DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Vandaag mijn O3 Combi ingeruild voor een O4 vRS iV PHEV Combi. Wederom rood maar dit keer met een metallic lak :love:

Vrijwel de hele bingo kaart is aangekruist wat opties betreft.
Foto's binnenkort.. Nu maar (weer) wachten op een actie bij onze vrienden van Kopacek (Superskoda) voor 20% korting.. hopelijk met de kerstdagen.. en anders maar zodra de eerstvolgende actie zich aanbied. Voorlopig is de geldboom toch wel leeg :sneaky:

Eigen foto's volgen later wel..
De auto staat op wintersloffen, 19 inch.. ik denk dat die eraf gaan en er 18 inch voor terug komt...
Misschien zelfs wel mijn zwarte set erebus wielen. Maar die zijn 17 inch.. is dat mooi met een RS.. beetje afbreuk denk ik...
Maar: het heeft een boel geld gekost. Nu dan meteen 4 18 inchers in t zwart aftikken met banden.. das ook 2000 euro.. poeh.. even niet nog..

Of ik laat de 19 inchers spuiten. maar dat zilver: dat moet wieberen.. dat vind ik niks.. moet zwart worden.. :LOL:
1 velg heeft pietsie schade ook..

Ophaaldag staat gepland voor 23 dec.


IMG_0714.JPG


IMG_0701.JPG


IMG_0712.JPG


IMG_0713.JPG
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Zou zelf inderdaad de velgen mooi hoogglans zwart laten poedercoaten staat super bij die prachtige lak van je RS.
 

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de IV.
Velgen idd in het zwart laten poedercoaten. Gaat veel beter matchen met de rest. Ik zou zeker geen maatje minder gaan. Een RS heeft echt wel 19” nodig om lekker dik te tonen. 18” is mooi maar net net, 17” is een no-go.
 
Nee de velgen gaan er tzt wel af.. zitten nu Falken Eurowinters op.. ik wil ergens in maart 4 seizoenbanden monteren.. die zijn op 19 inch ook wat duurder.. en poedercoaten is me ook net ff te duur.. en daarbij; hoe moet ik dat doen.. ga niet de auto een paar dagen op as steunen zetten haha.. en dan is het volgens mij ook nog zo (als ik het goed gezien heb) best een type velg die uitsteekt.. dat heeft meer kans op stoeprandschade..

maar idd; ben t wel eens over de 17 inch wielen; dat is idd geen gezicht.. dus mn Erebus set met zomerbanden gaan op de marktplaats..

deze vind ik wel mooi: Gemini in het zwart.
 

Bijlagen

  • 1670279360885.jpeg
    1670279360885.jpeg
    383,9 KB · Weergaven: 31
Vrouwlief vind de Gemini velgen niet zo mooi
de originele standaard Cometvelgen echter wel.. dus die zullen er tzt op komen vermoed ik..

al ik wel zal overwegen de huidige 19 inchers te laten coaten.. maar dat valt en staat een beetje met hoever de velg uit de band steekt.. het is hier in Den Haag een en al stoeprand parkeren.. 1x daar tegenaan en mn humeur is verziekt voor de rest van de maand..

Geen idee overigens of banden met velgrandbeschermer voldoende bescherming bieden…?
Ik moet het even bekijken als ik de auto heb..
 

Bijlagen

  • 1670434950046.jpeg
    1670434950046.jpeg
    286,3 KB · Weergaven: 33

MaxN

Donateur
Turini nog een optie?
Even rode Octavia gezocht al zij het een O3 en geen O4.
Skoda-Octavia-Ambition-110TSI-red-2016-wagon-with-Sports-Pack-Malcolm-Flynn-(1).jpg
 

Fmoon

Forumguru
Auto privé gekocht? Hoe zit dat met de garantie eigenlijk qua aantal jaren tegenwoordig bij Skoda? Hoop dat problemen u bespaard blijven. Auto heeft wel 19” nodig inderdaad.
 
Inderdaad privé gekocht. Auto is een import uit polen; oorspronkelijk in polen geleverd in 2020 en in juni dit jaar hier geimporteerd. Mij is verteld dat de standaard 2 jaar is verlopen. Ik dacht ook 4 jaar maar dat is denk ik alleen als de auto door PON is gekeverd/geimporteerd. Ik zal her nog eens navragen. Wel krijg van de garage volledig 1 jaar garantie.


Edit;
GARANTIETERMIJN VAN 2 EN 4 JAAR
De standaard 2 jaar ŠKODA fabrieksgarantie wordt aangevuld met 2 jaar ŠKODA Extra Garantie bij alle ŠKODA’s met een verbrandingsmotor. De 2 jaar Extra Garantie is van toepassing op nieuwe ŠKODA modellen vanaf Modeljaar 2021 die door Pon’s Automobielhandel B.V. zijn geïmporteerd en die in Nederland te naam zijn gesteld. De garantie gaat in vanaf de datum van eerste tenaamstelling op het kentekenbewijs. Tijdens de fabrieksgarantie is de garantie geldig ongeacht het aantal gereden kilometers. Voor Extra Garantie tot en met het vierde jaar geldt een kilometerbeperking tot 100.000 km. De garantie blijft van toepassing zolang er door de fabriek voorgeschreven onderhoud en reparaties worden uitgevoerd.

Daar zit m de crux. Hij is niet door PON geimporteerd; dus dan geen 4 jaar maar 2 jaar garantie. De auto is van december 2020. Dus die 2 jaar is voorbij. Maar ik krijg dus wel 12mnd van de garage. Overigens mag ik bij elke dealer garantie claimen gaf hij aan mocht er wat zijn..
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
In 2020 was volgens mij 4 jaar nog niet de standaard. Ik heb toen ook twee jaar bijgekocht op de kodiaq.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Proficiat met de aankoop van deze prachtige wagen! Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik hoop dat je niet zo'n problemen met de software krijgt als dat ik her en der lees!!

Heb je al een foto van hem onder de kerstboom gelegd, aangezien je hem de dag voor kerstavond op mag gaan halen :D!
 
Moet nog 2 hele lange weken wachten..
Voor wat betreft de problemen; dat hoop het ook niet zeg! Ik heb dat topic gezien.. pff..
Heb wel gevraagd om de software van de motor, bak en het infotainment systeem naar de laatste versies bij te werken.
 
Het 3e en 4e jaar garantie is een verzekering via de VAG bank. Heb het destijds ook gekregen bij mijn O2 combi (en flink nodig gehad voor de DSG-7).

Probeer al een jaar om überhaupt een O4 PHEV te kunnen kopen. Allen die aangeboden worden zijn imports, en maximaal 2 jaar fabrieksgarantie...

Prachtige auto zo in het rood!

[Handtekening verwijdert]
 
Laatst bewerkt:
Ja de DQ200 is idd geen probleemloze bak, vreet elke 50.000 wel een koppelingset op. Bij mn vorige werkgever hadden we 6+5 Tourans met zelfde bak. Legio koppelingen zijn vervangen en 2x een defecte mechatronic. Echter is de bak van de O4 een DQ-400E welke is afgeleid van de natte DQ-250. En de DQ-250 is naar mijn weten een solide bak.


ohja; zet die vermelding “Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk” even uit want dat interesseert niemand wat en sommige raken er zelfs opgefokt van hiero :ROFLMAO::sneaky:
 
  • Haha
Waarderingen: EdK
1.8TSI is te krachtig voor deze bak wat betreft het koppel. Idioot dat ze die combinatie verkocht hebben. In Superb nog erger. Chippen werd overal afgeraden in combinatie met de DSG met droge koppeling.
Ergens rond de 50.000km onder die zog. garantie complete koppeling vervangen voor een ander type. Dat zegt wel genoeg!
Inmiddels op 210kkm (want andere Octavia kopen lijkt welhaast onmogelijk met dezelfde of betere prestaties) en alles schakelt nog prima, hoewel het merkbaar geen nieuwe bak meer is logischerwijs...

Tapatalk is erg aggressief wanneer je de app opnieuw installeert. Gelijk staat de handtekening weer aan.
Even mijn best voor gedaan en is weer uit, bedankt voor het melden!
 
Er zit trouwens nog een recall op deze O4.
Er kan sluiting plaatsvinden door een zekering ergens van of bij het accupakket. Dus ze gaan een isolatiemat plaatsen. De bedoeling was dat dit voor de aflevering zou gebeuren maar de garage daar zit dermate vol dat ik het later elders bij een dealer hier laat doen. Of ik moet nog langer wachten en dat wil ik niet :sneaky:
 

Bijlagen

  • B2786277-3E85-4DFF-AE33-89087FA9CA33.jpeg
    B2786277-3E85-4DFF-AE33-89087FA9CA33.jpeg
    332,8 KB · Weergaven: 70
Bovenaan Onderaan