Het grote S3 levertijden topic

Het word steeds gekker.
De superb is al in WK34 gebouwd, tot begin deze week gaf de dealer aan levering WK47, wat ik al lang vindt duren. Gister is het leasecontract getekend en vanmiddag krijg ik te horen dat de dealer verwacht de auto in de week van 5 januari te kunnen leveren !?!?!?

Dit slaat nergens op.

EDIT:

Het contract nog eens bekeken en wat me opvalt;

Skoda Superb 1.4 TSI Greentech 110kW Sportline Bus. combi DSG NEDC.

Daarnaast staat er in de optielijst: ADD WLTP bijlage ondertekenen.

Op basis van de bovenstaande gegevens zou je zeggen dat de auto dus onder de "restantvoorraadregeling" valt, anders kan de auto niet na 1 september verkocht worden als NEDC. Als dat echt zo is dan is het helemaal vreemd dat de auto niet gewoon uitgeleverd wordt. Als het dus geen NEDC auto is, dan zou het ook een 1.5 moeten zijn, maar hij is dus aangeboden als 1.4 en ook zo verkocht.

Dealer geeft weinig duidelijkheid hierover, volgens mij snappen ze het zelf ook niet.

Weet iemand wat "WLTP bijlage ondertekenen" betekend?
 
Laatst bewerkt:

Arnie

Actief lid
De mijne is als het goed is ook ergens rond week 34 geproduceerd. Gaat om een Superb Ambition Business HB 1.4/1.5TSI met handbak.
Vooralsnog heb ik geen idee wanneer deze naar NL gaat komen. Ik heb vandaag eens bij de leasemij gevraagd aangezien op de Skoda website vermeld staat dat prijzen (met oog op BPM aanpassing) voor levering 2018 gegarandeerd worden.

Dit was tevens de reden voor mij om de auto al in Augustus te bestellen.

Leasemij is het nu bij Skoda aan het checken...
 
De mijne is als het goed is ook ergens rond week 34 geproduceerd. Gaat om een Superb Ambition Business HB 1.4/1.5TSI met handbak.
Vooralsnog heb ik geen idee wanneer deze naar NL gaat komen. Ik heb vandaag eens bij de leasemij gevraagd aangezien op de Skoda website vermeld staat dat prijzen (met oog op BPM aanpassing) voor levering 2018 gegarandeerd worden.

Dit was tevens de reden voor mij om de auto al in Augustus te bestellen.

Leasemij is het nu bij Skoda aan het checken...


Ben benieuwd!
 

Van Hoften

Forumguru
Het WLPT addendum houdt in, dat je akkoord gaat met een levering volgens WLPT meting. Als het goed is, staat er verder in dat PON de BPM 2018 verhoging voor zijn rekening neemt.

Ik ben overigens in afwachting als wagenparkbeheerder van een schriftelijke bevestiging van 'onze' dealer op een BPM 2019 bijbetaling die zij (of PON) voor hun rekening nemen. Of geen prijsverhoging, of de in bestelling staande auto's annuleren was de optie die ze hebben ontvangen van mij.

Mooie woorden en beloften, maar pas als het op schrift staat en voorzien van de juiste (!!) handtekening ben ik er wat meer gerust op. Bij bestelling in mei was het nog "100% zeker rijden vóór 1 oktober 2018".

Boefjes zijn het sommige autoverkopers zou mijn oma hebben gezegd.
 
@Van Hoften

Ik weet even niet van wie u de wagenparkbeheerder bent maar ik heb mijn wagenparkbeheerder aangeraden dezelfde boodschap richting mijn dealer te sturen.
Tevens zelf ook even aan mijn dealer de mail gestuurd waarin ik ook zelf om absolute zekerheid mbt levering in 2018 of inderdaad schriftelijke garantie op verlenging van de toezegging van Skoda van geen prijsimpact agv WLTP in 2019 vraag.

Ben benieuwd wat hier de reactie van PON/dealer gaat worden

Laten wij elkaar svp even hier op de hoogte houden van een ieders ervaringen.
 

Van Hoften

Forumguru
@killerbee1958 Ik ben mede eigenaar van een onderneming en bestel de auto's van onze medewerkers zonder tussenkomst van een lease maatschappij. We hebben niet overdreven veel auto's (+/- 15 stuks), maar er rijden er voldoende rond om zo nu en dan de druk te verhogen. Iedereen mag geld verdienen, maar houd je klanten op de hoogte. Doen wij ook als bedrijf. Anders zou het een potje worden met boze klanten...
 
Update is dat het inderdaad geen 1.4 maar een 1.5 is. Alle auto's geproduceerd na week 32 zouden een 1.5 zijn. Ook geeft de dealer aan (informatie van PON) dat alle auto's in week 39 door hun WLTP zouden moeten zijn en dat de inschatting is dat het 8 weken gaat duren voordat alle voorraad op transport is. Vandaar uiterste leverdatum in NL week 47. Dat geeft de dealer dus nog 5 weken extra om de auto op kenteken te zetten om de BMP verhoging in 2019 te ontlopen.
 
@S3Sportlinegrey: Deze informatie is consistent met de informatie die ik van mijn dealer heb gekregen.
Mijn dealer verzekerde mij dat alles nu in orde was en dat het afroepen nu plaatsvindt en ivm aantallen tot max 8 weken doorlooptijd ging vragen.
Zelf ben ik nog niet gerust. Het gaat niet om honderden auto's en het vervoeren van de auto's gaat met 8 tegelijk best snel. Dus ergens rinkelt bij mij nog een alarmbel
 

BramBam

Forumguru
@S3Sportlinegrey: Deze informatie is consistent met de informatie die ik van mijn dealer heb gekregen.
Mijn dealer verzekerde mij dat alles nu in orde was en dat het afroepen nu plaatsvindt en ivm aantallen tot max 8 weken doorlooptijd ging vragen.
Zelf ben ik nog niet gerust. Het gaat niet om honderden auto's en het vervoeren van de auto's gaat met 8 tegelijk best snel. Dus ergens rinkelt bij mij nog een alarmbel

Gaat niet om honderden maar om duizenden auto’s, dus gaat wel effe duren.
 

Smarron

Actief lid
Die van mij afgelopen woensdag in ontvangst mogen nemen!

full.jpg


S3 Combi Style Business 2.0TDI


Ik vernam van de dealer dat er inmiddels tig Skoda's klaarstaan om verscheept te worden, maar nog niet geimporteerd mogen worden ? Het gaat dan wel om de modellen met de 1.5TDI motoren.
 
Correctie. gaat om modellen met de 1.5Tsi (benzine)motoren.
Die zijn nieuw en moeten door een WLTP keuring en hebben geen afgeleide NEDC rating
 
Volgens Pon zouden alle WLTP keuring voor Skoda afgerond zijn in week 39 en daarna het transport beginnen. Gezien er nog steeds geen enkele Superb op de ADAC lijst staat en wel dagelijks andere bij komen (veel VW) ben ik bang dat de prioriteit niet bij de Superb ligt. Zal je zien dat mijn geannuleerde Kodiaq straks nog eerder in NL is dan de uit voorraad bestelde Superb.....
 

Arnie

Actief lid
Wat ik heb vernomen van de dealer/leasemij is dat mijn 1.5TSI begin/midden Nov. naar NL komt. Levering staat vooralsnog gepland begin Dec.
 

Smarron

Actief lid
Gefeliciteerd met je auto Smarron. Weet je toevallig de productie week van jouw auto?

Volgens mij bedoel je de 1.5 tSi?
Zou zomaar kunnen de 1.5TSI, echter had ik van mijn werkgever gehoord dat de 1.6TDI naar een 1.5TDI zou gaan en dan zou ik pas in 2019 kunnen rijden. Daarom ook voor de 2.0TDI gekozen.

Ik heb bij de dealer inderdaad niet gevraagd of het om de TSI ging.

In week 32 was er een chassisnummer bekend. Verder weet ik helaas niks over de productiedatum. Bestelling was eind april al geplaatst.
 

paulgr

Lid
Uitvoering: Skoda SuperB 1.4 TSI Greentech ACT Style Business 5d
Kleur: Black Magic
Opties: Dynamic Chassis Control incl Driving Mode Selection, Verwarmbare stoelen voor en achter, Ruitenwisser achter, Stoelbekleding leder met ventilatie op de voorstoelen, Hill Hold Control, Achteruitkijkcamera, Adaptive Cruise Control, Virtual Pedal, Lichtpakket met Smart Light Assistant met Lane Assist, Panaramisch glazen dak, Zwenkbare trekhaakset, Stuurwielverwarming, Reservewiel, Media Command, Bagagenettenset, Tablethouder incl. Adapter.
Dealer: Zijm BV - Arnhem
Besteld op 09-07-2018
Indicatie levertijd: week 43-2018
Daadwerkelijke levertijd: onbekend ivm goedkeuring WLTP regeling
 
@paulgr: dat zijn ongeveer wel echt alle opties boven de style business die er nog te krijgen waren. :-)

Ben benieuwd naar uw ervaringen met auto nog dit jaar geleverd krijgen. Ik ga volgende week dealer wel weer even om een update vragen
 

paulgr

Lid
Ik zal regelmatig een update posten. Volgens de dealer zou ik 'm nog voor eind oktober mogen verwachten..... Fingers crossed.
 
Bovenaan Onderaan