Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
[moderatorbreak]Post hier al je vragen en opmerkingen over de Columbus.

Alle voorgaande (losse) vragen etc heb ik hierheen verplaatst. Kan dus in 1e instantie een beetje rommelig zijn, maar dan houden we wel mooi alles centraal (net zoals het Bolero topic)
. Probeer dit topic dus in het vervolg te gebruiken om al je vragen en opmerkingen over de Columbus (en alles wat ermee te maken heeft) te posten. Lekker centraal en straks makkelijk om in terug te zoeken).

Thx

Kensei
[/moderatorbreak]

========================================================

Op de afbeelding van het Columbus-systeem (http://img222.imageshack.us/img222/91/skodaoctaviacolumbusht5.jpg) is een knop 'phone' te vinden en in de mail van Skoda aan de dealers staat ook te lezen 'comfortabele bediening van telefoon via de optionele telefoonvoorbereiding II'.

Weet iemand
1. hoe het systeem met je telefoon omgaat en
2. of die optionele voorbereiding al op voorhand moet worden 'geactiveerd'?
 

Wullum

Actief lid
'Optionele telefoonvoorbereiding II' zal de affabriek bluetooth carkit optie zijn met dashmount à 500 ofzo EUR. Is een Paragon systeem:
http://www.paragon-online.de/index.php?a=346

Dashmount ondersteunt helaas maar een beperkt aantal "standaard" gsm modellen, voornamelijk de zakelijke typen:
http://www.paragon-online.de/uploads/_dokumente/Adaptierte_Mobiltelefonmodelle_variocom_VC4.pdf
Eerst even checken dus of die van jou ertussen staat, anders zal alleen bluetooth verbinding werken en kun je je telefoon niet in een dashmount stoppen.
 
Helaas ben ik nu een beetje te laat om nog iets 'af fabriek' aan te passen. De topic kreeg nul respons en ook de dealer wist me niets te vertellen... Zelf ben ik het daarna ook vergeten, tot ik de fraaie screenshots zag (zie http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?p=62652&highlight=columbus#post62652) en het weer in mijn hoofdje ging zitten.
toch maar met PON gebeld... Die me netjes een dag later terugbelden: telefoonvoorbereiding kan alleen af fabriek. En dat was eind vorige week, week 46. Drie keer raden wanneer mijn auto geproduceerd is? Juistem, week 46...

Toch wel balen natuurlijk, had graag gebeld zoals in de bijlage.... Maar goed, een gegeven paard enzo.
Maar blijf het toch raar vinden dat zoiets niet achteraf nog kan.
 

Bijlagen

  • IMG_2598.jpg
    IMG_2598.jpg
    72 KB · Weergaven: 469

Mischa T

Nieuw lid
weinig informatie

Ook ik heb een O2 combi attractive business 1.9TDI in de bestelling(extra 6 cd wisselaar). Ik heb er zelf geen kijk op(gebeurd via de lease-maatschappij), maar hoop dat dit dus na wk 45 is gebeurd ivm met de levering van de nieuwe Columbus(zou mooi zijn...:yeah:).

Op dit moment rijd ik een 307SW met Navteq, waarbij alle functies zoals navigatie, radio, geintergreerde telefoonfunctie en 5 cd wisselaar aanwezig zijn. Wat ik dan niet van Skoda begrijp, is dat de informatie die ik hier op het forum allemaal nu achterhaal, gewoon niet standaard op de website van Skoda terug te vinden is. Peugeot heeft dit commercieel heel goed voor elkaar en kwam ik er niet per ongeluk achter dat je 'af fabriek' zelf nog actie moet ondernemen voor een dergelijke geintergreerde carkit. M.a.w. ik ga hier ook maar eens achter aan...minpuntje voor skoda...
 

Steve

Senior Member
Ook ik heb een O2 combi attractive business 1.9TDI in de bestelling(extra 6 cd wisselaar). Ik heb er zelf geen kijk op(gebeurd via de lease-maatschappij), maar hoop dat dit dus na wk 45 is gebeurd ivm met de levering van de nieuwe Columbus(zou mooi zijn...:yeah:).

Op dit moment rijd ik een 307SW met Navteq, waarbij alle functies zoals navigatie, radio, geintergreerde telefoonfunctie en 5 cd wisselaar aanwezig zijn. Wat ik dan niet van Skoda begrijp, is dat de informatie die ik hier op het forum allemaal nu achterhaal, gewoon niet standaard op de website van Skoda terug te vinden is. Peugeot heeft dit commercieel heel goed voor elkaar en kwam ik er niet per ongeluk achter dat je 'af fabriek' zelf nog actie moet ondernemen voor een dergelijke geintergreerde carkit. M.a.w. ik ga hier ook maar eens achter aan...minpuntje voor skoda...
Met een beetje geluk is jouw auto ook voorzien van de Columbus aangezien ze vanaf week 45 dit systeem zijn gaan inbouwen.
De Nexus is komen te vervallen vanaf week 45 maar je weet natuurlijk nooit hoe ze daar in de fabriek over denken.

Af fabriek telefoon opties stonden gewoon in de opties folder en had je dus eigenlijk kunnen weten.
Er zijn er 2 namelijk de telefoon kit zonder bluetooth en die met bluetooth.
Zonder was meen ik 365 euro en met bluetooth was 515 euro.
 
Ik heb van Pon het volgende doorgekregen:

Middels de optionele telefoonvoorbereiding is het mogelijk om via bluetooth verbinding te maken met het navigatiesysteem, hierin is het echter wel van belang dat het telefoontoestel wat beschikt over bluetooth 'compatible' is met het navigatiesysteem. U kunt dus via het navigatiesysteem de telefoon bedienen. Meer informatie daarover kunt u vinden in de handleiding die u bij het navigatiesysteem krijgt bij aflevering van uw auto.

Zij geven dus aan dat je de dure bluetooth-ioptie nodig hebt voor een echte koppeling met de Columbus. En nog steeds vraag ik me af of er niet een module oid bij de Columbus is die dit goedkoper mogelijk maakt. Daarnaast wil ik graag weten welke GSM's compatible zijn voordat ik tot aanschaf over ga. Dat vraag ik dus nog na.
 

Facet

Nieuw lid
Het grote Columbus Navigatie Topic

Beste formschrijvers,

Ik heb sinds kort Octavia Elegance atractive business besteld via leasmaatschappij.
De bestelling was in week 50, dus als het goed is zit het nieuwe Columbus navigatie systeem erop.
Nu weet ik alleen niet of ik dan nog extra kaart NL moet kopen of dat die er al standaard bij zit.West europa zou ik toch wel moeten kopen, alltijd makkelijk met vakantie.

Alvast bedankt!
PS. Kijk er naar uit naar mijn nieuwe auto! :489:
 

Facet

Nieuw lid
Ja dat dacht ik wel.
En de kaart van Nederland of Benelux eventueel, zit dat er dan wel standaard bij?
 

higgy

Forumguru
Heren, op die DVD van West-Europa zit de Benelux straatdekkend. Je hebt dus geen extra DVD van de Benelux nodig. Bovendien kun je die DVD naar de harde schijf laden, nog makkelijker.
 
Ik heb ook een O2 besteld met Columbus Navigatie. DVD west europa kost EUR 245! Kreeg 'em er gelukkig voor "niets" bij..
 

Facet

Nieuw lid
Aha, ok nu begrijp ik het. Ik heb jammergenoeg geen inkijk naar wat de leasmatschappij doet dus ik neem aan dat ik het maar zelf moet kopen.

Inkel ik heb een 1.9 tdi gekocht.]
Wilde eigenlijk 2.0 maar aangezien leasmaatschappij geen korting meer op zo'n pakket kan krijgen viel die heel duur in maandtermijn.
Een standaard 2.0 die dus OOK 32.000 kost kan dan weer wel...
Klote he!?
 
Ga er maar vanuit dat je de DVD West Europa er bij 'krijgt'. De leverende dealer zal die DVD vast hebben opgenomen in de offerte en is ie in de leaseprijs ingecalculeerd.
 
Ik heb ook een O2 combi Att Bussines 2.0 TDI DSG besteld en de verkoper vertelde mij dat de DVD een gedetailleerde navigatie DVD van West-Europa is. De DVD wordt op de harde schijf geladen en hoef je eigenlijk nooit meer te gebruiken. Dus misschien zijn er mensen die hem willen "uitlenen", zodat je 249 euries in je zak kan houden.
 

LenK

Forumguru
Behoorlijk schandalig. Een navigatiesysteem van meer dan € 2000 en dan mag je er nog de prijs waarvoor je een los navigatiesysteem kunt kopen bij leggen voor de kaarten.
 

Steve

Senior Member
Ga er maar vanuit dat je de DVD West Europa er bij 'krijgt'. De leverende dealer zal die DVD vast hebben opgenomen in de offerte en is ie in de leaseprijs ingecalculeerd.
Ligt er maar net aan bij welke dealer je hem besteld hebt.
Ik krijg hem er niet bij omdat de dealer amper winst maakt op een lease auto (vertelde hij me).
Het was dat hij garantie moest geven maar ook dat liever niet :mad:

Ik moest hem wel daar bestellen omdat er via mijn werkgever vaste adressen zijn voor elk merk, maar onderhoud mag ik wel overal doen en daar zal ik dankbaar gebruik van maken.
 
Ligt er maar net aan bij welke dealer je hem besteld hebt.
Ik krijg hem er niet bij omdat de dealer amper winst maakt op een lease auto (vertelde hij me).
Het was dat hij garantie moest geven maar ook dat liever niet :mad:

Ik moest hem wel daar bestellen omdat er via mijn werkgever vaste adressen zijn voor elk merk, maar onderhoud mag ik wel overal doen en daar zal ik dankbaar gebruik van maken.

Er stonden niet voor niets aanhalingstekens omheen:winkie:. Een beetje dealer voert de DVD op onder de opties/accesoires en dus verkoopt hij die gewoon erbij. Ik heb het nog niet meegemaakt dat een leasebedrijf daar moeilijk over doet. Als er na een jaar een nieuwe DVD uitkomt, dan moet je die wel uit eigen zak betalen (of proberen te declareren bij de werkgever).
 

van inkel

Forumguru
Net bij de Dealert geweest, en m'n Octavia is al binnen, incl Columbus met DVD
(stond inderdaad als accesoire op de bestellijst)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan