Nou, een aantal heen en weer e-mails verder.
Kort en bondig samengevat:
uitermate teleurstellend.
Als je zin hebt kun je het onderstaande lezen
Ik denk dat dit de laatste keer is dat ik naar Wittebrug ga.
Misschien ga ik er überhaupt niet heen. Maar dan ga ik eerst even nog elders informeren voordat ik deze afspraak eruit gooi.
Ik weet niet wat het is met dit bedrijf. Heb nu 3 locaties van ze gehad; Honselersdijk, Forepark en De Lier.
En bij alle 3 is de houding het zelfde.. het woord service kennen ze niet. Het pinapparaat daarentegen weten ze wel altijd direct aan te wijzen.
Ik maak dus online een afspraak: geef aan; regulier onderhoud volgens indicatie. Geen lucht/interieurfilter. Dat doe ik zelf. Omdat ik daarvan op voorhand al weet dat ze daar een veel te hoog bedrag voor vragen en ik dat eenvoudig zelf kan. En ook vermeld ik dus dat knipperen van de HV-accu en brandstoftank en stuur de link mee van de video;
Deze video is dus van 9 maanden terug dat ik het voor het laatst had.. en volgens mij heb ik het in die 3 jaar dat ik de auto nu heb 3x of misschien 4x gezien.. Van de afspraak die ik heb gemaakt krijg ik een bevestiging met daarin de verwachte factuurprijs met daarbij de tekst:
"Indien de TPI van toepassing is kan deze worden uitgevoerd. De kosten hiervoor zullen doorbelast worden. De auto is buiten de garantie, dus de kosten zullen niet door de fabriek vergoed worden."
Daar gaan we weer.. geen garantie.. wij van VW maken slechte software, en om dat minder slecht te maken moet u betalen.
Nou, daar ben ik het niet mee eens en ik vraag de specificatie maar op van de offerte en die als volgt is;
- Grote onderhoudsbeurt; 434,44
- Schuifdak onderhoud; 30,32
- Bougies; 190,34
- Diagnose storing; 140,01
Dit is allemaal ex BTW. Het totaal incl de BTW komt dan op 962,08.
Dus ik reageer terug dat ik die bougies er zelf wel in draai, en dat ik het niet eens ben met die diagnosekosten.
Dus ik leg netjes uit dat er niets aan valt te diagnosticeren. Want als je er de computer aan zou hangen laat hij geen storing zien. Van dat geknipper wordt sowieso niks gelogd want dat wordt helemaal niet herkent als storing. En daarbij: ALS je al een diagnose gaat stellen, dan moet ie wel knipperen daar bij hun in de garage. En gezien hij het misschien 1x per jaar eens zo doet ga je dat niet kunnen herproduceren.
Maar er was nog iets;
Ik zag op die offerte geen remvloeistof wissel staan. Even kijken; ja, dat is nu 2 jaar terug. Dus dat zou wel moeten.
Daarover terug gemaild.
Ik krijg antwoord; bougies zijn eraf gehaald, en ik had gelijk over de remvloeistof (joh) dus die is er opgezet: 90 euro ex btw, maar, en dan quote ik:
"Voor de virtual cockpit staat er nu een uur diagnose op de werkorder. Indien u niet bereid bent te betalen voor het verhelpen van de klacht, zullen wij er niks mee doen."
tja... wat een houding.. en het is zo simpel heh.. die update is in 5 minuten gebeurt..
En dan was er nog 1 puntje: de auto is op het moment van de beurt (net 2 dagen) 5 jaar oud. Dus dat houd in 15% economy korting.
Die stond ook niet op de offerte. Vervolgens daar dus over terug gemaild.
En ineens krijg ik antwoord van de werkplaats zelf, de backoffice is m er tussenuit geknepen: die wilde de discussie niet meer voeren denk ik.
En die schrijft gewoon dat ze ten alle tijden het storingsgeheugen moeten controleren of de TPI van toepassing is en omdat het (wederom) geen garantie is en er geen coulance wordt toegekend zijn de kosten voor eigen rekening en ook de tijd van de TPI (als deze van toepassing is.......) dan wordt ook die tijd doorbelast. m.a.w; met die 140 euro diagnose kosten ben ik er niet eens. De tijd van het 'verhelpen' wordt ook nog eens in rekening gebracht!
En dat van die economy korting, ja dat kon bij 5 jaar oud. Maar dat wilde ie nu niet toezeggen.
erg diepe zucht hier...