Details die je waardeert in je Octi

E

Ex-lid 2926

Mijn hatchback is helaas niet voorzien van het skiluikje. Mijn vorige auto had die wel en heb er regelmatig gebruik van gemaakt. Ook de middenarmsteun op de achterbank die mijn vorige auto had missen mijn achterpassagiers in de Octavia.
Het zitcomfort van de achterbank met hooguitschuivende hoofdsteunen van de O2 wordt door de achterpassagiers wel hogelijk gewaardeerd. Evenals de prima beenruimte.
 

MarcoO2

Forumguru
Zit dat skiluik niet standaard in een O2? Ik heb 'm wel standaard in mijn 2008-octavia HB. Of is dat alleen in de hogere uitrustingsniveau's ofzo?
 
E

Ex-lid 2926

Mijn O2 heeft officieel Ambiente Attractive Business Edition. Een middenarmsteun met skiluik behoort niet tot de standaarduitrusting op de HB. Wel op de Combi.
Een Elegance A.B.E. heeft de middenarmsteun wel standaard aanwezig.
 
Mijn bonnenhoudertje is ook al afgebroken en da's best vervelend!
Ook is er al een bevestingshaakje van het kofferbaknet afgebroken.
Maar goed, dit kan de pret niet drukken.
Een maat van mij moest Duits gaan rijden van zijn baas en heeft afscheid genomen van zijn octi combi en nu (een veel te dure) Golf variant uitgekozen.
Hij heeft iedere dag spijt! Teveel bijtelling, te kaal, te korte stoelen.
 

hemi24

Forumguru
öt: @Miranello: dan heeft die baas van je maat niet goed opgelet, want Tsjechie ligt toch dichter bij Duitsland dan Mexico...
Dus een O2 is "meer Duits" dan een Golf Variant. ;)
 

Octavarium

Actief lid
:545: en nog een stuk anoniemer ook!

(toch wil ik hierna een RS... die kun je óók chippen...) ;)

Uiteraard, dat geldt voor mij ook!
SiteChris zegt het ook al: RS is standaard idd een stuk beter bestand tegen zoveel vermogen (denk aan onderstel, remmen e.d.) en hij oogt een stuk mooier met zijn rijke uitrusting.
Nadeeltje daarentegen is het hogere gewicht en vooral de veel hogere prijs (bijna 7000 euro meer dan mijn O2) en oom agent die ziet dat je in een racemonster rijdt en je gaat uitdagen...
Dat is dan ook een groot voordeel van een "stock" ogende auto: het wolf in schaapskleren effect. Iedereen denkt "dat is zo'n standaard leasebak die ik er wel ff uitrij".. No way.

Off topic, @ MarcO2: Ik heb van de week op de rollerbank gestaan. Hij heeft nu 175pk aan de krukas. Over 1 weekje wordt hij gechipt naar +-220pk :rockon: Ben erg benieuwd.
 

Rallye

Forumguru
Nadeeltje daarentegen is (...) oom agent die ziet dat je in een racemonster rijdt en je gaat uitdagen...
Dat is dan ook een groot voordeel van een "stock" ogende auto: het wolf in schaapskleren effect. Iedereen denkt "dat is zo'n standaard leasebak die ik er wel ff uitrij".. No way.

Daarom is die van mij niet race blue, wat ik wel een mooie kleur vond. Zeker nu ook de gewone Octavia gespoten bumpers heeft, ziet de RS er redelijk "stock" uit. Alleen aan de velgen zie je dat het een RS is.
 
Bovenaan Onderaan