DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

@Fmoon ; nee niet echt. Wel dat er wat software problemen konden zijn; zodoende ook bij aanschaf om alles bij te werken (wat dus destijds niet gedaan is) maar verder is het lijstje met issues toch wel gegroeid en dat had ik iig niet zien aankomen..

@blackswamp30 ; nee dat denk ik ook niet. En als je dat wél zou weten dan is t wel heel schraal om zo een auto dan maar gewoon te verkopen.

De verkoop dealer in wageningen, de garantieafdeling daarvan, is idd tot nog toe (al dan niet zonder slag of stoot) bereid geweest alles op te lossen. De lokale dealer hier sowieso. De wachttijd komt gewoon door te kort aan monteurs. Binnen de groep onder alle vestigingen bij elkaar had hij het over ruim 30 vacatures! Is gewoon niet aan te komen zei ie..

Het is idd wachten tot de melding weer komt. Tot nu toe al weer een poosje weg.. mag toch idd hopen dat inmiddels alles wel “weggewerkt” is en dat er geen nieuwe klachten komen.

Hij rijd wel echt subliem hoor. Word van deze O4 een stuk blijer als ik er in zit dan in de Enyaq.
 

Fmoon

Forumguru
@Disaster-Master , helder! Ja wat betreft de software problemen heb ik 2 jaar geleden een RS geannuleerd (gelukkig kon dat nog omdat het bedrijf de levering uitstelde dan wat afgesproken was). Ik kreeg daar toen al in een vroeg stadia lucht van… als ik dan zie wat er verder nog voor ellende bij is gekomen. Overigens nog steeds jammer want het zou in alles een perfecte opvolger geweest zijn voor mijn O3RS. Hoop dat u snel van alles af bent en naar tevredenheid oplossingen zult vinden, met dat lijmen zou ik niet akkoord gaan trouwens.
 

spikehome

Forumguru
Ik heb mijn RS nu 1,5jaar en de auto is van 1-2021.
Heb eigenlijk nooit geen software problemen gehad.
Al had ik van de week wel een melding die ook weer verdween.
Even in de gaten houden dus, over 2 weken de eerste beurt.
 
Als t goed is komen morgen mn nieuwe allseason banden binnen (het zijn Hankooks geworden) en nu wil de velgen dus zwart hebben.. dat kost pakweg 500-550 euro. De prijs valt mee: wielen demonteren, leenwielen erop en wegrijden. Banden halen ze van de velgen af, dan chemisch ontlakken (hele velg dus), spuiten (kleur + blank), banden er weer omheen, balanceren en vervolgens terug op de auto. Stoeorandschade (er zit wat op) nemen ze ook mee…

maar.
Nu zag ik deze set van een id3.. Loen… 980 euro in de btw voor een set, 99% nieuw.… twijfel een beetje of dat staat op de vRS.. :unsure:

IMG_0491.jpeg
 
Dat zei japanese power ook al (in pb) maar dat is niet zo strak als spuiten.. daar hou je toch een lichte sinaasappel structuur.. daarbij; als het beschadigd dan is het niet eenvoudig te herstellen.. (ja; alles eraf stralen en opnieuw coaten…)
 

Drukkert

Senior Member
Dat schijnt tegenwoordig wel mee te vallen, nauwelijks sinaasappelhuid en bijwerken kunnen ze ook. Prijs voor 4 velgen is 300 euro all in.

Ik heb het jaren geleden ook eens laten doen, echt heel mooi!
 

Drukkert

Senior Member
Voor lak moet je een poetser zijn, dat ben ik niet. Dan is poedercoaten de betere oplossing in mijn ogen. Maar ieder zn eigen keuze toch?

Het eindresultaat zal vast mooi worden, wat je ook kiest!
 

Drukkert

Senior Member
Maar er schijnt een nieuw procede te zijn die de sinaasappelhuid voorkomt las ik? Ik zou eens wat samples bekijken en dan je keuze maken.

Wat kost laten spuiten eigenlijk per 4 velgen?
 

gehaktbal

Forumguru
De originele velgen een nieuwe laag geven is idd ook een optie. Zijn zeker te weten nette velgen. Als je ze vergelijkt met de id3 velgen, zijn ze een stuk minder behouden.
Krijg er een beetje cupra vibes bij.
 
Bovenaan Onderaan