DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Morgen ophalen. Afgezien van het Skoda Connect zou alles opgelost moeten zijn.
Mn spulletjes van SuperSkoda zijn ook binnen, echter voor de te plakken delen moet ik even geduld hebben want daarvoor moet het 18 graden zijn.. het risico met kort voorverwarmen met een föhn wil ik niet nemen; zou zonde zijn als het los laat..
 
En DM? Is alles naar behoren opgelost?

Ik weet niet of ik het geluk van de dommen heb, of dat de ellende bij mij nog moet komen maar ik heb niks geks nog.

Bij het ophalen werkte Skoda Connect direct zoals je mag verwachten (zelfs bij de dealer zaten ze bij voorbaat al te zweten, maar ging gewoon goed in 1 keer)

Ik heb nog geen enkele luide plof gehoord vanuit dat SOS gedeelte. Dus dat is fijn, of ik moet maar eens naar de lokale "beter horen" vestiging.

Geen vreemde alarmbellen van alles wat niet zou werken. Een keer gebeurt, terwijl het sneeuwde dus neem aan dat de sensor gewoon ondergesneeuwd was.

Het enige wat irritant is, is het feit dat die server er elke dag wel een keer uit ligt, en dat infotainment niet het snelste apparaat ooit is. Maar stoort me eigenlijk niet.

Wel een klein dingetje, en dat is dat met Android Auto hij blijft zoeken naar GPS, of hem regelmatig verliest. Maar ik weet dat hij daarvoor de telefoon-gps gebruikt, dus zal eerder aan Google / mijn telefoon liggen.

Blijft wel leuk als je een "broertje" tegenkomt bij een laadpaal. Een van jullie misschien?

20230122_152720~2.jpg
 
@MartijnA mwah.. deels.. ik ben nu wel op een punt dat ik de dealer een beetje beu aan t worden ben.. doen ze wel alles van wat ze zeggen vraag ik me af en toe af..

Heb de auto gister opgehaald. Remschijven achter idd vervangen. Das goed. Schade is keurig hersteld.. zowel in schaduw als met zon er op kon ik geen kleurverschil ontdekken op de klep.. logos zijn eraf.. skoda is blijven staan.. netjes zo. Zoals besproken.

Naar de banden zou zijn gekeken.. ook het uitlijnen is gedaan.. ik heb echter nog steeds een hobbel in de banden.. word minder naar mate ik er afstand mee rijd.. zal wel een plat stuk in zitten gok ik.. uiteindelijk gaan ze eraf van de lente.. dus ik zing t er nog maar even mee uit… zit te wachten eigelijk op de allseasoncontact 2 van continental.. in 2023 zou er een nieuw type uit komen en die wil ik dan eronder hebben… nog even geduld..

maar er lag een printje in het dashboard kastje van het uitlijnen.. met voor van naar waardes etc.. maar op de 80km weg kwam ik er achter dat mn stuur niet kaarsrecht staat.. nog t zelfde om precies te zijn.. dus wat en hoe ze het gedaan hebben.. E hebben het overigens niet zelf gedaan maar uitbesteed aan een ander bedrijf.. geen idee verder.. ga ik wel weer over mailen morgen… als ik mn stuur recht zet ga ik naar links… dát was de klacht.. niet opgelost dus.. sjonge jonge..

Het gerammel/geratel van dat geluid.. zou weg zijn.. kom ik daar.. maar ze hebben hem zelf nog even gestart die ochtend en het meteen weer waargenomen.. dus ook dat alsnog niet opgelost.. en ook zei kregen de skoda connect niet aan de gang.. daar stond al een afspraak voor; 22ste bij de dealer hier in de buurt.. dus dan gaan we het daar wel weer horen..

En dan nog de storing van dat regelapparaat welke daar ter plekke ontstond; ze hebben de module los gekoppeld; storing weg. Module in een andere auto gezet.. geen storing.. module terug in mijn auto.. geen storing.. naar hun zeggen meerdere malen getest.. niet meer terug gekomen.. dus ze weten het niet.. zou slecht contact kunnen zijn geweest.. als het terug komt moest ik contact opneme..

Dus ja.. ben er niet zo te spreken over ze.. het wordt iig steeds minder..


En vandaag even naar woerden naar mn zus; echt vanaf den haag tot aan gouda de hele tijd die melding “langdurig draaien motor noodzakelijk” en dat komt en gaat en komt en gaat en komt en gaat.. de hele tijd.. rete irritant..

Terwijl ik vanochtend gewoon nog volledig elektrisch boodschappen gedaan heb; daarna de auto naar 100% heb geladen.. elektrisch naar de pomp gereden en na het tanken begon het circus.. vanaf gouda niet meer gezien.. en vanaf woerden naar huis ook niet.. ook dat ga ik neerleggen bij die dealer in de buurt..

Ben over t algemeen wel positief over de wagen maar t zijn van die kleine tering dingetjes die echt van tijd tot tijd mn humor en geduld verzieken..
 

hemi24

Forumguru
Die melding “langdurig draaien motor noodzakelijk” heeft toch niks te maken met laadstatus van de tractiebatterij?
 
@EdK nee hoor.. das niet nodig.. die lach op t gezicht komt vanzelf wel terug zodra t gezeik over is..
@hemi24 nee niet de hoogvoltaccu (die bedoel jij gok ik met tractiebatterij?) maar ik vermoed de 12v lood accu.. ze zeggen hem door te hebben gemeten en dat hij goed was.. maar ik weet t niet.. heb er geen bewijsje van gezien die doorgaans uit zo’n tester komt met printertje.. zaterdag vanaf de dealer naar apeldoorn, daar wat gereden met een maat, wilde auto zien etc, toen naar huis.. dus ik zou toch wel genoeg afstand moeten hebben gereden..

het is ook niet duidelijk waarom die motor draaien moet.. is ook nergens te zien.. Nu las ik eerder iets over een hangende klep in een uitlaat.. wellicht dat de dealer de 22ste het verlossende antwoord heeft., misschien is t bij mij ook wel zoiets.. aan de andere kant: het kwam voor t eerst voor ná het plaatsen van die isolatiemat in die hoogvolt accu..
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
ze zeggen hem door te hebben gemeten en dat hij goed was.
Ooit van een monteur van de ANWB te horen gekregen dat garage's vaak verkeerd meten.
Collega had telkens problemen met de accu, verschillende keren de wagen bij de dealer neergezet en telkens bleek accu goed te zijn incl een uitdraai.
Maar goed op een ochtend stond hij op zaak de wagen de gehele nacht en wilde weer starten en deed niets.
Dus ANWB gebeld en die is gekomen en die zegt meteen " rotte accu " collega laat hem de uitdraaien zien en zegt "denk het niet"
ANWB man begint te lachen, ja die uitdraaien die kloppen wel als je de meting in verwarmd pand doet, maar als je werkelijk wil weten hoe hij er aan toe is dan moet je hem buiten meten n dan heb je deze uitkomst dus.
Maar ja die monteurs in de garage lopen alleen maar met T shirts aan en weten niet hoe snel ze die wagen binnen moeten hebben, en dus meet je de accu niet goed....
Collega met uitdraai naar garage voor nieuwe accu, en monteur gooit zijn meetapparaat er weer aan ( binnen ) en jahoor accu is goed !!
Collega, je gooit er maar een nieuwe in want ik ben nu zat om elke morgen een wagen te hebben die niet start !
Er is uiteindelijk nieuwe in gegaan en sindsdien elke ochtend gewoon starten die kar

Dus vraag ze maar eens hoe en waar ze hebben gemeten ??
 
De eerste vraag die gesteld zou moeten worden is of ze uberhaupt hebben gemeten.. :rolleyes:
Heb zelf ook wel wat liggen om t kunnen doen.. gewoon buiten dus.. zowel wat test spul op basis van a/uur en cca als gewoon een dom “broodrooster” die 100A trekt en dan mag die accu niet onder de 9V inkakken..
 
Nouu.. “even” de accu doormeten is er niet zomaar bij hoor! Man! Die kap zit me toch met een zwik bouten moeren vast.. en dan moet de sub van het canton systeem dus ook even opzij… waarvan overigens een montage oog van blijkt te zijn afgebroken..

Anyway.. t ziet er niet echt naar uit dat ze hem nagekeken hebben.. mn eigen tester (in te stellen op in car en EFB etc) gaf aan dat t ok was..

Sluiten we dit maar uit voor nu..
 

Bijlagen

  • 2BBBCB47-AF33-4C6C-8051-B69112D8BAB7.jpeg
    2BBBCB47-AF33-4C6C-8051-B69112D8BAB7.jpeg
    467,6 KB · Weergaven: 82
  • 559FDAEC-91BF-4701-B934-B886D0ED9572.jpeg
    559FDAEC-91BF-4701-B934-B886D0ED9572.jpeg
    465,4 KB · Weergaven: 79
  • F5EB1F52-928C-4A39-884D-839114901271.jpeg
    F5EB1F52-928C-4A39-884D-839114901271.jpeg
    567,3 KB · Weergaven: 79
  • 8E75B110-AFE3-484F-98F7-9828F8F07B30.jpeg
    8E75B110-AFE3-484F-98F7-9828F8F07B30.jpeg
    574,8 KB · Weergaven: 79
  • A9878DA8-B6C7-4522-9E78-752677308C47.jpeg
    A9878DA8-B6C7-4522-9E78-752677308C47.jpeg
    371,4 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mijn vader vertelde zaterdag het verhaal van een Nederlander die 3 tweedehandse wagens had gekocht waarvan 2 eigenlijk per total en 1 onder water gelopen tijdens een overstroming in DE. Na onderzoek vonden ze onder bepaalde ruimtes nog opgedroogd slijk en dergelijke …
Idd een rare plaats dat de ruimte errond zo vuil is … tenzij … onder water gestaan tijdens overstroming?? :pieker:
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dat verhaal stond vorige week in de Autoweek. Ook ik moest hier meteen aan denken bij het zien van de accuruimte.
Bouwjaar 2020, dus van voor de overstroming in Duitsland. Maar deze Octavia komt uit Polen. Maar dat geeft ook niet meteen het nodige vertrouwen......:confused:
 
Ja dat dacht ik ook.. maar je kijkt langs de accu gewoon naar de grond.. dat is daar rondom dus niet dicht.. ik vermoed voor de afvoer van de gassen die ontstaan in de accu tijdens het laden (ook wel knalgas genoemd omdat het explosief is) en dat er daarom ook een kap overheen zit met 10 moeren of zoiets..

Ik heb er geen foto van maar ik dacht ook van wat een teringzooi joh.. maar rechts van de accu aan de lange kant zit best een flinke kier waar ik gewoon de bestrating doorheen zag.. dus ik vermoed dat t gewoon vuil van onderaf is..
 

kwillems

Donateur
Aaah ... dus het is eigenlijk iets van opspattend zand. Dat lijkt me wel een goede verklaring. Als je auto daadwerkelijk onder water had gestaan zou er wel meer aan mankeren dan een stoffige accu denk ik.
Je zou voor de zekerheid iemand met hetzelfde type auto kunnen vragen hoe daarin de accu eruit ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan