Details die je waardeert in je Octi

Darkside

Forumguru
Dacht dat je de olietemp ook alleen kon zien als je een fiscon BT module had. Deze kan meer info uit het canbus lezen dan de standaard BC.
 

Ralph

Lid
Dacht dat je de olietemp ook alleen kon zien als je een fiscon BT module had. Deze kan meer info uit het canbus lezen dan de standaard BC.

Die heb ik ook! Hoe kan je hier informatie uithalen dan? Ik kan alleen het bluetooth gedeelte zien/oproepen..
 
E

Ex-lid 2926

Er zijn al heel wat kwaliteiten genoemd die ik onderschrijf. Voor mijzelf wil ik ze als volgt samenvatten. Met de prijs in het achterhoofd het gevoel hebben in een klasse hoger te rijden.
Ook de waardering die je krijgt als bekenden of collega's de auto voor het eerst zien, er in gaan zitten of een stuk meerijden. Over het algemeen vindt men een Octavia gewoon mooi.
 

Darkside

Forumguru
Die heb ik ook! Hoe kan je hier informatie uithalen dan? Ik kan alleen het bluetooth gedeelte zien/oproepen..
http://fiscon-mobile.com/products/rns_510.php

staat de optie ook vermeld. Wie weet is er een firmware update beshikbaar?

Heb wel plaatjes gezien dat je dit kon opvragen.

oilz.jpg


Dit is dan van een golf. Kon zo snel niet een plaatje vinden van het huidige maxidot scherm.
 

Darkside

Forumguru
Ok waarschijnlijk zijn er dus meerdere Fiscon modules. Was er altijd vanuit gegaan dat er 1 module was.
 

hemi24

Forumguru
Was het probleem niet dat het extra menu wel werkt op de pre-FL O2 en niet op de modellen na de facelift?!?
 
Met de prijs in het achterhoofd het gevoel hebben in een klasse hoger te rijden.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Omdat mijn Octavia stilaan 5 jaar oud wordt ben ik me op een nieuwe auto aan het oriënteren. Na proefritten met een Mazda 6 (2.2 CTDI) en Audi A5 Sportback (2.0 TDI) valt het me steeds weer op hoe goed de Octavia "in verhouding" rijdt. Het is gewoon een hele homogene auto zonder echte gebreken en met een heleboel sterke punten, de verhouding prijs/kwaliteit op kop. Na een BMW 5 en een Passat Variant heb ik geen seconde spijt gehad van mijn aankoop (privé rijder).

off topic: Omdat het budget het toelaat (was bij mij ook geen reden om een Octavia te kopen, wél alle andere troeven) én omdat ik het model geweldig vind wordt het waarschijnlijk een A5 SB. Ik wil geen stationwagen meer, maar wel een 5-deurs, en de Octi/Superb hatchback zijn niet mijn smaak. Ford, Opel of Franse rommel komen gewoon niet in aanmerking, dus dan is de keuze beperkt... In een veredelde bus (door handige marketingjongens MPV genoemd) of een would-be terreinwagen (SUV en consorten) wil ik nog niet dood gevonden worden.
 

bwman

Lid
mijn karetje is nu ook vijf jaartjes geworden en nog altijd rijd ze zonder kraakjes en piepjes zuinig en toch zeer vlot rond ben vooral tevreden over de kofferruimte die heeft zeer goed dienst gedaan tijdens de verhuis en de verbouwingen en de vlotte moter. voorlopig denk ik r nog niet aan om een andere te kopen alhoewel de superb station me zeer erg aanspreekt :D
 

Luke

Forumguru
Ik vind 't ook fijn dat er zoveel haakjes in de kofferruimte zijn. En die trek"lepel" aan de binnenkant van de kofferklep om met zuivere handen de koffer te sluiten. En een handvat boven de bestuurder zijn hoofd. En makkelijk te bereiken Isofixbeugels die trouwens ook netjes zijn weggewerkt.
En dan de kwaliteit van de (standaard) Swingradio. Dat bijvoorbeeld een liedje niet blijft doorlopen wanneer je oor 't bellen even de radio "mute", of de equalizer voor lage, hoge én middentonen...
Standaard skiluik is ook een plus! en de aan te passen roosters voor verluchting achteraan!
En dat de tweede sleutel óók eentje is met geïntegreerde afstandsbediening!! :super:

Helaas, er zijn ook nadelen... Zo vind ik het jammer dat je geen verlichting hebt in het opbergvak waar anders de asbak steekt. Of de onmogelijkheid om het 2/3e deel van de achterbank neer te klappen wanneer je een scheidingsnet hebt aangeschaft. Of het handschoenkastje dat je niet op slot kan doen.
 

French

Lid
Grootste pluspunten voor mij zijn:
- De betrouwbaarheid. Hij heeft mij nog nooit laten staan en ik heb eigenlijk nooit grote reparaties gehad (geldt overigens ook voor mijn Octavia I's)
- De kwaliteit van de gebruikte materialen
- De afwerking
- Het comfort. Je stapt ook na een lange rit nog fris uit de auto.
- De 2.0 TDI is erg krachtig en zuinig. Gemiddeld 1 op 19 met woon-werk verkeer in de Randstad.
- Uitstekende wegligging
- Uitrustingsniveau. Zeker met een Octavia Business Edition zal het moeilijk zijn een concurrent te vinden die voor dat geld, zoveel luxe kan bieden.

Nadelen:
- De diesel zou wat stiller mogen zijn. Ze zijn wat te zuinig geweest met geluidsisolatie
- Ik was niet onder de indruk van de standaard Continental banden die eronder zaten. Ik heb ze, toen ze versleten waren, vervangen door Michelins en dat maakte een wereld van verschil in zowel wegligging als bandengeruis.
- Vering is wat aan de stugge kant (maar dat is persoonlijk en zal mede worden veroorzaakt door mijn hulpveren)
- Het interieur is wat saai (is ook persoonlijk)

Mijn volgende auto zal zeker weer een Octavia worden. Als de Octavia III er inderdaad zo uit gaat zien als auto die je de plaatjes op het internet ziet, dan wordt dat wederom een zeer fraaie auto.
 

Ralph

Lid
Ik heb mijn RS nu iets meer dan een jaar en ben tot de volgende conclusie gekomen:

- Standaard Speakers zijn kwalitatief minder dan de pre facelift
- Geluidsisolatie is een stuk beter geworden ( alleen de wielkasten mogen beter )
- Jammer dat er geen instapverlichting aangeboden wordt als optie ( bij de voeten voor en achter )
- Jammer dat er geen stoelverwarming achter aangeboden wordt als optie
- Jammer dat er geen multifunctioneel stuur te verkrijgen is op de RS.
- 2.0 TFSI, geweldig!! Zeker als je hem nog eens laten chippen!
- afwerking is zeer goed! Neem maar als voorbeeld het bagage afdekscherm!
- De AFS verlichting, werkt geweldig. Ze hadden alleen 6.000K xenons mogen gebruiken van mij...
- Getint glas.... zonde van je geld!! Heb ze achteraf alsnog laten beplakken!
- Lak, heel gevoelig!! Dit is voor mij een punt wat ze absoluut mogen verbeteren!!
- Degelijkheid! Mijn vorige octavia had na 4 jaar geen rammeltje!! Deze ook nog steeds niet!!
- Prijs! Voor relatief weinig geld krijg je veel auto! Jammer dat ze nu standaard accesoires gaan schrappen, dit is voor veel mensen toch dé reden om voor Skoda te kiezen.
- Uitstraling. Ik krijg nog steeds, wekelijks, positief commentaar over mijn RS, misschien ook omdat je hem nog héél weinig ziet rijden...
- Navigatiesysteem Columbus: Werkt geweldig, mooie intregatie met dashboard en functies van boardcumputer. Diefstal gevoelig!! Veel goed werkende aansluitmogelijkheden zoals carkit FISCON, DVD vrijschakeling, Mediaadapter enz.
 

Neptukker

Forumguru
Pluspunten:

- zit stoelen van mijn OII FL combi
- grootte/dikte van het stuurwiel.
- 1.4 tsi blok (chip JD)
- brandtofverbruik i.c.m. prestaties
- alles wijst zich vanzelf / ergonomie
- bagareruimte incl. haakjes
- pretentieloze uitstraling
- wegligging
- afwerking


Minpunten:

- bandenlawaai
- afsluiten achterklep vergt veel kracht als je met 'hondenbot' sluit
- geen standaard bergvakje map instructieboekje e.d
- ietswat onrustige rechtuit stabiliteit
- Bridgestone Potenza banden
 
Bovenaan Onderaan