Details die je waardeert in je Octi

Darkside

Forumguru
De maxidot en de boordcomputer die zichzelf reset bij elke rit (als je langer dan 2 uur stilstaat).
Zo kan je makkelijk zien hoeveel je die dag gereden hebt. Hoelang je gereden hebt en wat je gemiddelde was.
 

hemi24

Forumguru
@Darkside: beweer je nou dat jou O2 per dag nooit langer dan 2 uur stil staat? Dan gaat het vast lekker vlot met de KM's ;)
 

Darkside

Forumguru
Nee werk nu redelijk dicht bij huis. Dus de km gaan niet zo hard. En hij staat dus langer dan 2 uur stil. Vandaar dat ik het ook handig vind dat de trip computer zich reset. Zo is het makkelijk te zien wat je precies rijdt op zo'n trip. Naar werk. En naar huis.
Maar het is ook handig op vakantie. Zo kun je wel even lunchen, drinken en toch aan het eind van de dag je gemiddelde weten.

Daarbij nog iets wat me bevalt. De climatronic. Deze houdt veel beter de temp vast dan de opel dat deed. Daar moest ik toch nog wel eens ingrijpen omdat het te koud of te warm werd. Nu hoeft dat niet, het blijft gewoon behaaglijk.
 

Spaced

Senior Member
De Xenon verlichting. Wat een genot. Zeker nu met verslechterende zicht omstandigheden geeft het echt een enorme bak licht. Ik ben echt behoorlijk blij dat dat er op zit :)
 
Heb nu in 6 mnd 43000 km erop zitten in mijn greenline combi.
Het is gewoon een machtig fijne bak!
Stil,kompleet,voldoende vermogen(valt mij echt mee)fijne stoelen fijn dash, goede clima en zelfs het amundsen systeem werkt heel behoorlijk.
Helemaal geen minpunten?
Jazeker. Het zicht is niet optimaal, de A stijl is dik en de voorruit vrij krap.
Met name in de stad moet je behoorlijk extra goed kijken.
 
ben eigenlijk over bijna alles wel blij
maar vooral het verbruik van mn motor valt me super mee
de looks en hoe hij zit
 

ddejonge

Actief lid
Ik ben zeer tevreden, wat een machtig fijne wagen!
Ik merk gewoon dat ik vrolijk wordt als ik met de auto weg moet.
De auto rijdt/zit/stuurt prima en over de Amundsen idd geen klagen.
 

flip

Lid
Ik blijf het doorgeefluik in de achterzetel een geweldig knappe vondst bestempelen. En het was geeneens optie. Mooi zo!
 
Ook de veiligheid is een pluspunt

Ook de goede passieve veiligheid vind ik een sterk punt van de O2. Weliswaar scoort hij geen 5 maar 4 sterren, maar als je op de site http://www.euroncap.com/home.aspx tussen de regels door leest, moet je toch tot de conclusie komen dat de O2 op de punten waar het echt om gaat, nl. lage G-krachten in het lichaam van de inzittenden, en niet bekneld raken, zeer goed scoort, ook in vergelijking met andere auto's. Passieve veiligheid was voor mij een zwaar punt bij de keuze van merk en type en deze auto biedt volgens mij de beste botsveiligheid in zijn prijsklasse (als je occasions even niet meetelt).
 

flip

Lid
@rweersch: voor mij is dit nieuw, en ik vind het verdomd knap. Ik had al twee breaks (Passat) hiervoor, en kon nooit overweg met spade, schop, pik (houweel, dus, ja?). Dan maar achterzetel omlaag of alles bovenop de rugleuning. Skiën kan ik niet, dus het is voor mij géén skiluik. Kom, laat ik het een spadeluik noemen. Dat is dan wèl een nieuwe vondst. Ok?
 

hemi24

Forumguru
Een leuk detail: bij het ontgrendelen in het donker worden de achterlichten zo mooi en elegant ingeschakeld door de leaving home functie. Alsof ze langzaam ontwaken.
 

Darkside

Forumguru
Yep erg mooi om te zien. Zo van goedenmorgen. En de oogjes ontwaken langzaam.

Vind ook het bonnenhoudertje prettig om je parkeerkaartje te plaatsen. Van de week paar keer gebruik van gemaakt. Ook de haakjes achter in de combi. Mijn rugtas kan hier precies mooi aan hangen. Zonder dat deze door de hele laadruim beweegt. Zag dat er ook nog tal van kleine haakjes waren. Lijken me ook handig (al weet ik nog niet waarvoor :) ).
De het is gewoon een heerlijke auto.
 

rweersch

Actief lid
Skiën kan ik niet, dus het is voor mij géén skiluik. Kom, laat ik het een spadeluik noemen. Dat is dan wèl een nieuwe vondst. Ok?
Da's een goeie :grin: Wij skieën ook niet, maar er hebben inderdaad al de nodige gereedschappen en bouwmaterialen een plekje door dit luitk gevonden.
 

Captain Hook

Forumguru
M'n dochter noemde het altijd het plintenluikje. :)
Als ik naar de bouwmarkt reed om hoekstrips of plinten te halen, dan was het een kwestie van luikje open en hopsa, je kon ze die lange latjes doorschuiven.

Is en blijft een praktische auto, die O2 combi! :super: Als je het zo bekijkt een premium voiture!
 

rbo

Senior Member
Bonnen houdertje is handig tot dat je een keer je ramen goed schoon maakt en het ding spontaan afbreekt.
 

Darkside

Forumguru
Ja had al vernomen dat hij snel afbreekt. Maar tot nu toe doet hij het nog en valt hij onder het kopje details die je waardeert.
Als hij af is gebroken. Maak wel een post in Dingen die je niet waardeert :)

nog iets wat ik waardeer (al zal het toeval zijn) het plaatje op de Navi van je PDC is bij mij dezelfde kleur als mijn auto. Het lijkt erg op mijn artic green. (verwacht niet dat hij rood,zwart, blauw wordt bij een ander)
 
Bovenaan Onderaan