Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Facet

Nieuw lid
hey super inkel.dan zal die bij mij ook wel erbij zitten...anders koop ik hem van jou tegen een mooi prijsje hehe.

En bevalt de o2 al?? :)
 

van inkel

Forumguru
Mag hem pas 10 januari ophalen, nou ja pas de planning was 1 februari.
Of hij bevalt, ik denk het wel. Hij zit in ieder geval wel lekker.

PS de DVD mag je wel een keer vast houden.;)
 

Woest

Nieuw lid
Waarom staat dit niet in de folder? Ook de Dealer heeft mij hier niets van verteld. Je koopt toch geen navi systeem van 2000 Euro zonder een kaart?
 

Steve

Senior Member
Waarom staat dit niet in de folder? Ook de Dealer heeft mij hier niets van verteld. Je koopt toch geen navi systeem van 2000 Euro zonder een kaart?
Er is een schrijven van geweest naar de dealers dat de DVD er niet bij zat.
De dealer heeft mij hiervan op de hoogte gesteld maar wilde geen 245 euro extra betalen.
 

gunne1

Nieuw lid
columbus navigatie

wie heeft er al ervaring mee en slikt de navi ook dvd van kaarten van bijv een volkswagen oid? ik wil er niet persé 250 euro voor neertellen
 

gunne1

Nieuw lid
tja, ik duik hier maar eens in als de auto er is. volgende week donderdag is ie klaar!! Een kennis van mij heeft een VW Toareq, wellicht kan zijn dvd mijn kant een keer opkomen. Maar nogmaals, ik ben een absolute nitwit op IT en Audio gebied. Is zo'n dvd slechts één keer te gebruiken? ps. bedankt voor je assistentie
 

GRoel

Lid
Ik verbaas me er vaak over dat mensen een hypermodern navigatiesysteem in hun auto willen en vervolgens klagen over de prijs van de DVD. Dat weet je van tevoren, als je dat niet wil moet je een TomTom kopen. Net als wanneer de de koffietpads te duur vindt je geen senseo moet kopen maar een koffiezetapparaat.

Kortom niet zeuren of een andere oplossing zoeken :)

GRoel (die € 249,- voor een DVD ook wel veel vindt...)
 

gunne1

Nieuw lid
je hebt op zich gelijk maar het is met de leasemaatschappij ff iets anders gelopen. Het zal uiteraard goed komen.
 

Steve

Senior Member
Ik verbaas me er vaak over dat mensen een hypermodern navigatiesysteem in hun auto willen en vervolgens klagen over de prijs van de DVD. Dat weet je van tevoren, als je dat niet wil moet je een TomTom kopen. Net als wanneer de de koffietpads te duur vindt je geen senseo moet kopen maar een koffiezetapparaat.

Kortom niet zeuren of een andere oplossing zoeken :)

GRoel (die € 249,- voor een DVD ook wel veel vindt...)
Het is ook veel geld.
Stel je koopt een tom tom voor 250 euro maar je komt erachter dat je de kaarten van een willekeurig land nog apart moet kopen a 100 euro.
Is in mijn ogen een beetje nepperij.

Het verschil met de Columbus is nog veel groter.
Columbus systeem +- 2100 euro en de kaart(en) nog eens 245 euro.

Maak dan het apparaat iets duurder en zet erbij dat de kaart(en) gratis zijn dan heb ik zoiets van jee wel veel geld maar ik hoef de kaart(en) niet apart te kopen dus dat scheelt weer.
 
TOMTOM kan ik daar ook mijn brood mee roosteren?

Het is een typisch nederlandse gewoonte om niet te willen betalen voor software of besturingssystemen. Microsoft bijvoorbeeld doet alle moeite om illegale Windows kopiën tegen te gaan.

€ 249,- voor een DVD met West-Europa is trouwens best goedkoop vergeleken met de eerdere CD systemen waarbij je per land een CD-ROM moest kopen die veelal ruim boven de 100 eurootjes kost. Het is alleen vervelend als je bijna de grens niet overkomt en dus niets doet met al die info.
 

Steve

Senior Member
Oh ik wil best betalen hoor dat is het probleem niet.
Ik heb al mijn besturings systemen op mijn pc`s legaal onder andere.

Ik heb alleen zoiets stop het bij de prijs in dan valt het minder op dat de kaarten zoveel extra kosten.
En ik als grens bewoner vind het wel prettig dat ik nu de grens over kan zonder CD`s of DVD`s te hoeven wisselen.
 

gunne1

Nieuw lid
en het is niet voor mezelf. Het is een leasebak en ik ga er ook niet te spannend over doen. Ik schaf dat ding gewoon aan, legaal, en toer waarschijnlijk 1x per jaar er mee naar Frankrijk...haha. Maar zuur is het wel een beetje.
 

GRoel

Lid
Wij moeten 'm inderdaad ook zelf betalen in de leasebak. We hadden eerst laten meeleasen, maar dan betaal je 'm anderhalve keer :crazy:.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het systeem erg duur is en het erg vreemd is dat je de dvd er los bij moet kopen. Zo werk je de illigaliteit in de hand.

GRoel
 
DVD in de prijs van de set 'wegmoffelen' werkt ten dele, omdat er bijna elk jaar een nieuwe versie nodig is door gewijzigde routes (hoe vaak rijden wij volgens de kaart niet door het weiland of doemt er opeens een onbekende rotonde op?).

Ik heb net eens op die TomTom site gekeken, maar da's ook niet echt goedkoop: nieuwe kaart van West-Europa kost normaal € 99,95 en nu een actie tot 31-01: € 49,95. Inderdaad een stuk goedkoper, maar wil je ook file info dan moet je een abonnement nemen voor 9,95 per maand!
 

higgy

Forumguru
Ik heb alle berichten in dit draadje die aansturen op illegale kopieen en waar die te halen, verwijderd. Daar is dit forum niet voor.
 

purk

Senior Member
waarom wil je een dvd hebben, die zit er toch hoop ik gewoon bij, bij ons zit er altijd een dvd bij een afgeleverde auto, je koopt toch ook geen auto zonder motor? dus ook geen navi zonder dvd/cd-rom.
 

Steve

Senior Member
waarom wil je een dvd hebben, die zit er toch hoop ik gewoon bij, bij ons zit er altijd een dvd bij een afgeleverde auto, je koopt toch ook geen auto zonder motor? dus ook geen navi zonder dvd/cd-rom.
De DVD zit er bij de Columbus modellen niet bij.
Oftewel je koopt een navi zonder DVD deze kan je bijbestellen voor 245 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan