DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

JeSko

Forumguru
OEM wielen zijn altijd gegoten, tenzij het om high performance auto's gaat a la Audi RS Porsche etc etc etc. Forged wielen zijn aangenaam rijden, stukken lichter en sterker, ideaal om o.a. met laag profiel banden te rijden, morgen komt er een forged setje onder de Mazda, verschil gaat immens zijn.
 

Rallye

Forumguru
Dezent velgen zijn volgens mij ook wel van redelijke kwaliteit. Enigste waar ik me altijd aan irriteer ( ook bij de Skoda velgen ) is dat deze links en rechts niet gelijk zijn, dat is voor de innerlijke rust van mij niet gunstig o_O. Heb dit ook bij mijn originele Skoda wielen, maar dat is toch echt iets wat bij de volgende niet weer gaat gebeuren.
is het punt niet juist dat de velgen wel gelijk zijn, maar niet spiegelbeeldig?
 
Nou.. uiteindelijk is de kogel door de kerk;
MAK Kassel 19 inch in Brilliant Zwart, 7,5J ET50. Het zijn specifiek voor Volkswagen ontworpen wielen; dus de naafkappen (welke ik in hoogglans zwart heb via Kopacek) zouden moeten passen. Ze waren ook wat voordeliger dan de Dezent wielen welke ik achteraf toch minder mooi vond staan.. 190 euro per stuk tegenover de dezents welke 208 euro per stuk waren.. (monteren/balanceren weer “terugverdiend”)

Ik verwacht dat ze er ergens volgende week wel gemonteerd zijn. En dan komen later in de winter mn Altair wielen met dito banden te koop.. Even opslaan dan maar.. (schoonvader even aardig aankijken ;) )

Spuiten, poedercoaten, kwaliteit daarvan, eventueel sinaasappelstructuur wel if niet etc.. allemaal teveel variabelen waar ik gewoon niet zeker van ben..

Hier nog wat plaatjes.. en nog een plaatje met de dezent velgen.. als ik er langer naar kijk denk ik; ja. goed dat ik die niet besteld heb..
 

Bijlagen

  • IMG_0501.jpeg
    IMG_0501.jpeg
    191,3 KB · Weergaven: 53
  • mak-kassel-gloss-black-rims_skoda-estate-nx.jpg
    mak-kassel-gloss-black-rims_skoda-estate-nx.jpg
    737,1 KB · Weergaven: 43
  • dezent-ao-black-rims_skoda-estate-nx.jpg
    dezent-ao-black-rims_skoda-estate-nx.jpg
    736,8 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Mijn beste gok is dat het te maken heeft met de elektrische aandrijving, maar wat het precies is en of het kwaad kan, durf ik je zo niette zeggen…

:arghh:
 
Ik weet t ook niet.. het enige wat ik weet is dat het er eerst nooit was en nou ineens wel dus er zal wel weer iets naar de klote zijn.. ergens...
 
In het kader van het embleempje wat ik probeer rood te accentueren; wilde wat hebben uit de skoda-parts shop en ik keek nog even verder in de categorieën en kwam ik dit tegen: velvet red spuitlak… nou.. dat word dan dus poging 4 1684798806181.gif

Heb een motip plastic primer staan.. denk dat ik die er maar wel eerst op spuit.. (eerst ff etiket leze als deze spuitlak binne is)

IMG_0503.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou.. uiteindelijk is de kogel door de kerk;
MAK Kassel 19 inch in Brilliant Zwart, 7,5J ET50.
Nou.. jongens.. het zit niet mee heh.. sjonge jonge jonge..
2 van de 4 velgen gewoon krom heh? Niks aan te zien aan de doos of de velg zelf.. totdat je hem een slinger geeft..
Gezien de voor mij bekende verhalen met velgen van derden heb ik ze bij de bandenboer kaal op het balanceerapparaat gezet, en dat is maar goed ook.. je zou de banden maar gemonteerd hebben en er dan achter komen.. wat een ellende...

1 heeft een hoogte slag en de ander een zijdelingse slag.. van die laatste heb ik een korte video;



wat een gezeik zeg met alles tot nu toe..
Anyway.. de nieuwe allseasons liggen in de schuur, en de originele velgen ga ik dan toch maar laten spuiten.. ga niet nog een keer kutviolen met derde-rangs wielen..
 

JeSko

Forumguru
Dat geluid van je filmpje klinkt eerder als de veer die verspringt, ik had dit ook na verlaging omdat mijn toplagers versleten waren, het lijkt me wat vroeg voor je toplagers maar ik herken het geluid van de talloze keren dat mijn vrouw met de auto naar haar werk vertrok, dan hoorde ik dit ook langs buiten.

MAK is een betaalbaar maar normaal toch deftig merk, ik ken er genoeg die er op rijden en het is massaproductie maar ik heb er nog nooit wat slecht over gehoord, ik zou de leverancier contacteren, eventueel je bewijslast meegeven per mail, en dan krijg je gewoon twee nieuwe.
 
Ja nouja ik ben er nu gewoon echt klaar mee.. ik ga het echt niet nog een keer proberen.. zal je zien dat ik er dan straks alsnog 1 heb die (ook weer) krom is.. nee laat maar. Overigens gaat op 1 juni de auto naar de dealer voor het derde remlicht en de parkeersensoren, kijken ze meteen naar het getik..
 

leon-cupra

Forumguru
Kijk je bij elke nieuwe velg zo specifiek na of hij krom is? Vraag me af hoe je er bent opgekomen. Denk dat 99% gewoon onmiddellijk de banden laten monteren en rijden.
 
@leon-cupra nouja, dat zou niet hoeven natuurlijk.
Ik heb me gewoon wat geprobeerd te verdiepen in wat nou een goed merk "after-marked" wiel zou zijn. Ik wilde geen troep kopen. Zodoende las ik een verhaal van iemand met nieuwe Dezent wielen die dus een krom wiel had. Dit verhaal i.c.m. een autoweek klokje rond video die ik eerder had gezien waar iemand dus goedkope wielen had met dito goedkope Chinese banden op een toyota prius wat allemaal trilde als een malle omdat het niet rond was.

Dat was mijn besluit om te vragen aan de bandenboer: ik wil die velgen eerst ff checken. Geen gezeik achteraf.
En toen ik dit verhaal voorlegde aan hem en vervolgens te horen kreeg dat hij zelf momenteel een set AEZ wielen had van een klant wat ontzettend trilde waarmee hij bezig was om te kijken waar het hem in zit was hij het wel met me eens om het even vooraf te controleren.

En niet zonder reden dus. En ja; het zal vast monteren en balacneren en rijden zijn, maar zo'n zijdelingseslag als dit dat MOET je toch wel gaan merken lijkt mij. Dat moet trillen. Kan niet anders. En dan is het gewoon gezeik: want dan is de velg geruikt, niet meer nieuw, mee gereden etc.. nu zou retouren enigsinds simpel moeten zijn. Hoop ik dan maar.
 

jongetje

Forumguru
Dat geluid van je filmpje klinkt eerder als de veer die verspringt, ik had dit ook na verlaging omdat mijn toplagers versleten waren, het lijkt me wat vroeg voor je toplagers maar ik herken het geluid van de talloze keren dat mijn vrouw met de auto naar haar werk vertrok, dan hoorde ik dit ook langs buiten.
Als je leest (en kijkt) zie je dat de velg niet op de auto maar op een balanceer apparaat is gemonteerd...
 
Nee ik begreep hem wel; hij haalt 2 dingen aan.
Eerste is reactie op mijn getik bij het rechtervoorwiel: bericht 307, en daarna reageert hij op het MAK wiel..
 
De MAK velgen zijn retour gegaan, even wachten op de afhandeling daarvan.
In het kader van de zwarte wielen ben ik wel nog weze hobbyen.

Ik heb een set slotbouten liggen die op de auto moeten komen van het laatste type: 000 071 597C.
En die hebben net een iets andere diameter dan de het vorige type. En dat is weer van belang voor op de afdekdopjes die erop kunnen. Want VAG zal VAG niet zijn als het eigenwijs is: namelijk voor de 597C zijn er dus geen hoogglans zwarte dopjes te koop. Alleen mat zwart en mat zilver. Voor het oude type is het er wel, maarja, die passen niet.

Dus zelf aan de slag gegaan. Resultaat mag er zijn. Soms zit het plezier in de kleine dingen :sneaky:
Op de laatse foto is links een origineel hoogglans zwart dopje voor de reguliere wielbouten en rechts de gespoten voor de slotbout.

T is maar goed dat ik plastic opgehange heb want ik heb er een teringzooi van gemaakt :LOL:

Voor het vRS embleem heb ik inmiddels de Red Velvet spuitlak binnen. Daar van t weekend maar eens mee beginnen.. inmiddels is het embleem (weer) kaal.. dus hoop dat dat nu wel wil lukken.
 

Bijlagen

  • IMG_2190.JPEG
    IMG_2190.JPEG
    720,6 KB · Weergaven: 44
  • IMG_2187.JPEG
    IMG_2187.JPEG
    1,1 MB · Weergaven: 38
  • IMG_2184.JPEG
    IMG_2184.JPEG
    869,9 KB · Weergaven: 38
  • IMG_2183.JPEG
    IMG_2183.JPEG
    876,3 KB · Weergaven: 38
  • IMG_2172.JPEG
    IMG_2172.JPEG
    686 KB · Weergaven: 39
  • IMG_2171.JPEG
    IMG_2171.JPEG
    672,1 KB · Weergaven: 38
  • IMG_2208.JPEG
    IMG_2208.JPEG
    741,9 KB · Weergaven: 48
Bovenaan Onderaan