Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

superbII

Zo zie je maar. Het kan dus makkelijk fout gaan.
Daarnaast, 1100 is voor de B-versie van de RNS510 voor VW. Die gaat nooit werken in je Columbus. Voor je Columbus heb je 904 of 1104 nodig afhankelijk van de versie.

Niet altijd alles klakkeloos overnemen van andere fora.
Want men zou daar moeten weten dat firmware xxx0 voor VW is, xxx2 voor Seat en xxx4 voor Skoda.

En Nomad, idd voor Skoda geld dan 1104 ;)

Ps, je hebt een PM :)
 
De DVD had ik er gewoon in laten zitten maar deze deed niets.

Ik heb ondertussen een nzb gevonden en de firmware opnieuw gedownload en gebrand naar een CD, deze CD wordt wel direct gevonden en ik kreeg de vraag of ik wilde updaten naar de firmware van 11-06-2009 en dat is hij nu dus aan het doen.

Ik denk dat er iets mis was met de image die ik gisteravond via de rapidshare link gedownload had.

Maargoed., nu nog ff 52 minuten wachten en dan zou het moeten werken.



\me zit hier de Jos Brink te doen... (duimen draai'ent duss...)
 
S

superbII

De DVD had ik er gewoon in laten zitten maar deze deed niets.

Ik heb ondertussen een nzb gevonden en de firmware opnieuw gedownload en gebrand naar een CD, deze CD wordt wel direct gevonden en ik kreeg de vraag of ik wilde updaten naar de firmware van 11-06-2009 en dat is hij nu dus aan het doen.

Ik denk dat er iets mis was met de image die ik gisteravond via de rapidshare link gedownload had.

Maargoed., nu nog ff 52 minuten wachten en dan zou het moeten werken.



me zit hier de Jos Brink te doen... (duimen draai'ent duss...)

We duimen voor je mee ;)

We hebben hetzelfde type Columbus zo te zien, dat gaat wel goed komen :winkie:
 

Torica

Lid
Ook ik heb de image gisteravond van rapidshare gedownload, werkte bij mij prima :ahum:

gebrand met Power-iso op een kodak DVD+RW
 

cloink

Actief lid
Met een klein hartje, maar ok...

Mijn Columbus krijg ik nieuw vanuit de fabriek niet in test-mode (neen, ik heb werkelijk alles al geprobeerd). Ik ga er dus van uit dat deze via de VAG-COM is uitgeschakeld?

Maar dus nu het probleem: hoe weet ik nu welke Columbus ik heb en of deze nieuwe firmware gaat "pakken"? 't Is een leasebak en ik had niet graag iets stuk gemaakt... :D
 
Met een klein hartje, maar ok...

Mijn Columbus krijg ik nieuw vanuit de fabriek niet in test-mode (neen, ik heb werkelijk alles al geprobeerd). Ik ga er dus van uit dat deze via de VAG-COM is uitgeschakeld?

Maar dus nu het probleem: hoe weet ik nu welke Columbus ik heb en of deze nieuwe firmware gaat "pakken"? 't Is een leasebak en ik had niet graag iets stuk gemaakt... :D

Volgens mij kun je beter bij je lease bak iets 'stuk' maken dan bij je eigen auto... :tongue:




pfff., nog 22 minuten....
 

Torica

Lid
Met een klein hartje, maar ok...

Mijn Columbus krijg ik nieuw vanuit de fabriek niet in test-mode (neen, ik heb werkelijk alles al geprobeerd). Ik ga er dus van uit dat deze via de VAG-COM is uitgeschakeld?

Maar dus nu het probleem: hoe weet ik nu welke Columbus ik heb en of deze nieuwe firmware gaat "pakken"? 't Is een leasebak en ik had niet graag iets stuk gemaakt... :D
Gezien de leeftijd van jouw S2 lijkt het mij dat je de 1104 zult hebben, de upgrade moet dan lukken.
 

Bartez

Lid
Welk brandprogramma kan ik het beste gebruiken om de image te branden. Ik kan met poweriso alleen met 4x branden....en met Nero wel langzamer....of maakt het niks uit??

is er daarnaast iemand die weet waar ik de 1104 firmware kan krijgen (da's toch niet illegaal, toch)?
 
Een foto zegt meer dan 1000 worden., dus bij deze....

image013fau.jpg


Bedankt voor de hulp jongens... :D


Ik heb hem trouwens gewoon met Nero (lite) gebrand zonder settings aan te passen binnen nero, gewoon CD in de drive image openen met Nero en branden maar.


Zo en nu ga ik er vandoor met een kleine vertraging van 2 uur ( vrouw boos :tongue: ) ach ja...
 
S

superbII

Dan wil ik heel graag weten of daarna de stuurbediening nog werkt.
Vermoed van niet namelijk.

Maandag gaan we bij de Octavia van mijn collega waar de stuurbediening niet meer werkt hetvolgende proberen.

What I made is open the firmware image in UltraISO. If you go to VUCI\B101\RNSMIDEC\PROG you'll see that there are 5 .FLI files, between them are:
PQTABLE.FLI - Standard version (the one we need)
SKTABLE.FLI - Skoda version with modified gateway table (does not work with our MFD)
TOTABLE.FLI - Touareg version
What you have to do is rename the files so PQTABLE.FLI is SKTABLE.FLI. I tried to extract PQTABLE.FLI from the image file and rewrite SKTABLE.FLI with it but it gave me an error, I think cause of CRC checks at the time of rebuilding image file.

The easy way to rename it is rename SKTABLE.FLI to 1SKTABLE.FLI and then rename PQTABLE.FLI to SKTABLE.FLI. Then rename 1SKTABLE.FLI again to PQTABLE.FLI.

This way you have swapped both file contents. Then burn it on a CD and reload firmware.

Deze image ga ik dit weekend maken.

Firmware kun je overschrijven door setup + eject + i in te houden.

Als dit niet werkt gaat hij terug naar 1024
 
Hem hem ook gedownload, maar krijg een clamp state error met daarbij iets over een hour seting... beetje vaag. Heb wel de laatste firmware erop staan en is een 1Z0 unit.

Anyway, so for no luck...
 
S

superbII

Hem hem ook gedownload, maar krijg een clamp state error met daarbij iets over een hour seting... beetje vaag. Heb wel de laatste firmware erop staan en is een 1Z0 unit.

Anyway, so for no luck...

Dan moet je je klok instellingen veranderen van 12hrs naar 24hrs ;)
 

Bartez

Lid
Maandag gaan we bij de Octavia van mijn collega waar de stuurbediening niet meer werkt hetvolgende proberen.

What I made is open the firmware image in UltraISO. If you go to VUCIB101RNSMIDECPROG..............both file contents. Then burn it on a CD and reload firmware.

Deze image ga ik dit weekend maken.

Firmware kun je overschrijven door setup + eject + i in te houden.

Als dit niet werkt gaat hij terug naar 1024

Wat bedoel je met: Als dit niet werkt gaat hij terug naar 1024??? Is het zo dat als je setup+eject+i indrukt en geen nieuwe cd hebt, hij automatisch terug gaat naar een soort van veilige modus???? of hoe moet ik dit zien?
 

cloink

Actief lid
Laatste vraagje nog: waar vind ik oudere firmwares (en aangezien de mijne blijkbaar naar alle waarschijnlijkheid 1104 is, specifiek deze) ? :confused:
 
@SuperbII

Vraag is dan waar die klok naar 24h te zetten is.... in de columbus zelf alle opties bekeken, maar geen waar 12/24h te kiezen is. Zal ongetwijfeld in een ander menu zitten...

Wel in de boardcomputer van de auto, maar die staat sowieso op 24h.
 

cloink

Actief lid
Hem hem ook gedownload, maar krijg een clamp state error met daarbij iets over een hour seting... beetje vaag. Heb wel de laatste firmware erop staan en is een 1Z0 unit.
Sleutel uit het contact halen... ;)

Hier is het dus ook gelukt (maar wat duurt dat lang zeg!)... Ziet er goed uit, doch 2 tegenvallers:

- de snelheid wordt enkel aangegeven op hoofdwegen (althans hier in de buurt toch)
- de voice control werkt niet zoals verwacht: geen navi, radio, etc., enkel telefoonbediening (zoals voorheen)
 

nomad

Senior Member
Sleutel uit het contact halen... ;)

Hier is het dus ook gelukt (maar wat duurt dat lang zeg!)... Ziet er goed uit, doch 2 tegenvallers:

- de snelheid wordt enkel aangegeven op hoofdwegen (althans hier in de buurt toch)
- de voice control werkt niet zoals verwacht: geen navi, radio, etc., enkel telefoonbediening (zoals voorheen)

Alleen hoofdwegen ligt aan je kaart. Bij mij in de wijk staan zelfs de 30 km wegen er allemaal op.

Voice control moet eerst nog vrijgeschakeld worden en werkt alleen in het engels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan