Het grote auto-wassen topic

EdK

Forumguru
Zelf geen ervaring mee omdat ik geen verlaagde wagen heb waardoor de steentjes er onderdoor vliegen.
Maar ooit eens paar jaar terug gezien bij een bedrijfswagen waar het gedaan was en je vond het niet meer terug
En als je met een reparatiesetje van de dealer aan de slag gaat dan klopt de kleur toch niet en je vind het altijd terug
en dus ergenis.
Zelf wel eens op motorfiets die steenslag had bezig geweest met zo'n reparatie setje bestaande uit twee flesje's
Maar zoals gezegd je blijft het zien en is dus niet mijn keuze om daar mee aan de slag te gaan.
 

EdK

Forumguru
zijn wel meer van die toko's hoor
ff google op spot repair en gaat wereld open
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
nog eens even een update ivm het drogen van de wagen na het wassen:

Na het topic aangemaakt te hebben, heb ik kortelings daarna een "Water magnet towel" van Meguiar's gekocht

watermagnet Meguiar\'s.jpg

Op dag 1 had ik de Fabia gewassen en vervolgens gedroogd met de nieuwe doek. Ging werkelijk ontzettend goed! Nadien had ik ook de indruk dat de wagen meer glansde. Vervolgens de doek omhoog gehangen om te drogen (binnenshuis wegens nacht). Daags nadien nam ik de Octavia onder handen, maar halverwege het drogen was de doek helemaal verzadigd en bij uitwringen kwam er amper iets van water uit (logisch, het is een watermagneet :D )maar bleef de doek dus eigenlijk te vochtig om nog goed zijn werk te kunnen doen. Uiteindelijk dus wel rond geraakt met een proper resultaat als gevolg MAAR eigenlijk moet je er dus 2 hebben om een grote wagen (zoals de Octavia) te kunnen drogen. Voor alle duidelijkheid, het lukt wel met 1 doek maar niet zo vlot als ik hoopte.

Wetende dat 1 doek €20 kost.. valt dat wel wat tegen.
Het resultaat van een eerste keer te drogen met een Water Magnet Drying Towel (zo een lang woord gebruik ik maar 1 keer hoor ;) ) vind ik alleszins wel beter dan voorheen!
 

Pendragon

Forumguru
Ik gebruik de gele towel met zwarte rand. Komt ook bij Steve vandaan. Super doek waar je de hele auto zonder problemen mee kunt drogen zonder uit te wringen. Daarna wassen zonder wasverzachter! en weer klaar voor gebruik.
 

Bijlagen

  • 2013-09-08 12.03.59.jpg
    2013-09-08 12.03.59.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
wat zijn er nog meer voor mogelijkheden behalve lakstift en spuiten dan?
ik dacht zelf aan ff aantippen met zo'n stiftje/kwastje....
Andere optie, is om bij schadebedrijf lak te laten mengen die je als één laag aanbrengt en dan direct de juiste kleur heeft. Bij de setjes die de dealers verkopen krijg je een lakstift met kleurlak en een lakstift met blanke lak. Met alleen de kleurlak klopt de kleur echt niet, en met de blanke lak erover wordt het vaak óf erg ruw óf een soort lakpuist en ook dan klopt de kleur eigenlijk nooit omdat de ruwheid van de lak en dikte van de blanke lak niet klopt.
 

CDK

Forumguru
Andere optie, is om bij schadebedrijf lak te laten mengen die je als één laag aanbrengt en dan direct de juiste kleur heeft. Bij de setjes die de dealers verkopen krijg je een lakstift met kleurlak en een lakstift met blanke lak. Met alleen de kleurlak klopt de kleur echt niet, en met de blanke lak erover wordt het vaak óf erg ruw óf een soort lakpuist en ook dan klopt de kleur eigenlijk nooit omdat de ruwheid van de lak en dikte van de blanke lak niet klopt.
klopt Cordoba, lakstift gaat'm niet worden, heb een offerte opgevraagd en @s-line zou morgen vragen wat het kost bij hem op de zaak ;)
 

djmshell

Senior Member
Ik gebruik zelf de Orange Orangutan Microfiber Drying Towel. Superdoek.. kan niet anders zeggen..
 

Cordoba

Forumguru
Ik gebruik nu de Senza Aqua (witte doek met groene rand) 70 x 80 cm die ik in een kortingsactie heb gekocht voor iets van 12-13 euro.
 
Bovenaan Onderaan