Details die je waardeert in je Octi

sitechris

Donateur
Buiten de belangrijke zaken (comfort, fijne motor, uitrusting, bouwkwaliteit etc etc) zijn er ook heel veel details die prettig zijn waardoor je je auto meer gaat waarderen. Welke vind jij prettig in je Octi?

1) De nieuwe uitgebreide maxidot. Vooral handig dat je de olietemperatuur kunt bekijken en dat verbruik in tweevoud is te bekijken. De rit zelf en gemiddelde over langere periode.
2) De Aero ruitenwissers. Nooit strepen en ook bij hoge snelheid top.
3) De schakelindicator. Je gaat je rijstijl er steeds meer op aanpassen. Nu schakel ik al vroeg, dus voor mensen die altijd (te) laat schakelen is het nog nuttiger.
4) De naar voren verstelbare middensteun. Erg prettig.
5) De probleemloze bediening. Alle knoppen zitten daar waar je ze mag verwachten.
6) Opbergnet in kofferbak. Heb ik in mijn BMW niet, dus als er iets achterin ligt, hoor je dat irritante geschuif.
7) De grotere buitenspiegels. Beter zicht en minder windgeruis.

Meer kan ik nu even niet bedenken.
 

hemi24

Forumguru
kleine details die het 'm doen:

- clip voor parkeerkaartjes achter de voorruit;
- rolhoes voor afdekking bagageruimte met een vingerdruk te openen EN altijd netjes in de rail!!!
- luxe details: instapverlichting in de spiegels, comming en leaving home, meesturende Xenon, L+R gescheiden airco, etc, etc.
- ruimte!
- prijs (vergelijk dat maar eens met een Golf Variant);
- brandstofverbruik;

Nu mag een ander verder met aanvullen!
 

flip

Lid
de ruimte, de stilte als je rijdt (die cr is toch echt wel stil), de goede wegligging, de wetenschap dat je relatie goedkoop rondrijdt (voor hetzelfde betaal je bij sommige andere merken, zelfs VAG, duidelijk meer), enne, wel, wie vult aan?
 

Roel

Lid
Mag het ook voor een Superb Combi?

1. Zeer goede geluidsdemping.
2. Enorme kofferruimte, met fixeersysteem.
3. De hoogwaardige afwerking.
4. Het gekoelde dashboardkastje: het werkt echt.
5. Geen kindervoetjes die tegen je stoel schoppen.
6. Last but not least: de looks. hij is gewoon mooi!
 

flip

Lid
@wasmachineman: heb je opgemerkt op skodrive.be... ik ben benieuwd hoe je de 1.6 cr zult ervaren: een detail dat beter of minder goed is dan jouw vertrouwde 1.9... hou je ons op de hoogte?
 
Buiten de belangrijke zaken (comfort, fijne motor, uitrusting, bouwkwaliteit etc etc) zijn er ook heel veel details die prettig zijn waardoor je je auto meer gaat waarderen. Welke vind jij prettig in je Octi?
.....

Het Columbus audio en navigatiesysteem. Dat vind ik super!!
 

Captain Hook

Forumguru
Het gemak en het 'vertrouwde' gevoel waarmee je met hoge kruissnelheden bij onze Oosterburen van het wegennet gebruik kon maken in de O2.

In Nederland, bij lange ritten, had ik wel eens het probleem dat de O2 zo stabiel en rustig reed, dat je moest uitkijken niet in slaap te sukkelen.
Bijvoorbeeld 's-avonds laat terug vanuit Vlissingen naar Flevoland. Want vaak stonden de BOA's toch nog in de berm op de loer.

Ook Xenon heb ik niet echt gemist. De bestaande halogeen lampen in combinatie met de mist/breedstralers gaven in de polder 's-nachts een zeer weids en ver lichtbeeld. Voldoende om bij wijze van spreken te kunnen gaan stropen...

En het uitermate praktische van de O2 combi. Hop en het pastte er in! :530:
 

Wasmachineman

Forumguru
@wasmachineman: heb je opgemerkt op skodrive.be... ik ben benieuwd hoe je de 1.6 cr zult ervaren: een detail dat beter of minder goed is dan jouw vertrouwde 1.9... hou je ons op de hoogte?

Ja, natuurlijk. Ik maak een uitgebreide review met de eerste indrukken en nog een als ik 5000 km heb gereden en voilá, ik zal deze ook plaatsen op www.skodrive.be natuurlijk.
 

Wasmachineman

Forumguru
@wasmachineman: heb je opgemerkt op skodrive.be... ik ben benieuwd hoe je de 1.6 cr zult ervaren: een detail dat beter of minder goed is dan jouw vertrouwde 1.9... hou je ons op de hoogte?


Ja, natuurlijk. Ik maak een uitgebreide review met de eerste indrukken en nog een als ik 5000 km heb gereden en voilá, ik zal deze ook plaatsen op www.skodrive.be natuurlijk.
 

Falcon

Donateur
Het design van de auto spreekt mij nog het meeste aan. Sportief, maar toch elegant.

De haakjes voor je jas op te hangen! :)
 

Darkside

Forumguru
Ik heb de mijne nog niet. Maar als ik de handleiding lees verheug ik me al op het volgende:
- Achterruit wisser die ook automatisch aangaat als het regent
- Automatisch ruitenwissers die je niet eerst aan moet zetten.
- Parkeer sensoren die het volume van de radio zachter zetten.
- De goed verstelbare arm leuning.
- Het mooie navigatie systeem
- En vooral de ruimte...
 

Captain Hook

Forumguru
- Achterruit wisser die ook automatisch aangaat als het regent
Nou, de achterruit wisser gaat alleen automatisch aan als je:
Een regensensor hebt, het idd regent, de wissers op automatisch wissen staan EN je de auto in z'n achteruit zet. Tevens gaat dan de buiten-inlaat van het ventilatiesysteem dicht (clima gaat op re-circulatiestand) om te voorkomen dat je je eigen uitlaatgassen opzuigt.
 

Michel

Forumguru
Details die ik waardeer:
- De ruime, royale voorstoelen. Goed verstelbaar en goed ondersteunend en daarnaast goed instelbaar t.o.v. de andere bedieningselementen
- Een goed overzichtelijk, opgeruimd dashboard, waarbij de bediening vanaf het eerste moment geen vraagtekens oproept
- Uiteraard de ruimte
- De soepel te bedienen versnellingsbak met goed gekozen overbrengingsverhoudingen
- De stille motor (wel jammer dat het bandengeluid juist weer erg de overhand heeft)
- Ongecompliceerde wegligging/besturing. Niet flitsend of (ultra)sportief, maar goede balans voor alledaags gebruik
- Verbruik icm tankinhoud zorgt voor een aangename actieradius (750 - 800 km)
- Het design
 

Darkside

Forumguru
Nou, de achterruit wisser gaat alleen automatisch aan als je:
Een regensensor hebt, het idd regent, de wissers op automatisch wissen staan EN je de auto in z'n achteruit zet. Tevens gaat dan de buiten-inlaat van het ventilatiesysteem dicht (clima gaat op re-circulatiestand) om te voorkomen dat je je eigen uitlaatgassen opzuigt.
Volgens de handleiding moeten ze achter aangaan Als de voorruit zonder interval werkt. Met of zonder regen sensor.

En idd als je hem in zijn achteruit zet.
 

Captain Hook

Forumguru
@darkside:
Een achterruitwisser die aan moet gaan als het regent, zonder dat je een regensensor hebt? Da's knap... :ahum:
 

Darkside

Forumguru
Volgens de handleiding:
Automatische achterruitwisser* (Combi)
Als de ruitenwisserhendel in de stand 2 bladzijde 61, afb. 50 resp. staat, voert
de achterruitwisser bij een snelheid van meer dan 5 km/u om de 30 seconden, resp.
10 seconden een wisprocedure uit.
Bij actieve regensensor* (de hendel staat in stand 1) is de functie alleen actief
wanneer de ruitenwisser voor in continu bedrijf werkt (geen pauzes tussen het
wissen).
Activering/uitschakeling
De functie van de automatische achterruitwisser wordt geactiveerd/uitgeschakeld in
de informatiedisplay* in het menu:
 Setup (instellingen)
 Lichten & Vision (licht & zicht)
 Rear wiper (Achterruitwisser)
 

flip

Lid
@captainhook: ik heb zelf geen regensensor, maar zet 'm in achteruit, en de achteruitwisser veegt je beeld even netjes - attent toch?
enne die comfortknipperlichten: even een tikje, en hij gaat driemaal. Ik mis dit vooral als ik met een wagen rij die dit niet heeft...
 
Bovenaan Onderaan