Details die je waardeert in je Octi

@Patrick: hoe bedoel je dat precies? Als ik de navi opstart (Amundsen), dan gaat het multidot MFD in de navigatiestand (richting, afslagen, tijd/afstand tot afslag e.d.). Maar dat kun jeook weer terug forceren op de "normale" MFD stand.

Ik had de navi niet aan staan, gewoon de radio, maar zag in het MFD linksboven de hoofdkoersen voorbijkomen (N, NE, E, etc.)
Ik vroeg me af of dat alleen kan als je navi hebt. Bij mijn wagen zonder navi verschijnt er nl niets op het MFD in de linker bovenhoek.
 
Nee die linksbovenin staan er altijd, als er navi aan boord is, dit is de richting noord oost zuid west waarin de auto zich beweegt, zonder navi heeft de auto geen gps en weet hij dat dus ook niet.........

Gr,

Tom
 

Mistraller

Senior Member
Nee die linksbovenin staan er altijd, als er navi aan boord is, dit is de richting noord oost zuid west waarin de auto zich beweegt, zonder navi heeft de auto geen gps en weet hij dat dus ook niet.........

Gr,

Tom
Is dat niet met een electronisch kompas wellicht? Wordt vaak als aanvulling (samen met snelheid uit boordcomp.) op GPS gebruikt, als GPS signaal wegvalt.
 

rweersch

Actief lid
Mistraller jij hebt helemaal gelijk. Sorry Patrcik, maar ik had echt geen flauw idee dat jij met "hoofdkoersen" eigenlijk "windstreken" bedoelde ;)
 

Toledo_driver

Nieuw lid
Rijd nu ruim een half jaar met mijn O2.

Voordelen:
- Ruimte, Ruimte, Ruimte
- Verbruik vs. prestaties
- Prestaties
- Kosten (behalve de wegenbelasting)
- veel andere kleine dingen
-
 

DJB

Nieuw lid
Tevreden

Wat mij bevalt aan m'n Octavia?

Wel nu:
- de verlagingsset, rijdt ie net iets strakker
- vermogen i.c.m. DSG.
- velgen met bredere banden, staat stoer en ligt als een blok op de weg
- Xenon
- ruimte
- trekhaak
- navigatie
- etc. etc.
 

DJB

Nieuw lid
Heb hem door de dealer standaard laten verlagen. Is dezelfde verlagingsset als bij het sportonderstel. Scheelt zo'n 30 mm geloof ik.
 

rweersch

Actief lid
Om eventjes een variant op de topic title te plaatsen: ik weet in elk geval één ding wat ik zeer mis op mijn Octavia, namelijk elektrische voorruitverwarming. De afgelopen twee ochtenden heb ik flink moeten krabben op de voorruit (die het hardst bevriest omdat ze schuin staat), en dat is iets dat ik in de vorige auto (Focus) nooit heb hoeven doen, dankzij de voorruitverwarming. Ik snap niet waarom niet meer merken deze accessoire op de optielijst hebben staan.
 
E

Ex-lid 2926

Ik ben het helemaal met je eens. De verkeersveiligheid zou er zeer mee gediend zijn als elektrische voorruitverwarming standaard op iedere auto aanwezig zou zijn.
Nu kom je 's winters regelmatig auto's tegen met nog half bevroren of beslagen voorruit. En dan lees je iedere winter ook nog eens de adviezen van b.v. ANWB en autojournalisten om eerst je ruiten te krabben en dan pas de motor te starten. De motor warm laten draaien om een warme luchtstroom op je voorruit te krijgen en dan pas beginnen te krabben zou slecht zijn voor de motor en het milieu.
Levensgevaarlijk advies. Deze adviseurs hebben hun auto kennelijk altijd in een verwarmde garage staan. Als je eerst je ruiten krabt en pas daarna de motor start en weg wil rijden, beslaat je voorruit en zijruiten gegarandeerd. De eerste kilometers zijn dan een soort russische roulette. Ik start dus eerst de motor en ga dan de ruiten schoon maken. Dan maar iets meer broeikasgassen in de lucht blazen. (raken we de winters ook een keer kwijt)
Mijn 02 TDI is gelukkig voorzien van een elektrische voorruitontwaseming (niet met draadjes in de ruit zoals bij Ford) en die levert gelukkig vrij snel warme lucht.
Een voorziening die ik dus zeer waardeer als ik na een nachtdienst weer naar huis wil rijden.
 

Neptukker

Forumguru
Ik ben het helemaal met je eens. De verkeersveiligheid zou er zeer mee gediend zijn als elektrische voorruitverwarming standaard op iedere auto aanwezig zou zijn.
Ik kan het daar niet voor de volle 100% mee eens zijn. Ja, voorruitverwarming is een zegen in de winter, géén discussie over mogelijk.
Moeite heb ik met de oplossing zoals Ford die toepast. Die keren dat ik met een Ford reed met zo'n voorziening werd ik niet vrolijk bij donker weer. De draden die de verwarming verzorgen worden behoorlijk zichtbaar dankzij de koplampen van tegenliggers en zorgen voor een erg onrustig beeld doordat hun koplampen nu meer lijken te flikkeren. In mijn beleving maakt de verwarming rijden in het donker vermoeiender voor de ogen. Het kan uiteraard zijn dat je er aan went aangezien ik enkel een auto met zo'n voorzienig bestuurd heb.
Kortom: graag voorruitverwarming maar dan wel een betere techniek toepassen.
 

rweersch

Actief lid
Ik heb twee Focussen met voorruitverwarming versleten, en ondanks dat je de draadjes wel een beetje kunt zien zitten (vooral bij laagstaande zon) heb ik dit nooit als hinderlijk ervaren.
 
Ben zeer blij met de stoelverwarming, zeker deze frisse ochtenden.
Vond het eerst maar onzin dat deze optie er op zit maar nu snap ik het wel, in een paar minuten heb ik het al behaaglijk in de auto..
 

rweersch

Actief lid
Oh, dat zou kunnen. Maar dat zorgt er voor dat de motor gewoon sneller warm wordt, en is niet specifiek voor de voorruit bedoeld. Ik vond het al vreemd ;)
 
E

Ex-lid 2926

Hoe het precies werkt weet ik niet. Ik heb in ieder geval in de linker knop van de climate controle 2 schakelaars. Een voor de achterruitverwarming en één met een symbool voor de voorruit. Als ik die laatste indruk (zoals afgelopen winter regelmatig moest gebeuren als ik vanaf mijn werk richting huis willde) heb ik zeer snel een warme luchtstroom naar mijn voorruit. Een prettige voorziening.
Voor een goede oplossing heb ik eigelijk de haarföhn van mijn echtgenote voor ogen (zelf heb ik meer profijt van een zeem). Druk op de knop en warme lucht. Dat ze zoiets niet in het dashboard inbouwen. Kosten: een paar tientjes. En dan wel op 12V anders moet iedere keer die kabelhaspel mee.
 
Bovenaan Onderaan