Details die je waardeert in je Octi

Neptukker

Forumguru
Was al begonnen met typen (en denken) voordat jou post verscheen. Een Skoda is natuurlijk ook geen Mazda waaraan alles perfect is. :grin:
Je hebt uiteraard wel gelijk dat het topic (eigenlijk) niet over de minpunten hoort te gaan aangezien daar niet over begonnen is door de starter.
 

SHEDAI

Lid
de meeste pluspunten staan er al op denk ik
maarrr ik heb er nog 1.
Het verstellen van tempratuur van climatronic. Paar graden hoger of minder zetten gaat vlot. Je draait aan knop bestuurderskant en de tempratuur aan passagierskant gaat ook mee uiteraart is het ook apart te verstellen.

Dit was bij mijn vorige auto Vw Touran niet..
 

Octavarium

Actief lid
-Prestaties 1.8 TSI zijn fenomenaal te noemen
-Gemak en precisie van de besturing
-Afwerking (des VW's)
-Zeer complete standaarduitrusting voor weinig extra (ambition businessline)
-Comfort, ik vind de O2 een zeer fijne reiswagen voor lange afstanden, al is het onderstel op klinkerwegen wat 'stoterig'
 

Octavarium

Actief lid
Pluspunten:
- afsluiten achterklep vergt veel kracht als je met 'hondenbot' sluit

Eens kost een hoop kracht, maar naar mate de gasdrukveren ouder worden gaat dat alsmaar makkelijker..

Whaha, mijn doberman nam jouw uitdrukking 'hondenbot' trouwens iets te letterlijk. Hij heeft dat bolletje eraf gebeten :smirk:
Ik snap niet dat ze niet net als bij bijv. de golf gewoon zo'n vakje hebben gebruikt...
 

Mistraller

Senior Member
Mijn vrouw (1m62) snapt die stengel maar al te goed. Ga maar eens een eindje door de knieën, dan snap je dat er wel degelijk goed is nagedacht door onze tsjechen!
 

Captain Hook

Forumguru
'Hondebot' :grin: Hoe verzin je het...
Maar afijn, juist dat rubberen grijpding vond ik altijd ideaal. Veel beter als die vakjes waar je handen zo lekker uitglijden. Hier heb je tenminste houvast aan. Ik ben zelf vrij lang, maar ook dames die klein zijn konden er tenminste bij en stellen dit meer op prijs dan nagel-onvriendelijke grijpvakjes. :winkie:
 

EricNL

Nieuw lid
Ik ben het met alle reacties meer dan eens!

Maar nu iets dat me NIET bevalt: Ik heb mijn zijruit bijna altijd een stukje openstaan (moet ook wel als fervent rokende tabaksvertegenwoordiger:grin:) en bij een klein beetje regen op hogere snelheden of bij een bocht naar rechts loopt er direct water naar binnen.
 

Roel

Lid
3 opties:
1. roken met de ramen dicht.
2. niet gaan rijden tijdens een regenbui
2. of een niet-rokende tabaksvertegenwoordiger worden :-)
 
Weet niet of het al eerder gezegd is, maar ik waardeer;

- de meedraaiende xenon koplampen, je merkt het echt op een donkere weg
- verlichte knoppen stuurwiel bediening
- achterlicht meer dan 1 lamp per zijde, niet gelijk donker bij 1 defect lampje
- schuif / kanteldak
- afwerking algemeen ( auto zit goed in elkaar )
- de souplesse van mijn 1.2 L motor icm de DSG 7 bak
- etc...

Gr,

Tom Boere
 

Spaced

Senior Member
Leuk topic om te lezen! Dingen die ik mooi/leuk/handog vind:

- Parkeerkaarthouder achter voorruit.
- Overall indeling dash; klopt gewoon!
- Xenon; genot om mee te rijden (en mensen gaan sneller voor je aan de kant :tongue:)
- DSG; wat een genot!
 
Is het trouwens ook zo dat je rijrichting in hoofdkoersen links bovenin het display wordt weergegeven alleen als je navigatie hebt? zag dat gisteren bij een leen fabia.
 

rweersch

Actief lid
Dingen die ik waardeer en nog niet genoemd zijn:
- (gekoelde) opbergruimte onder middenarmsteun voor
- verwarmde buitenspiegels (zeker nu de ochtenden kouder worden)
- de (orkaan)kracht waarmee de climatronic kan werken
- de complete integratie van de climatecontrol in het navi-display

@Patrick: hoe bedoel je dat precies? Als ik de navi opstart (Amundsen), dan gaat het multidot MFD in de navigatiestand (richting, afslagen, tijd/afstand tot afslag e.d.). Maar dat kun jeook weer terug forceren op de "normale" MFD stand.
 
Bovenaan Onderaan