Het grote S3 levertijden topic

kcilium

Nieuw lid
Meer mensen hier die last hebben van de WLTP?
Mijn auto is al geproduceerd maar wordt niet afgestuurd naar Nederland omdat de 1.5tsi nog niet WLTP gekeurd is :(
Het gaat om een auto met de volgende specs:
Skoda SuperB Combi 1.5 TSI DSG-7 Style Business 5D 110kW
• Kleur: Lava Blue
• Bekleding: Stoelbekleding stof Style zwart
• Achteruitrijcamera
• Sunset
• Metallic lak
• Reservewiel
• Variabele bagageruimtevloer
• Dynamic Chassis Control inclusief driving mode selection
• Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur)
• afneembare trekhaak 13 polig
• 19inch LM zomerset, Phoenix, antraciet
• tablethouder
• leder achteraf inbouwen
• Diamond stiksels
• Lederen stuurwiel
• lederen pookhoes
• Verwijderen van letters achterop
• Lichtpakket met Smart light assistent met Lane Assist
• Tech Pakket
 
@kcilium: Zelf de 1.4TSI style besteld op 14/7 en die zou vorige week geproduceerd zijn volgens dealer en deze week in NEderland. Levering daarvan echter (ivm einde leasecontract) pas op 24/11.
Ik ga wel eens even navragen of de auto er al is en of het dan nog de 1.4 is of toch al de 1.5.



UPDATE: Net van de dealer te horen gekregen dat dit inderdaad ook voor mijn auto geldt. Is dus wel "geupgrade" naar een 1.5 maar staat nu in ieder geval nog tot week 39 in de fabriek.
(Voor mij nog niet heel spannend omdat ik pas levering in week 47 heb).
 
Laatst bewerkt:

kcilium

Nieuw lid
@killerbee1958 dan weet je nu in ieder geval dat je ook de 1.5 krijgt :tongue:
Ik heb nu een schatting gehad dat voor half November haalbaar zou zijn, nou maar hopen dat dat inclusief leerinbouw etc is :S
 
@killerbee1958 dan weet je nu in ieder geval dat je ook de 1.5 krijgt :tongue:
Ik heb nu een schatting gehad dat voor half November haalbaar zou zijn, nou maar hopen dat dat inclusief leerinbouw etc is :S


Maar waarom aparte leerinbouw? Jij hebt tech pakket geef je aan.
In mijn tech pakket zat leer/pana dak en travelassist voor 990. Leer kon ivory (beige) zijn.
Ik had anders zeker leer later laten inbouwen maar dit tech pakket was prijstechnisch onweerstaanbaar tov later leerinbouw (onverlet de verhoogde bijtelling)
 
Panodak los was niet te bestellen, vandaar het tech pakket.
Qua leer wilde ik geen zwart of beige en ik had nog leasebudget over dus komt er amaretto bruin leer in :)

Grappig. dat leer had ik in eerste instantie ook gekozen maar ik had geen budget over dus de keus gemaakt voor het ivory leer van het techpakket. :-)
 

Birger

Nieuw lid
:yeehaa:Woehoe. Onze wagen is geleverd. Was voorzien voor 22/10. En is vandaag toegekomen bij de verdeler. Normaal woensdag gaan afhalen. Kunnen hem niet vroeger ophalen jammergenoeg. Maar mijn weekend is toch al geslaagd. Heb hem zelf nog niet kunnen gaan bekijken want de garage was al gesloten.

Specs
:

- 2.0TDI 7DSG MOONWHITE + 19” ACAMAR antraciet


- pack corporate plus ( pack style GPS, pack style Comfort en Skoda Connect)

- elecktrisch bediende zetels met leder (zwart) en geheugen vooraan, elecktrisch verstelbare lendensteun, zetelverwarming vooraan en achteraan
- verwarmde ruitensproeiers en verwarmde voorruit
- Park Assist ( parking Distance control ) + rear view camera
- AUTO light assist
- Armsteun met jumbobox
- getinte ramen achteraan
- rolgordijnen zijramen achteraan
- 2x USB vooraan , adapter usb Apple lightning
- Maxi DOT boordcomputer
- COLOMBUS navigatiesysteem
- spraakbediening, radio high, DAB tuner, comforttelefonie
- vloertapijten
- Kessy
- ...

Zodra we de wagen hebben mogen ophalen zal ik de foto’s posten.
 

Birger

Nieuw lid
hebben nu sinds woensdag onze superb. En ik kan niets anders zeggen dan dat het een supertoffe wagen is om mee te rijden. Veel comfortabeler dan mijn vorige audi A4 avant. (Nochtans ook een nieuwe wagen deze). Maar qua rij comfort en zitcomfort kan de superb mij meer plezieren. Foto’s van de binnenkant volgen nog. Maar momenteel heel slecht weer hier


B1C122DC-5445-433F-95D0-7AF402412D0A.jpeg
 

Bijlagen

  • 685BCDAD-3A11-4761-B706-C22BB676359F.jpeg
    685BCDAD-3A11-4761-B706-C22BB676359F.jpeg
    39 KB · Weergaven: 33
Na 8 maanden wachten op de Kodiaq nu de keuze gemaakt om de Kodiaq te annuleren en toch voor een Superb Combi Sportline te gaan. De dealer heeft een 1.5 DSG, Steel Grey met 19" en ACC in bestelling staan waar nu mijn naam op komt. Auto is al in week 34 geproduceerd maar wacht nog op de bekende WLTP keuring.......
Verwachte leverweek in Nederlands is nu 47...

Ik ben heel benieuwd!
 
Hmm, week 47. Mijn dealer gaf aan dat hij nu verwachtte dat de WLTP keuring er toe zou leiden dat hij in week 39 naar NL zou komen. Eind van de week maar weer eens verder vragen.
47 zou bij overigens ook nog passen omdat levering in week 49 plaats mag vinden.
 
Maar wel de octavia 1.5 tsi act. Dus die is er door. Nu inderdaad nog hetzelfde voor de superb en dan voor NL

Dat zegt volgens mij niet veel. Elke uitvoering moet getest worden, ook van de Superb. Bij de kodiaq blijken ze stuurverwarming bij alle lopende bestellingen eruit gehaald te hebben om zo een lagere waarde te krijgen, om een voorbeeld te geven.

Ik vrees het ergste voor m’n sportline......
 
Volgens mijn dealer zijn is de s3 1.5tsi "afroepbaar". Hetgeen volgens haar betekent dat de auto gewoon op transport naar Nl kan komen en op kenteken geplaatst kan worden.
Ik ben niet helemaal overtuigd maar wou dit antwoord hier maar even delen
 

Pannekoek

Nieuw lid
Na 8 maanden wachten op de Kodiaq nu de keuze gemaakt om de Kodiaq te annuleren en toch voor een Superb Combi Sportline te gaan. De dealer heeft een 1.5 DSG, Steel Grey met 19" en ACC in bestelling staan waar nu mijn naam op komt. Auto is al in week 34 geproduceerd maar wacht nog op de bekende WLTP keuring.......
Verwachte leverweek in Nederlands is nu 47...

Ik ben heel benieuwd!
mooie config :-)
 
Volgens mijn dealer zijn is de s3 1.5tsi "afroepbaar". Hetgeen volgens haar betekent dat de auto gewoon op transport naar Nl kan komen en op kenteken geplaatst kan worden.
Ik ben niet helemaal overtuigd maar wou dit antwoord hier maar even delen

Zou niet weten waarom PON de auto niet naar NL zou halen als deze al verkocht is. Wat ik begrijp heeft de superb combi nog geen goedkeuring op de 1.5 (hij staat ook niet in de ADAC lijst). Heb vandaag nog de dealer gesproken en hij bevestigd dit wederom.
 
Ik gaf al aan dat ik wat twijfels had bij de juistheid van het verhaal van mijn dealer.
Ik zal haar binnenkort weer eens met bovenstaande bericht confronteren en/of vragen om de auto af te roepen om eea te testen.

To be continued. :-)
 
Bovenaan Onderaan