lang moeten wachten en in onzekerheid verkeren, sterkte ermee.
 
Het feit dat de 1.5 motoren matig leverbaar lijken te zijn heeft ook voordelen. Voor mij dan.
Besteld 31-8: S3 BL 150pk 2.0 TDI DSG
Auto staat nu bij de dealer, en wordt 31-10 afgeleverd.


Ik zie niet echt wat het één met het ander te maken heeft.

Mijn S3 1.5TSI is eind augustus al gebouwd, hij staat alleen nog steeds in Tsjechië....
 

Gysman

Actief lid
Tja... twee maanden als periode voor bestelling -> aflevering vind ik vrij kort, en lijkt redelijk uitzonderlijk als ik naar andere bestellingen kijk. En als ik dan hoor dat bepaalde types slecht leverbaar zijn, kan ik me zo voorstellen dat het één mogelijk te maken heeft met het ander. Geen benzineauto's op transport naar Nederland, dus eerder plek voor mijn diesel.
 
Ik zie bovenstaande eerder als verder onderbouwing van de BS dat er geen transport mogelijkheden zijn.
Het feit dat de diesel wel snel op transport kon en eerder bestelde en gebouwde S3's niet maakt het verhaal alleen maar ongeloofwaardiger.
We gaan het de komende weken zien want de 1.5 TSi stond in banking tot week 39 en transport zou tot maximaal 8 weken in beslag nemen, dus de komende weken komen er een heleboel S3 1.5Tsi's op kenteken te staan (als het verhaal klopt tenminste).

Ga ik dus snel mededeling zien (en doen) van geleverde auto.s

We will see
 

paulgr

Lid
Ik heb al aan de dealer gevraagd of ik 'm niet zelf kan gaan halen, maar dat schijnt dan ineens weer moeilijk te zijn..... Hoever is het nou eigenlijk naar Tsjechië.... daar ben je zo :D
 
He, goede. Ik heb mijn grote rijbewijs. Ik mag die autotrailer dus wel rijden.:thumbsup:

@Paul: regel jij het even met je dealer? Rijden we samen naar Tjechie en rij ik de trailer terug naar NL. :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan