Disaster-Master
Donateur
Ja ik zal eens kijken.
Vandaag had ik een groot “rondje” te rijden: Den Haag - Eygelshoven - Mijdrecht - Den Haag. 500km.
En dat kan - je zou het bijna logisch gaan vinden met mijn geschiedenis - natuurlijk niet zonder storingmelding.
MIL-lampje brand. Uitgelezen bij thuiskomst; P242100 “Evaporative Emission System Vent Valve stuck open”
Beetje googlen… 1 van de oorzaken; “Check the fuel filler cap”
O…
Eens kijken. Storing om 10:33 uur bij 77691km.
Getankt om 10:26 uur en de km stand die ik heb opgeschreven was 77684.
Aanvulling: het gekke is, hij zag het blijkbaar meteen al bij het vertrek van de pomp maar het heeft tot de middag geduurd dat pas het lampje ging branden..
Heb gevoeld aan de dop, eraf, opnieuw erop gedraaid. Misschien zat ie niet goed? Zou mooi wezen als het zoiets simpels is..
Wittebrug zou eerst en metéén 170 euro diagnose kosten rekenen. Vanaf hun bureau. Met hun rug naar je toe.
Vandaag had ik een groot “rondje” te rijden: Den Haag - Eygelshoven - Mijdrecht - Den Haag. 500km.
En dat kan - je zou het bijna logisch gaan vinden met mijn geschiedenis - natuurlijk niet zonder storingmelding.
MIL-lampje brand. Uitgelezen bij thuiskomst; P242100 “Evaporative Emission System Vent Valve stuck open”
Beetje googlen… 1 van de oorzaken; “Check the fuel filler cap”
O…

Eens kijken. Storing om 10:33 uur bij 77691km.
Getankt om 10:26 uur en de km stand die ik heb opgeschreven was 77684.
Aanvulling: het gekke is, hij zag het blijkbaar meteen al bij het vertrek van de pomp maar het heeft tot de middag geduurd dat pas het lampje ging branden..
Heb gevoeld aan de dop, eraf, opnieuw erop gedraaid. Misschien zat ie niet goed? Zou mooi wezen als het zoiets simpels is..

Wittebrug zou eerst en metéén 170 euro diagnose kosten rekenen. Vanaf hun bureau. Met hun rug naar je toe.
Laatst bewerkt: