Der Dicke Schwartzer II (Superb afgemonteerd...)What a blast !

Miez1

Forumguru
@Bakkertje, Thnx! En het is ook overal hetzelfde he!? Als je denkt dat alles er in zit, komt er nog een tasje, bakplaatje, extra bal en flippers :shocked:

214 op de autobahn? Knappe score! Ik denk dat door mijn formaat wielen ik dat niet zal halen.

@Kensel, Big thnx!

Alles gute!

Miez

Bakkertje

Forumguru
Op een normale recht weg (en met veel geduld) kom je net boven de 200 op de klok en dus de beloofde 192 km/uur. Dat haalt ie wel. Qua toerenbereik is het dan overigens nog niet op, dus ik gok dat ene ABT gechipte het best wel een tot zo'n 220 op de klok kan halen..

sitechris

Donateur
Lang niet slecht. Ik heb in veel auto's gereden die hun topsnelheid nooit haalden. Toch leuk dat je Superb dat gewoon wel doet.

Bakkertje

Forumguru
De O2 die ik hiervoor had bleef in z'n 5 steken op 4200 toeren (daardoor begrenst op 198) dat heeft deze volgens mij niet, tenminste, ik heb er nog geen "last" van gehad.. Ik zou wel eens willen weten wat een gechipte doet.. ;)

higgy

Forumguru
Als ik mijn O2 op CC zette en dan met de + toets versnelde, kreeg ik hem op een hogere topsnelheid dan sec met het gaspedaal.
Curieus maar waar (en nee, er lag niks onder het gas pedaal. Heb nota bene zelfs een keer de mat eruit gehaald om dat te testen)

Bakkertje

Forumguru
Dat heb ik destijds ook geprobeerd, maar bij die van mij maakte dat niets uit. Sterker nog bergaf leek het alsof de CC hem inhield zeg maar (terwijl je dus het pedaal op de bodem houd)..

Miez1

Forumguru
Wat een cruiser ! Net terug uit Italie (zaterdagavond) en heerlijk genoten van alle gemakken van de Superb, ruimte en rust, mijn hele gezin stapte lachend uit na 1259 kilometers, mooier nog, de bagageruimte is eindeloos, er kon nog meer mee:cool:. Het cruisen op de autobahn was heerlijk relaxed, 155 op de cruise en dan schiet je lekker op. Bergje op soms een keertje terugschakelen maar je bent met ruim 2000 kilo onderweg en maar 105 PK. Dit in ogenschouw nemende verdient deze auto nog meer een pluim:xyxthumbs:. Het valt me ook op dat de motor hoger in de toeren best in zijn element is. Gemiddeld kwam ik op 1 op 15 uit en ook dat viel me niet tegen. Voor de liefhebbers, na enig aandringen, volgepakt 209 op de teller gehad.

En een sfeerimpressie:grin:

IMG_2156.jpg

Ciao!

Miez

Kensel

Forumguru
Goed verhaal inderdaad! En zo te horen nog steeds een zeer tevreden Skoda-rijder ;) (welke alleen maar tevredener wordt)

Bakkertje

Forumguru
Goed verhaal zeg en inderdaad een erg gave foto!
Je ervaringen op de autobahn komen erg overeen met die van mij, heerlijk relaxed cruisen. (wel bedriegelijk dat de snelheidservaring er niet echt is en verleidelijk om daardoor nog maar een keer op het +-je te drukken van de cruisecontrol)

Miez1

Forumguru
Ja, deze auto begint echt een 'maatje' te worden, misschien kent iemand dat wel, hij moppert nooit, doet wat ik vraag, ik betrapte me er laatst op dat ik tegen hem praat als ik instap:crazy:, call me crazy......! @sitechris, die 209 was lichtglooiend, net voor München vanuit Oostenrijk (Misschien kent iemand die 'strecke'). Verder overwegend makkelijk naar de 180 en dan neemt het snel af. De auto voelt dan rond de 190 'stroperig', daar blijft hij lang hangen en als je daar voorbij bent gaat het daarboven weer net iets sneller naar de 200. Ik ben me bewust, het duurt allemaal een eeuwigheid, je moet dit wel in het juiste perspectief zien, dus veel snelweg en veel tijd.

Alles gute !

Bakkertje

Forumguru
Mijn 214 was wel echt bergaf, maar der zat nog meer in. Overigens staat die van mij gewoon op de af-fabriek 16 inch wielen met 205 banden (die met een lage rolweerstand).

Ik herken het inderdaad, bij ons krijgen overigens alle auto's ook namen (over crazy gesproken). Toevallig zei ik van de week nog tegen m'n vrouw dat deze Superb toch wel 1 van de fijnste auto's is die we hebben gereden. Alleen m'n 98-er Passat en een Audi 80 komen in de buurt. Wat me ook opvalt is dat ik totaal niet moe wordt in de auto en dat ik veel meer rust heb achter het stuur dan in de Octavia. Laats de man van een nichtje gesproken die rijdt in een S2C ook een 1.6 en die zei dat hij het nogal veel vond schelen tussen airco aan en uit qua prestaties. Zelf heb (had) ik de airco standaard aanstaan, dus toch maar eens geprobeerd en ik heb inderdaad ook het idee dat dit best veel scheelt (ook in verbruik bytheway). Gemiddeld zit ik tegenwoordig boven de 1 op 20, wel veel snelweg. Woon-werk is voor mij van Nijmegen naar Amstelveen en dan is 1 op 22 makkelijk te doen, 1 op 24 is zelfs ook nog ooit gelukt, maar dan moet ik wel echt m'n best doen.

Kortom als je het mij vraagt overtreft de Superb in ieder geval mijn verwachtingen en ga ik daar nog 121 dkm van genieten.

Miez1

Forumguru
De airco ben ik nog niet aan geweest maar die schijnt wel wat vermogen te snoepen. Dit is 'by far' de beste tot nu toe en er zijn inmiddels wel wat auto's gepasseerd, verbruik ligt bij mij nu rond de 1 op 18,5, ik doe ongeveer driekwart tank snelweg en de rest rondom de kerk.

Verder heb ik de zelfde ervaringen, het ding leent zich gewoon voor lange afstanden, ik kom altijd uitgerust aan op de bestemming (en ja, ook met een schroefset eronder), deze week al diverse trailertjes erachter gehad op de boothelling, die slepen we ook met het grootste gemak omhoog. Tja, ik probeer iets te bedenken maar nee, nog geen enkele vorm van negativiteit.

Ciao!

Jasper02

Banned
De airco ben ik nog niet aan geweest maar die schijnt wel wat vermogen te snoepen. Dit is 'by far' de beste tot nu toe en er zijn inmiddels wel wat auto's gepasseerd, verbruik ligt bij mij nu rond de 1 op 18,5, ik doe ongeveer driekwart tank snelweg en de rest rondom de kerk.

Verder heb ik de zelfde ervaringen, het ding leent zich gewoon voor lange afstanden, ik kom altijd uitgerust aan op de bestemming (en ja, ook met een schroefset eronder), deze week al diverse trailertjes erachter gehad op de boothelling, die slepen we ook met het grootste gemak omhoog. Tja, ik probeer iets te bedenken maar nee, nog geen enkele vorm van negativiteit.

Ciao!

:biggthumpdown:

s-line

Forumguru
Superb dat je zo tevreden ben,het is ook een hele fijne auto en inderdaad zelfs met een schroefset is het nog goed te doen!:xyxthumbs:
Gr.michiel
Ps. Zeker mooie foto,maar ik mis 1 ding op de foto...........

Miez1

Forumguru
@S-line, ik raak er niet over uitgepraat, heerlijke wagen. Je zet me wel aan het denken zeg, wat mis je?........

Alles gute!

Miez

Bovenaan Onderaan