Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloink

Actief lid
Voice control moet eerst nog vrijgeschakeld worden en werkt alleen in het engels.
Gebruik het momenteel ook in het Engels, dus da's geen probleem... Maareuh, met "vrijschakelen" bedoel je allicht via een VAG-COM?

Moet me precies toch eens zo'n ding aanschaffen... :D
 

wimZ

Lid
Welke versie kaarten voor de columbus is op dit moment de nieuwste?
en kan de DVD van volkswagen gewoon zonder problemen in de Skoda worden gebruikt?
Woensdag kan ik mijn S2 halen, ik heb de navigatie DVD niet besteld omdat deze ook op internet worden aangeboden.
 

Yeti Linka

Actief lid
Welke versie kaarten voor de columbus is op dit moment de nieuwste?
en kan de DVD van volkswagen gewoon zonder problemen in de Skoda worden gebruikt?
Woensdag kan ik mijn S2 halen, ik heb de navigatie DVD niet besteld omdat deze ook op internet worden aangeboden.

Volkswagen Navigation CY Europa West Versie 5.

Geschikt voor Volkswagen, Seat en Skoda. Ik heb deze via mijn Skoda dealer gekregen en werkt naar behoren in mijn O2.
 

JoKing

Lid
Ik heb de nieuwste firmware net ook geladen op mijn Columbus, verliep zonder problemen.

Was erg benieuwd naar de voicecommando's. Heb de optie geactiveerd met VAG-COM en de taal op engels gezet. Alleen reageert de Columbus niet op de commando's. Krijg het help schermpje wel in beeld, maar de dame haakt naar twee keer "Pardon?" af. Iemand dit al wel werkend?
 
Ik heb de nieuwste firmware net ook geladen op mijn Columbus, verliep zonder problemen.

Was erg benieuwd naar de voicecommando's. Heb de optie geactiveerd met VAG-COM en de taal op engels gezet. Alleen reageert de Columbus niet op de commando's. Krijg het help schermpje wel in beeld, maar de dame haakt naar twee keer "Pardon?" af. Iemand dit al wel werkend?

Waarschijnlijk als je engels hebt ingesteld dan zul je ook de engels klanken moeten gebruiken.

Dus AAP spreek je uit als EEP.
Misschien dat de dame de namen of de commando's eens kan voordoen dan weet je wat ze verwacht.
 

JoKing

Lid
Waarschijnlijk als je engels hebt ingesteld dan zul je ook de engels klanken moeten gebruiken.

Dus AAP spreek je uit als EEP.
Misschien dat de dame de namen of de commando's eens kan voordoen dan weet je wat ze verwacht.

Heb al van alles geroepen, maar het lijkt net alsof de microfoon niet werkt.
Voicecommando's voor de telefoon werken perfect en zijn ook in het engels.
 

Bartez

Lid
Alleen hoofdwegen ligt aan je kaart. Bij mij in de wijk staan zelfs de 30 km wegen er allemaal op.

Voice control moet eerst nog vrijgeschakeld worden en werkt alleen in het engels.

Kan de leek dat ook vrijschakelen (bijvoorbeeld via Maxidot???? En wat is een VAG-COM uberhaupt???

p.s...iemand al de 1104 firmware weten te vinden voor het geval het helemaal verkeerd gaat???
 

JoKing

Lid
VAG-COM heet tegenwoordig VCDS en is software en een kabel waarmee je alle VAG auto's uit kunt lezen en instellingen kunt aanpassen.
Je kunt het vergelijken met de VAS computer van de dealer (alleen zijn sommige mensen handiger met VCDS dan de dealer met VAS :smirk:)

Kan de leek dat ook vrijschakelen (bijvoorbeeld via Maxidot???? En wat is een VAG-COM uberhaupt???

p.s...iemand al de 1104 firmware weten te vinden voor het geval het helemaal verkeerd gaat???
 
Firmware 2664 update

Gisteravond de 2664 update in mijn Columbus geladen. Aangezien ik een Columbus heb die bedoelt is voor een nieuwere versie van een O2 of S2, heb ik een aantal files aangepast.
Alles is prima gegaan, duurde minder dan een uur. Nu alleen nog de voice control activeren, maar daarvoor moet ik langs de dealer.

Een van de meest handige nieuwe features is toch wel de weergave van de maximale sneldheid op het weggedeelte waar je op dat moment rijd.
 

MarcoO2

Forumguru
  • Voice control (alleen als je af-fabriek carkit hebt)
  • start sneller op
  • snelheidsaanduidingen op kaart
  • SDHC ondersteuning !
  • tijd in display als columbus uit is.
Als ik dit zie, dan denk ik: dat wil ik ook.... :xyxthumbs: maar als ik vervolgens 6 pagina's met reacties lees, ben ik compleet de weg kwijt.... :icon_smile_dead: ik heb totaal geen verstand van dit soort geintjes... maar ja, als ik wacht tot de dealer het voor me kan doen, rijd ik waarschijnlijk al lang in mijn volgende auto... :crazy:
 

Bartez

Lid
Heren, de 2660 versie draait nu ook bij mij zonder problemen! Het is dus gelukt. waarvoor allen dank! :) Ik denk alleen dat ik ook de voicecontrol moet laten activeren bij de dealer. Wie kan me vertellen wat ik aan de dealer moet melden zodat hij weet waar hij het een en ander moet aanpassen??

Daarnaast heb ik als extra functionaliteite gevonden dat je het scherm nu ook op zwart kan zetten zonder het systeem uit te zetten. Erg handig in de nacht!!

Daarnaast heb ik een laatste vraag. Weet er iemand of een achteraf ingebouwd alarm last kan hebben van een firmware update? Met andere woorden, werkt het alarm nog naar behoren na een update, of zijn er zaken die ingesteld moeten worden via de columbus, of is dit een systeem wat het alarm om gaat?

Thanx!
 
Heren, de 2660 versie draait nu ook bij mij zonder problemen! Het is dus gelukt. waarvoor allen dank! :) Ik denk alleen dat ik ook de voicecontrol moet laten activeren bij de dealer. Wie kan me vertellen wat ik aan de dealer moet melden zodat hij weet waar hij het een en ander moet aanpassen??

Dit zou ik ook graag willen weten. Na een succesvolle update naar 2664, na eerst de firmware te hebben aangepast, werkt deze nu in mijn oude O2 en kan ik in het setup menu komen. Het enige wat rest is nu de voicecontrol aanzetten.
 

Bartez

Lid
Dit zou ik ook graag willen weten. Na een succesvolle update naar 2664, na eerst de firmware te hebben aangepast, werkt deze nu in mijn oude O2 en kan ik in het setup menu komen. Het enige wat rest is nu de voicecontrol aanzetten.


Hmm, tja...da's ook nog een optie die ik nog niet werkend heb. Heb de firmware aangepast zodat ik het setup menu moet kunnen benaderen als het systeem aan het opstarten is door op de setup knop te drukken. Helaas heb ik het setup menu nog niet kunnen vinden.....moet daar ook nog iets voor geactiveerd worden? of doe ik iets verkeerd? Met andere woorden....hoe kom ik in vredesnaam in dat setup menu.....??
 
Als je fw 2664 hebt geinstalleerd met eerst de aanpassing in de "EURSKHDD.WSH" file, dan kan je gewoon de setup toets indrukken en vasthouden.

Reboot is niet nodig.

Als je hem vast houdt krijg je eerst het radio setup menu met FM en AM (géén DAB meer), als je hem dan nog langer vast houdt kom je in het hidden menu!
 
Als je fw 2664 hebt geinstalleerd met eerst de aanpassing in de "EURSKHDD.WSH" file, dan kan je gewoon de setup toets indrukken en vasthouden.

Reboot is niet nodig.

Als je hem vast houdt krijg je eerst het radio setup menu met FM en AM (géén DAB meer), als je hem dan nog langer vast houdt kom je in het hidden menu!

Dit werkt op elk moment. Dus niet alleen tijdens het opstartscherm
 

Bartez

Lid
Als je fw 2664 hebt geinstalleerd met eerst de aanpassing in de "EURSKHDD.WSH" file, dan kan je gewoon de setup toets indrukken en vasthouden.

Reboot is niet nodig.

Als je hem vast houdt krijg je eerst het radio setup menu met FM en AM (géén DAB meer), als je hem dan nog langer vast houdt kom je in het hidden menu!


Aha....thanx, ga ik dat eens proberen.....hoe lang is lang vasthouden? 5 seconden, 15 seconden, 30 seconden???

Daarnaast ben ik op een site ( http://www.my-gti.com/1233/volkswagen-rns-510-firmware-version-2660-2662-2664-2666-2668-new-features )tegengekomen dat je ook een soort van VIP punten schijnt aan te kunnen geven in je naviagatie (zie plaatje 11 op bovenstaande site), zodat je deze punten (bijvoorbeeld, thuis, werk en vrienden) kunt laten weergeven op de kaart. Ik heb dit echter nog niet kunnen vinden als optie. Iemand enig idee hoe dit in te stellen is?

Ook de climatcontrol kan ik niet bedienen....dat schijnt ook een nieuwe optie te zijn...

Ten slotte staat er als extra nieuwe functie: "Display OPS and RVC at the same time "
Wie kan me vertellen wat dit precies doet en wat het is???
 

nomad

Senior Member
Ten slotte staat er als extra nieuwe functie: "Display OPS and RVC at the same time "
Wie kan me vertellen wat dit precies doet en wat het is???

Je kunt hiermee het OPS (Optical Parking System) en RVC (Rear View Camera) als je beide ingebouwd hebt tegelijk weergeven op het scherm van de Columbus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan