DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Ja ik zal eens kijken.
Vandaag had ik een groot “rondje” te rijden: Den Haag - Eygelshoven - Mijdrecht - Den Haag. 500km.
En dat kan - je zou het bijna logisch gaan vinden met mijn geschiedenis - natuurlijk niet zonder storingmelding.

MIL-lampje brand. Uitgelezen bij thuiskomst; P242100 “Evaporative Emission System Vent Valve stuck open”
Beetje googlen… 1 van de oorzaken; “Check the fuel filler cap”

O… :pieker:

Eens kijken. Storing om 10:33 uur bij 77691km.
Getankt om 10:26 uur en de km stand die ik heb opgeschreven was 77684.
Aanvulling: het gekke is, hij zag het blijkbaar meteen al bij het vertrek van de pomp maar het heeft tot de middag geduurd dat pas het lampje ging branden..

Heb gevoeld aan de dop, eraf, opnieuw erop gedraaid. Misschien zat ie niet goed? Zou mooi wezen als het zoiets simpels is.. :dankje:

Wittebrug zou eerst en metéén 170 euro diagnose kosten rekenen. Vanaf hun bureau. Met hun rug naar je toe.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Als je denkt de oplossing gevonden te hebben, waarom zou je dan nog een diagnose van 170€ vragen?
Jij vraagt aan hen: ik heb een probleem. Blijkbaar heb je tools om het uit te lezen. Je geeft dit door. Heel goed, maar net hetzelfde als bij die chirurg is het toch logisch dat zij ook een diagnose stellen ? Wie zegt dat jouw diagnosetool correct is? Of wie zegt dat er nog geen andere fouten zijn die jij niet kan zien ..

Snap dat 170€ veel geld is als je denkt dat je een complete diagnose hebt, maar ieder doet zijn werk en dat werk dient vergoed te worden.
 

gehaktbal

Forumguru
(voorbeeld is wat overdreven weet ik).
Nogal inderdaad..

Het scheelt nogal per garage wat de verwachting is en hoe een garagebedrijf zelf opereert.
Ik lig zelf niet op 1 lijn met zulke dealers, dus zal ik daar ook niet snel terug gaan. Wilde alleen aangeven dat ik de situatie van @Disaster-Master wel begrijp.

Als alles zo zwart-wit was zoals jij beschrijft, was de wereld veel problemen bespaard gebleven.
 
Storingslampje is vanzelf weer uit gegaan. Dus dat is mooi. Hopelijk blijft dat zo..

Gezien mijn ervaringen met de Wittebrug niet zo best zijn m.b.t. hun omgangsvormen ben ik even elders wezen zoeken met wat er in de buurt zit wat garages betreft.

Ben uiteindelijk terecht gekomen bij Sneeuwbal Garage, nu heeft ie zijn naam niet echt mee om direct serieus genomen te worden, maar dat heeft alles te maken dat ze aan de Sneeuwbalstraat zijn gevestigd. Prima gesprek gehad met de man daar. Gaf aan van hoe of wat. Ook wat info gevraagd over de beurt. Hij kon in Erwin gewoon de onderhoudshistorie inzien, hij gaf aan hem ook daar bij te werken op het moment dat ze onderhoud uitgevoerd hebben. Tevens (van wat ik had gelezen idd) was het zo dat ze vroeger officieel Skoda dealer zijn geweest, maar zoals velen waren zij de regelbemoeienis van Pon zat en zijn zij zelf gestopt om zaken met Pon te doen. Ik vroeg vervolgens iets over het schuifdak onderhoud, liep hij de werkplaats in om speciaal de tube van VW te laten zien welke hij gebruikt.

Dat is niks bijzonders; maar in de context met Wittebrug gaat het er om dat ie de moeite neemt om ff heen en weer te lopen om iets te laten zien. En bij Wittebrug komen ze zeg maar niet eens van hun stoel af als ze met je praten.. Ik heb nog geen afspraak bij ze gemaakt, maar dat ga ik wel doen denk ik. Het voelde iig goed genoeg aan, en het scheelde alles dat hij de tijd nam om me gewoon te woord te staan.

Voor een onderhoudsbeurt moest ik denken aan 550 - 600 euro;
Reguliere beurt met oliewissel, oliefilter, remvloeistof, bougies, luchtfilter en schuifdak onderhoud.

Hij gaf aan onderdelen van Bosch te gebruiken (logisch, ze zijn een officieel Bosch Workshop partner) alleen voor het oliefilter gebruikte hij origineel VAG. Ik gaf aan (vanwege het proberen te besparen bij wittebrug op de kosten) dat ik zelf al bougies en filter had. Dat monteerde hij liever niet. Gewoon puur dat als daar iets mee zou zijn dat dat dan gedoe kan opleveren. Snap ik wel, dus die spulletjes gaan gewoon retour.

Bij wittebrug ziet de prijsopgave er overigens zo uit, en daar zou dan het luchtfilter nog bij komen. (ik gok dat ze hier 100 euro voor rekenen?)
Grote beurt inclusief oliewissel: 434,44 ex btw
Bougies vervangen; 190,34 ex btw
Remvloeistof; 90,00 ex btw
Schuifdak onderhoud; 30,32 ex btw
Totaal 745,10 ex btw. btw 156,47. Totaal incl btw 901,75.
 
Bovenaan Onderaan