DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

An, dus daar zit m het verschil in voor wat de bediening in openen betreft, deur/drukken… En ja, sinds 1-4-25 is die B vervallen en door C vervangen. Maar dat is zo recent dat ik daar online bij aanbieders niets over kan vinden.

Bijlagen

• IMG_0218.jpeg
    IMG_0218.jpeg
    195 KB · Weergaven: 17
Nou, ik denk dat het 10 minuten werk was..
Met een platte schroevendraaier zo breed als de sleufjes met een ferme tik de 4 plastic lipjes weg gebroken. Niet wrikken of draaien. Gewoon goed recht erop; klap op de schroevedraaier en ze breken keurig naar binnen.
IMG_1919.jpeg

Vervolgens had ik dus die radio-ijzertjes niet.. maar elders op het net zag ik hoe het binnenwerk eruit zag (op briskoda heeft iemand er fotos van die met schroevendraaiers heel dat ding had vernachelt door erachter te gaan wrikken :sterretjes:)

Dus ik dacht; moet gewoon iets duns en plat hebben waarmee dat kan. Schroevendraaier is te dik. Maar dit niet;
IMG_1920.jpeg

Eerst onderin, kwam al direct los bij het invoeren van de nagelknipper. Bovenin ook. Vervolgens dus linksom eruit kantelen;
IMG_1917.jpeg

Met een klein plat schroevendraaiertje even de vergrendeling van de stekker los, nieuwe erop en vastgeschroefd en hoppa; hij deed het weer.
IMG_1918.jpeg

Easy fix.
Wel jammer dat er nu 4 van die sleufgaatjes achterblijven.. :unsure:

Bovenaan Onderaan