DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

michelangelo

Senior Member
Die Kopacek Led lampen waren eerste customising job op dag 1 bij mijn LaRossa. Veel meer licht, erg handig op donkere parkeerplekken.

Nu nog een oplossing vinden om rand van die vakken in kofferbak hoger te maken. (Lage rand ivm verstelbare vloer).
 

EdK

Forumguru
Nee hoor dat zij ze met een zwoele stem, alleen hadden we dat toen nog niet door..... :cool:
 
Ik heb de fles in t vak van de laadkabel gezet onder de vloer.. maar misschien verhuis ik m gewoon de schuur in.. de kans dat ik tijdens een mijn ritten olie moet gaan bijvullen is vrijwel 0 denk ik.. wellicht met een langere (vakantie) rit dat ik het dan wel mee (voor lul waarschijnlijk) neem..
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
wellicht met een langere (vakantie) rit
Tsja ook dan heb ik het niet in de prive wagen.
Voor ik een buitenland rit maak ( belgie niet meegerekend) controleer ik alle vloeistofpijlen en indien nodig dan vul ik die tot max.
En zodoende eigenlijk nooit koelvloeistof of olie tijdens die ritten hoeven bijvullen.
Ruitenvloeistof wil nog wel eens voorkomen, maar daar heb ik een liter geconcentreerd van mee en vul dat dan af met lokaal water....
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb de fles in t vak van de laadkabel gezet onder de vloer.. maar misschien verhuis ik m gewoon de schuur in.. de kans dat ik tijdens een mijn ritten olie moet gaan bijvullen is vrijwel 0 denk ik.. wellicht met een langere (vakantie) rit dat ik het dan wel mee (voor lul waarschijnlijk) neem..
Tja, als je bang bent dat het gereedschap gaat roesten.... ;)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb de hoogglans kentekenplaat houders ook meteen besteld voor mijn hobbyauto: een Renault Twingo RS Gordini. De huidige nummerplaten + houders zitten op zowel de voorkant als de achterkant op een hoogglans zwarte achtergrond, dus dat zal vast mooi staan!
 

Bijlagen

  • original_1c80cd31-6771-4586-acb8-5d3bd3c1036b_IMG_20220827_143611 (1).jpg
    original_1c80cd31-6771-4586-acb8-5d3bd3c1036b_IMG_20220827_143611 (1).jpg
    1,3 MB · Weergaven: 47
Ik kwam er vandaag achter, RTFM, dat ik dus de rolhoes onder de vloer kon opbergen.. das handig zeg. Moest vandaag een matras wegbrengen.. maar: ik wist niet dat de zijschotten eruit konden.. haha.. maar een blik in de handleiding gaf een “oooh” moment.


Meteen even een foto gemaakt in de parkeergarage van de power leds van superskoda.
Dat geeft idd wel een boel meer licht :thumbsup:

9C802E00-9043-47BB-9844-ED166F5B9204.jpeg
 
We zijn weer even verder..
Ik had vandaag (ik denk nu voor de 4e of 5e keer?) de melding over de storing op de parkeersensoren.. en idd; er klinkt geen geluid uit de speakers naarmate je dichterbij een object voor/achter de auto.. dus ze mogen wat mij betreft de module gaan vervangen.. daar ga ik even contact over opnemen dinsdag..

Verder heb ik de auto gewassen, viel me op dat het derde remlicht en 1 gedeelte van het achterlicht vochtig word van binnen.. dus dat is naar mijn idee niet goed.. de andere lichten hebben het niet.. dat hoort gewoon droog te zijn.. beetje condensatie zou kunnen maar dit is teveel denk ik;

Geen idee hoe die dooie mug erin komt.. of : hoe ik die eruit krijg..

IMG_1671.jpeg

IMG_1672.jpeg
 
Verder ben ik dit weekend druk bezig geweest met de auto..
De lak zag er niet uit omdat ie de afgelope jaren natuurlijk door de krasstraat gerede was..

zag er dus zo uit:
IMG_0441.jpeg


Dus zaterdag begonnen; wassen, drogen, kleien, nog een keer wassen en weer drogen.. toen was t bier tijd.. vandaag verder gegaan, alle swirls er uit polijsten.., daarna voorzien van een glaze en vervolgens een sealant..

Nu dus zo;
IMG_1678.jpeg


Dr zat un hoop stof op mn telefoon zag ik later..
IMG_1681.jpeg


De haspel ligt erbij omdat ik de 12v accu aan de lader had gelegd; veel de deuren open gehad enzo.. anders krijg ik weer de melding van langdurig draaiende motor nodig….
IMG_1684.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Die condensatie is normaal, deze zal ook weer verdwijnen dus daar gaan ze niks aan doen. Je ziet het vaak bij wat modernere auto's.

"Condens in je koplamp is een probleem van alle tijden. Maar met die oude glazen koplampen viel het altijd minder op. Nu met de moderne kunststoffen koplampen is dit veel beter zichtbaar en dat kan je de APK keuring kosten. Hoog tijd om je lichtopbrengst te verhogen! Hier vind je tips om je koplampen mooi droog te houden.

Vocht in koplamp…

Moderne koplampen hebben een geventileerd systeem waardoor lucht stroomt. Vanwege dit open systeem zijn er binnen de koplamp verschillende klimaatzones.

Er zijn zeer hete plekken waar het glas wordt verwarmd door de verlichting of de motor en er zijn koelere plaatsten doordat de rijwind de lampen op die plekken afkoelt.

vocht in koplamp: zonde én slechte lichtopbrengst!

Condensvorming in koplamp
Door de grote verschillen qua temperatuur, luchtvochtigheid en druk kan er condensvorming ontstaan aan de binnenkant van je koplampen. Nadat het licht is uitgezet wordt er lucht van buiten aangezogen en dat bevat waterdamp waardoor koplampen beslaan. Tijdens een ritje bij warm weer verdampt dit vaak snel weer. Veel moderne lampen bevatten een labyrint waardoor de lucht vrij kan stromen. Een gebogen buisje of een rubberen slurfje zorgt ervoor dat regenwater wordt tegengehouden maar laat de lucht doorstromen."

Bron: Tuninggids.nl

Die mug is daar wellicht via zo'n ventilatie kanaal in gesukkeld en krijg je er denk ik enkel uit door de unit te demonteren.
 
Bovenaan Onderaan