Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

nomad

Senior Member
Als je fw 2664 hebt geinstalleerd met eerst de aanpassing in de "EURSKHDD.WSH" file, dan kan je gewoon de setup toets indrukken en vasthouden.

Reboot is niet nodig.

Als je hem vast houdt krijg je eerst het radio setup menu met FM en AM (géén DAB meer), als je hem dan nog langer vast houdt kom je in het hidden menu!
Volgens mij is een reboot wel nodig als het eerder nog niet ingeschakeld was. Bij mij wel in elk geval.
 

Neptukker

Forumguru
nieuwe Topic Firmware Update?

Mag ik een voorstel doen om de Firmware update voor de Columbus in een nieuw topic te doen. Heb een week het forum niet bezocht en mis door de brij aan info het overzicht.
Moderators, is het ook een idee om appart sub kop "Columbus" aan te maken aangezien er veel te melden is zo blijkt uit de vele posts. Zo kan ieder onderwerp een aparte topic krijgen.
 

Bartez

Lid
Je kunt hiermee het OPS (Optical Parking System) en RVC (Rear View Camera) als je beide ingebouwd hebt tegelijk weergeven op het scherm van de Columbus.

aha...heb alleen de OPS en die is reeds weergegeven op de columbus....alleen de RVC heb ik niet....

Volgens mij is een reboot wel nodig als het eerder nog niet ingeschakeld was. Bij mij wel in elk geval.

En een reboot doe je met < + > + i ??? voor het geval dat.....

Mag ik een voorstel doen om de Firmware update voor de Columbus in een nieuw topic te doen. Heb een week het forum niet bezocht en mis door de brij aan info het overzicht.
Moderators, is het ook een idee om appart sub kop "Columbus" aan te maken aangezien er veel te melden is zo blijkt uit de vele posts. Zo kan ieder onderwerp een aparte topic krijgen.

Goed plan...heb hetzelfde probleem.... :xyxthumbs:
 

Bartez

Lid
Ik moest ook rebooten.

Iemand voicecontrol al werkend?

Mijn auto moet woensdag terug voor het calibreren van de benzinemeter ivm het bekende beluchtingsprobleem in de tank en nu heb ik meteen gevraagd of ze de voicecontrol willen activeren. Kan iemand me vertellen wat ik de dealer moet vertellen hoe ze dit kunnen doen (er vanuitgaand dat ze dit niet weten??). Iemand daarnaast ook de functie van VIP bestemmingen al gevonden?

Ik heb het setup menu inmiddels gevonden en het werkt. :yeah:

Iemand nog tips over wat ik nog meer moet/kan laten activeren door de dealer? en hoe lang duurt het activeren eigenlijk?? Thanx!

p.s: Dit is de lijst met aanpassingen:

New features after the RNS 510 firmware upgrade from 1100 / 1102 to 2660 / 2662 / 2664 / 2666 / 2668
  • Voice Control (requires microphone – see Volkswagen RNS 510 Microphone Connection for voice control)
  • Speed Limit Display
  • Stability Improvements
  • Faster Startup
  • Display OPS and RVC at the same time
  • SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
  • Display Off on extras tab
  • Climatronic control if approriate climatronic fitted
  • Clock display if RNS 510 swtiched off
  • Excluded roads (under route options)
  • GPS coordinates entry
  • Additional adjustments for video
  • Larger RVC screen with transparent menus at the side
Iemand enig idee wat die climate control optie doet en welke versie climate control je hiervoor nodig hebt?
 
Iemand enig idee wat die climate control optie doet en welke versie climate control je hiervoor nodig hebt?


Volgens mij wordt er hiermee bedoeld dat je een extra instelling kan doen mbt de climate control. Als je de climate control bediend, dan is dat zichtbaar op het scherm van de Columbus.
Nu kan je instellen hoe lang dat blijft staan
3s, 10s, 20s of helemaal niet!
 

MarcoO2

Forumguru
Dat is dan waarschijnlijk alleen voor de facelift-modellen? Als ik mijn climatronic bedien, is er niets te zien opde Columbus.
 

nomad

Senior Member
Dat is dan waarschijnlijk alleen voor de facelift-modellen? Als ik mijn climatronic bedien, is er niets te zien opde Columbus.

Klopt. Alleen de facelift laat de climatronic op het scherm zien. De gewone kan ook, maar dan moet je de climatronic unit vervangen en de plaat die nu om de climatronic en de navi zit vervangen.
 

Bartez

Lid
In je link staat er wat er in VAGCom moet gebeuren. Zou de dealer daar niets aan hebben?

Ja dat heb ik hem al verteld, ik weet alleen niet of dat een enorme puzzeltocht is, danwel of bekend is waar hij moet zoeken, zonder eerst een uur aan het rondspeuren te zijn.....Er is wel een topic op deze site: http://www.my-gti.com/1234/volkswagen-rns-510-microphone-connection-for-voice-control

Het is me alleen niet duidelijk of er alleen een software instelling gedaan moet worden, of dat er nog allerlei kabeltjes aangeschaft en bevestigd moeten worden. Ik heb zelf de bleutooth carkit III inclusief dus de fabrieksmicrofoon....

Volgens mij wordt er hiermee bedoeld dat je een extra instelling kan doen mbt de climate control. Als je de climate control bediend, dan is dat zichtbaar op het scherm van de Columbus.
Nu kan je instellen hoe lang dat blijft staan
3s, 10s, 20s of helemaal niet!

Dat is dan waarschijnlijk alleen voor de facelift-modellen? Als ik mijn climatronic bedien, is er niets te zien opde Columbus.

Bij mij is het wel zichtbaar op de columbus.....maar instellen hoe lang dit zichtbaar is kan ik niet....gaat dat via de maxidot?
 

___JC___

Forumguru
Als ze over ee maand of 5 maar een oplossing hebben voor de diefstallen, filtspalen standaard en snelheidsindicatie. Want dan heb ik eindelijk ook een Columbus!! :D
 
Firmware update gedaan zonder file-aanpassing

MOgguh allen,

Na een tijd afwezigheid op het forum toch maar weer ingelogd.
Ik heb vanochtend de firmware update gedaan voor de columbus en voila, alles werkt.

Ik heb nu nog 2 dingen:

1) stuurbediening werkt niet. Nu heb ik al het nodige gelezen over het omdraaien van 2 bestandjes. Nu heb ik dat ook gedaan, maar nu kan ik de firmware niet meer updaten omdat Columbus nu aangeeft dat de versie die geladen is nieuwer is dan de versie die op de cd staat. Moet ik nu eerst Columbus gaan downgraden en vervolgens gaan upgraden?

2) Zelfde geldt eigenlijk voor het activeren van voice-control. Dit kan ik neem ik aan doen wanneer ik het hidden menu heb geactiveerd? Hidden menu moet dan waarschijnlijk ook via aanpassen van een bestand op de dvd/cd. Daarna kan ik bij het opstarten van de RNS 15 seconden lang de setup knop indrukken en daarna verschijnt dat menu waarin ik voicecontrol kan aanzetten?

Grtz,

Rolf
 
MOgguh allen,

Na een tijd afwezigheid op het forum toch maar weer ingelogd.
Ik heb vanochtend de firmware update gedaan voor de columbus en voila, alles werkt.

Ik heb nu nog 2 dingen:

1) stuurbediening werkt niet. Nu heb ik al het nodige gelezen over het omdraaien van 2 bestandjes. Nu heb ik dat ook gedaan, maar nu kan ik de firmware niet meer updaten omdat Columbus nu aangeeft dat de versie die geladen is nieuwer is dan de versie die op de cd staat. Moet ik nu eerst Columbus gaan downgraden en vervolgens gaan upgraden?

2) Zelfde geldt eigenlijk voor het activeren van voice-control. Dit kan ik neem ik aan doen wanneer ik het hidden menu heb geactiveerd? Hidden menu moet dan waarschijnlijk ook via aanpassen van een bestand op de dvd/cd. Daarna kan ik bij het opstarten van de RNS 15 seconden lang de setup knop indrukken en daarna verschijnt dat menu waarin ik voicecontrol kan aanzetten?

Grtz,

Rolf


Antwoord op vraag 1:
Je moet de nieuwe cd laden waar je de bestandjes goed hebt gezet. (omgedraaid). Vervolgens druk je gelijktijdig op:
<eject> + <i> + setup. Hij zal dan geforceerd de download vanaf cd starten.

Antwoord op vraag 2:
Nee helaas, voice control kan je niet zelf activeren! Hiervoor heb je VAGCOM of VAS nodig.
Het "hidden menu" kan je op ieder moment oproepen door de setup ingedrukt te houden. Na 5 sec zie je het radio testmenu en weer 5 sec later het uitgebreide testmenu.
 

McDeanski

Nieuw lid
Ik heb zojuist de firmware geupdate, ging helemaal goed maar de stuurbediening....helaas. Ik heb de files gechecked op datum en de SKTABLE.FLI is na rename van 14-1-2009 en de PQTABLE.FLI is van 17-2-2009, dat zou volgens mij goed moeten zijn. Moet er na de upgrade nog een reset vd unit worden uitgevoerd??
 
Vraag over premium bluetooth bij columbus

Ik heb de premium bluetooth aangeschaft en geïnstalleerd. Bijna alles werkt perfect. Nu heb ik nog twee vragen :

1. Ik krijg de telefoonopties niet te zien op de maxidot. Hoe kan ik dit verkrijgen

2. Mijn telefoonboek wordt niet overgenomen op de columbus. Hoe is dit op te lossen ?
 

McDeanski

Nieuw lid
Update op bericht van gisteren 16:53 :

Zoals de Neptukker al terecht gemeld heeft, voor de nieuwe Octavia II hoeven de bestanden niet omgezet te worden mbt de stuurbediening, deze werkt vanaf de originele image direct goed.
 

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Blijkbaar ging er iets niet goed met het afsluiten van dit draadje. Zie mijn boodschap stukje hierboven. Hier niet meer posten![/moderatorbreak]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan