Details die je waardeert in je Octi

rweersch

Actief lid
Ik heb in ieder geval in de linker knop van de climate controle 2 schakelaars. Een voor de achterruitverwarming en één met een symbool voor de voorruit.
Dat is standaard bij climate control; dat doet niks anders dan alle luchtstroom naar de ramen leiden, en de temperatuur op standje subtropisch zetten (voor zover dat enig effect heeft bij een koude motor).
 
In de documentatie van Skoda staat dat bij enkele modellen van de nieuw O2 wel degelijk de zijspiegel aan de bestuurderskant ook automatisch dimt.
 
Let wel op dat de hieronder gerefereerde prijzenlijst een ingangsdatum heeft van "per 1 januari 2009" en dat deze dus al lang is achterhaald.
 

French

Lid
De zelfdimmende buitenspiegels waren destijds een optie een optie op het pre facelift model. Ik weet niet of deze optie nog voor het huidige model bestaat.
 

hemi24

Forumguru
Is op de facelift nog steeds als optie verkrijgbaar, alleen niet binnen het Businessline pakket...
 

Falcon

Donateur
Bij de pre-facelift (zoals bij mijn auto) was het zelfs mogelijk om allebei de buitenspiegels mee te laten dimmen (automatisch). Een hele fijne optie.

Jammer dat PON heeft besloten om alleen nog maar de linkerspiegel te laten dimmen en dat het onder de executive-pakket valt en niet in combinatie met een Business Line model van de Octavia 2 Facelift.
 

mkmons

Actief lid
Of... van die jaren 80 windgeleiders laten monteren. Als ze nog bestaan....

Ja, ze bestaan nog... En een stuk minder opvallend dan vroeger. Heb ze (ben zelf ook fervent roker) onlangs via marktplaats gekocht en erin geklikt. 40 euro en 5 minuten werk.
 

mkmons

Actief lid
En dan de voordelen die ik zelf ervaar:
- Stille, zuinige, krachtige 1.9 TDI
- Veel ruimte, ook achter mij, terwijl ik met 1,95 niet klein ben en ook nog een speciaal-stoel heb die veel beenruimte van de achterpassagier wegsnoept.
- Kleine slimmigheidjes, zoals de achterwisser die automatisch inschakelt als je achteruit wilt rijden en de ruitenwissers vóór zijn ingeschakeld.
- Eén brok comfort op wielen.
- Onderhoudskosten (beurt heeft fixed-price).
- Vriendelijke monteurs en garagehouder die meedenken (bij mijn favoriete dealer in Amstelveen).
- Altijd gratis een vervangende auto mee (bij diezelfde dealer, terwijl ik mijn Skoda niet eens bij hem heb gekocht...).
 

DJB

Nieuw lid
Heb vanwege een klein schadeherstel nu tijdelijk een Insignia mee. Nu waardeer ik m'n Octavia nog meer. De opel is een mooie auto maar voor dat geld ben ik zo verschrikkelijk blij me m'n huidige auto.

Wat is die auto verschrikkelijk traag. Echt uit de tijd voor een dergelijke auto. Heb even nagekeken maar bij 14 sec tot de 100 is toch niet veel. Op de snelweg terug naar 4 om een beetje vaart in de auto te houden is ook uit de tijd.
 

Evilcomputing

Senior Member
Humm
Dan hen jij een andere type Octavia dan de mijne.
Als ik een beetje mee wil komen blijft hij in de 4 tot een 150 ofzo.
Me vorige auto was daar een stuk beter in, maar dat was dan ook een 6 bak
 
Bij de pre-facelift (zoals bij mijn auto) was het zelfs mogelijk om allebei de buitenspiegels mee te laten dimmen (automatisch). Een hele fijne optie.

Jammer dat PON heeft besloten om alleen nog maar de linkerspiegel te laten dimmen en dat het onder de executive-pakket valt en niet in combinatie met een Business Line model van de Octavia 2 Facelift.

Ik heb inderdaad sterk het vermoeden dat beide zij spiegels mee dimmen.
Rij zelf een O2 Edition 100, weet niet of dit onder het Business pakket valt.
 
Bovenaan Onderaan