DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Ja ik zal eens kijken.
Vandaag had ik een groot “rondje” te rijden: Den Haag - Eygelshoven - Mijdrecht - Den Haag. 500km.
En dat kan - je zou het bijna logisch gaan vinden met mijn geschiedenis - natuurlijk niet zonder storingmelding.

MIL-lampje brand. Uitgelezen bij thuiskomst; P242100 “Evaporative Emission System Vent Valve stuck open”
Beetje googlen… 1 van de oorzaken; “Check the fuel filler cap”

O… :pieker:

Eens kijken. Storing om 10:33 uur bij 77691km.
Getankt om 10:26 uur en de km stand die ik heb opgeschreven was 77684.
Aanvulling: het gekke is, hij zag het blijkbaar meteen al bij het vertrek van de pomp maar het heeft tot de middag geduurd dat pas het lampje ging branden..

Heb gevoeld aan de dop, eraf, opnieuw erop gedraaid. Misschien zat ie niet goed? Zou mooi wezen als het zoiets simpels is.. :dankje:

Wittebrug zou eerst en metéén 170 euro diagnose kosten rekenen. Vanaf hun bureau. Met hun rug naar je toe.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Als je denkt de oplossing gevonden te hebben, waarom zou je dan nog een diagnose van 170€ vragen?
Jij vraagt aan hen: ik heb een probleem. Blijkbaar heb je tools om het uit te lezen. Je geeft dit door. Heel goed, maar net hetzelfde als bij die chirurg is het toch logisch dat zij ook een diagnose stellen ? Wie zegt dat jouw diagnosetool correct is? Of wie zegt dat er nog geen andere fouten zijn die jij niet kan zien ..

Snap dat 170€ veel geld is als je denkt dat je een complete diagnose hebt, maar ieder doet zijn werk en dat werk dient vergoed te worden.
 

gehaktbal

Forumguru
(voorbeeld is wat overdreven weet ik).
Nogal inderdaad..

Het scheelt nogal per garage wat de verwachting is en hoe een garagebedrijf zelf opereert.
Ik lig zelf niet op 1 lijn met zulke dealers, dus zal ik daar ook niet snel terug gaan. Wilde alleen aangeven dat ik de situatie van @Disaster-Master wel begrijp.

Als alles zo zwart-wit was zoals jij beschrijft, was de wereld veel problemen bespaard gebleven.
 
Bovenaan Onderaan