DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Dealer heeft contact met PON en met weet ik veel wie. Complete reset op de server van skoda, op het systeem.. ze gaan er morgen weer mee verder want ze kregen het vandaag ook niet aan gang…
 
Ik vraag me af of de issues modeljaar afhankelijk zijn?

Zelf heb ik nog niks kunnen zien wat niet werkt. Kan natuurlijk ook dat het te maken heeft met iets andere opties, heb zelf echt geen idee. Ik weet wel dat ik niet de nieuwe SW versie heb
 
Even een crosspost van mezelf ter info voor de mensen hier:

bij mij zit 1896 er momenteel in. Echter krijgen ze (en ze gaan er later maar mee verder want ik had de auto nodig) nog steeds het skoda connect gedeelte niet werkend "App kon niet worden gestart." en tevens ook de shop app niet; "Shop kon niet worden gestart."

heel irritant..
verschillende dingen zelf geprobeerd.
Eerst maar eens zekering 19 en zekering 30 eruit. 19 is van het sos gebeuren. Daar loopt ook de internet verbinding overheen. Die uitgezet. Ook het infortainment maar de zekering eruit. dan gaat ie iig helemaal uit, en moet hij echt opnieuw starten... wie weet.. heb het zeker een uur zo gelaten. maar helaas. bij terugkomst zelfde melding.

Geprobeerd direct hoofdgebruiker te worden; dus daarop klikken, dan inoggen in die procedure.. zelfde fout melding.. dan maar eerst inloggen in de auto zelf.. dat werkt.. profiel word geladen, welkom etc.. maar dan hoofdgebruiker; nope.. wil niet.

Tja?
Ook nog maar online in het skoda connect portaal (computer) mn complete profiel verwijderd. Skoda connect verwijderd (dat moet eerst) en daarna de auto uit het systeem, account delete.. alles.. even later nieuw account aan gemaakt.. ander wachtwoord.. maar met het nieuwe account kan ik weinig.. als ik inlog en naar de garage ga zie ik wij zijn uw verzoek aan het verwerken.

Wat wel interessant was is dat ik een email kreeg over de abonnementen en er staan een aantal zaken tussen die verlopen zijn..
En daar staat o.a. het online infotainment tussen en toegang op afstand.. heee... dus wellicht is DAT het..

Ga ik aan de dealer terug koppelen..


Vandaag heb ik de auto weggebracht voor de accu recall. Die gaan ze morgen uitvoeren. Ik hoorde dat het batterij pakket open moet om de isolatiemat te plaatsen, dus dat betekend achterbank eruit etc om erbij te kunnen. Ze hebben er de hele dag voor nodig.

Ik zag het factuurbedrag wat ze gaan indienen bij PON ruim 900 euro was. Poeh zeg. Je zou het zelf maar moeten betalen :rolleyes: :unsure:
 
Accu isolatiemat is geplaatst, de software update heeft het carplay probleem opgelost. Nu nog de het hoofdgebruiker probleem. Daarvoor gaat hij nu 22 feb naar de dealer. Die belde dat hij hem nog een paar dagen wil hebben. Wel netjes; dat ze zelf bellen om de auto terug in de werkplaats te vragen. A.s. vrijdag gaat de auto voor een week naar de verkoper voor de schijven, uitlijnen en de kofferklep.

verder kwam ik er maandag achter dat er een vervelende rammel/ratel zit bij stationair met koude motor… het lijkt niet echt mee te willen zitten met de auto… hiervan wil ik morgen even een geluidsopname maken… en uiteraard zelf even onder de kap kijken.. wellicht ligt er iets zichtbaar te rammelen.. geen idee…

ik reed met een collega in de enyaq naar de dealer om de vRS op te halen… daar werd ik met terugrijden toch wel blijer van dan op de heenweg in de enyaq hoor :)
 

Cordoba

Forumguru
Rammel is niet sinds de accu isolatiemat is geplaatst? (misschien wil de dealer de auto terug om een schroevendraaier onder die accumat vandaan te peuteren :rolleyes:)
 
Haha, nee nee, de rammel viel me op toen ik in hybride modus met behoud van accu lading (dus motor aan) naarcde dealer toe reed.. en ook toen ik vandaag bij de dealer vandaan reed.. had ze eigelijk gelijk ff moeten laten luisteren maar daar had ik geen tijd voor..

Dus ik heb de rammel gehoord voorafgaand aan de accu werkzaamheden. Daarbij; rammel komt uit het motorruim en de accu hangt onder de auto aan de achterkant..
 

jongetje

Forumguru
Ik snap nu waarom de prijzen zo enorm gestegen zijn van de Skoda's (als ik die van mij nu opnieuw zou bestellen ben ik bijna 7duizend euro duurder uit). De kosten van alle problemen moeten toch ergens van betaald worden.
 

Cordoba

Forumguru
Rammels komen door geleiding van het geluid soms heel ergens anders vandaan dan je denkt. Ik heb het zelf een keer gehad met auto waarbij er ook bij bepaald toerental een rammel ergens uit de voortrein leek te komen, het geluid kwam uiteindelijk van een loszittend tussenschot in de achterste uitlaatdemper, maar door geleiding van het geluid via de uitlaat leek het van de voorkant te komen.
 
Heb vandaag even geluisterd en getracht een opname te maken.. maar omdat de carplay het nu goed doet hoorde ik niks in de opname terwijl ik buiten stond want hij heeft geluid in de cabine opgenomen… zucht.. maar pal boven de motor was het duidelijk hoorbaar..

alleen hoorbaar bij stationair draaien..
Morgen gaat hij naar de dealer, dus in de ochtend zal ik het nogmaals proberen.. telefoon even in vliegtuig modes; dan issie nergens mee verbonden
 
Daarnet moest ik ff wat uit de auto halen.. ik dacht: ik probeer nu ff die opname te maken..
Is gelukt, duidelijk bij vlagen hoorbaar. Opgenomen met de iPhone, volgens kunnen de meeste media spelers het wel afspelen..

Geratel

Gaat om het snelle “tokke-tokke-ggrbbrr-tokke-tokke” geratel (nee geen kip :sneaky: ) en niet gewoon de kleppen die je ook hoort.. motor was koud, verderop in het fragment gaat hij wat lager stationair lopen (auto choke uit) en heb ik nog de telefoon ff onder de kap gelegd..

als je het geluid hard heb: op 34 seconden doe ik de deur open en gaat het “deur-open-pingeltje” snoei hard af.. dat je het ff weet

Hoorbaar tussen 0.13-0.16, tussen 0.26-0.28.
onder de kap het beste hoorbaar tussen 0.50-0.56 maar ook bij langzamer lopen (choke uit) bij iets vanaf 1 minuut 5....
nogmaals, gaat dus om het rateltje die je op de achtergrond hoort van het kleppen geluid..

Garage mag dit rateltje ook op zn controle lijst zetten..
Bij het kort gasgeven hoor je het heel kort in het begin bij de eerste aanzet..
 

Fmoon

Forumguru
Klinkt wel spannend inderdaad. Heb je je de motorkap plaat er wel eens afgehaald om te kijken of het dan weg is?
 
Ik zou morgen de auto ophalen.. zou...
Maar nee. Er is wat mis.

Eerst maar het goeie nieuws: ze hebben alle werkzaamheden gedaan, schijven en blokken achter zijn vervangen. Wielen uitgelijnd en gebalanceerd... schade achterklep is hersteld. Gelast, gespoten etc. Volgens dealer geen kleurverschil. Uiteraard over een week maar zelf bekijken.. de iV en vRS logo's zijn achterwege gebleven.. de letters SKODA wel laten staan.. anders toch wel erg kaal.. kan er altijd nog vanaf..

Maar er is dus wat mis. Iets met parkeersensoren, systeem zus, systeem zo.. weet het even niet meer maar hij noemde een aantal zaken op.. en de uitgelezen foutcode was een bekende, als die op komt moet volgens PON een regelapparaat vervangen worden. Dat gaan ze doen, maar dat lukt dus niet voor morgen..

Nou en gezien hij dan toch langer moet blijven en ik hem niet eerder dan volgend weekend kan ophalen:
Ze hebben het rammel geluid gehoord.. ze verwachten een of ander hitteschild misschien wat los zit.. ze zetten het op de todo lijst..
Gelijk maar het skoda connect laten toevoegen op dat todo lijstje en meteen even opmerking gemaakt over de melding "langdurig draaiende motor noodzakelijk" om even de 12v accu door te meten.. wellicht komt er nog een lijk uit de kast alszijnde dat de 12v accu niet goed is en vervangen moet worden.. wie weet..

Toch jammer dat er van die kleine "dingetjes" zijn bij een net aangeschafte auto..
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Precies, dan geef je een bak geld uit aan een prachtige auto en dan wordt de lol vergald door dit soort dingen.
Maar ... het blijft een donders mooie auto!
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou daar gek van worden van die kleine mankementen. Bij mij zou er al een “te koop” bord op de wagen hangen.
 

Fmoon

Forumguru
Ik neem aan dat je er wel enigszins rekening mee had gehouden dat er mankementen zijn toch? Vervelend is het zeker. Ik hoop nog steeds tot ik het bericht zie dat alle problemen opgelost zijn voor de O4RS, lijkt me nog steeds de leukste opvolger van die van mij maar ben bang dat dat te lang gaat duren.
 
Ik was van te voren bekend met mogelijke software problemen en de recall op de hoogvoltaccu. Maar ook wist ik dat dat met 1896 de problemen met het infotainment opgelost zouden moeten zijn. En ik heb in mijn auto niet de TrafficAssist waar zoveel problemen mee zijn, dát wist ik overigens niet op voorhand; maar gezien ik die optie niet heb kunnen er ook geen problemen mee zijn..

Dat mijn skoda connect niet werkt is echt iets wat of in de auto of op de server niet goed gaat. Staat een beetje los van de “bekende” problemen. Al het andere zoals de schijven en wielen etc is niet iets waarvan je kunt zeggen dat ik daar rekening mee zou moeten houden,..
 
Bovenaan Onderaan