Der Dicke Schwartzer II (Superb afgemonteerd...)What a blast !

Miez1

Forumguru
Even een nieuw onderwerpje aangemaakt over mijn Superb. Druppelsgewijs zijn de onderdelen binnengekomen en zo ook de auto zelf afgelopen vrijdag. Vandaag zijn ze aan de slag gegaan om een en ander te monteren, het resultaat wil ik jullie niet onthouden....

Tromgeroffel......
Superb 004.jpg Superb 002.jpg Superb 001.jpg


Het aftellen is nu echt begonnen.:super:


Immer gute fahrt !

Miez
 

deusjevo

Forumguru
Mooi man, een schaap in wolfskleren! (grapje! :laugh:)

Wat voor badge zit er eigenlijk op je grill, is dat iets van Greenline?
Krijgen ze die er ook makkelijk af?
 
Miez,

Mooi en smaakvol heur! Wielen staan hem ook erg goed, jouw verlaging gezien hebbende weet ik weer wat er nog ontbreekt aan de mijne... Ik denk wel dat ik me beperk tot eibach:)
 

Miez1

Forumguru
@SkodaSuperb, dat gaat er allemaal nog vanaf. Bij aflevering is hij nagenoeg clean (met een uitlaatsierstukje en een afneembare parkeersensor)

@deusjevo, dat is idd het Greenline plaatje, die gaat er redelijk makkelijk vanaf.
 

Miez1

Forumguru
Hi SuperBob, ik heb vandaag even gereden, hij staat ca 5,5cm lager tov het verlaagde Greenline onderstel. Je kunt dus nog wel een aardig stukje zakken. Ben ff door de wijk gereden met een hoop serieuze drempels, geen enkel probleem. En dan het mooiste, hij is nog comfortabeler dan mijn Honda qua vering....

Ik ben blij dat ik het advies van S-line heb opgevolgd.

Bedankt en grtz.
 
Pfff 55mm das nog best een stuk... staat ook erg goed. Het zijn mij net teveel centen om privé uit te geven aan een leaseauto.
 

Miez1

Forumguru
Ja het is veel geld, daarom heb ik het in de lease mee laten nemen. Maar als je veren neemt kom je een heel eind qua looks, je kun met alleen veren echter niet zo ver zakken anders gaan je dempers snel achteruit.

Grt.
 

plaza

Forumguru
Ik vind het echt een fantastische mooie uitvoering wat je er van gemaakt hebt,
maar ik denk dat je nog wel schrikt van je pk/gewichtsverhouding.
105 pk voor deze zware auto ? Ik hoop voor je dat ze hem binnenkort kunnen tunen.
En ik kan het weten, want ik vind mijn zeer stevig getunende auto nog steeds zwaar aanvoelen
in pk/gewichtsverhouding.
 

Miez1

Forumguru
Hi Plaza, bedankt voor het compliment. Over het vermogen kan ik kort zijn, dat is een bewuste keuze geweest. Ik heb nog wel het ABT verhaal laten offreren maar behoudens het feit dat het achterlijk duur is, kwam ik er na een proefrit (van ca. 400km)achter dat ik relaxed onderweg was. En ik kom uit zo'n magnetron(hybride)dus dan is dit al een grote sprong voorwaarts. Daarnaast vind ik dat de auto best lekker vooruit komt, het zal nooit een D5 van Volvo worden maar het is wel een fijne cruiser.

Take good care!
 
Hoi Miez,

Gave bak en zeer mooie velgen. Complimenten. :xyxthumbs:
Mijn Superb staat ook te wachten in Lelystad. De zilvergrijze achterop het terrein. Helaas zonder mooie velgen (lease budget was op), maar ook ik kan niet wachten om te gaan rijden.
Zal toch nog 5 weken duren. Leaseplan laat me niet eerder rijden.
Het wordt steeds mooier in Lelystad!:)
 

Miez1

Forumguru
Hi Wildenborch (dat is precies 1 straat verder...;)), mooie auto, iik heb hem zien staan en vind de kleur hem goed passen. Ik moet ook nog even wachten dus onze kentekens zullen dicht bij elkaar zitten.

Het wordt steeds mooier in de Landerijen (als ik je schermnaam goed interpreteer;))

grtz!

Miez
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb de auto net zien staan. Die ligt wel erg diep. :(

Vind het eigenlijk een beetje jammer van zo'n mooie comfortabele reisauto dat die nu stuiterend over de weg moet. Ik begreep van de monteur dat 'ie inmiddels 8 cm verlaagd is?!
Wordt dat trouwens niet lastig met al die verkeersdrempels bij jullie in de wijk? Er zijn er nogal wat...
 

MarcoO2

Forumguru
Als'tie echt zoveel verlaagd is, dan is er van comfort geen sprake meer lijkt mij... maar goed, da's een keuze! Persoonlijk houd ik niet van auto's die (bij lange na) niet waar kunnen maken wat het uiterlijk beloofd, dat zie ik stukken liever andersom! Oftewel: een wolf in schaapskleren: prima, een schaap in wolfskleren: jammer...
 

Miez1

Forumguru
@all, bedankt voor jullie uiteenlopende reactie's.

In zijn algemeenheid kan ik zeggen dat de auto nog steeds comfortabel is. Zoals ik in mijn openingspost al stelde, hij is rustiger dan mijn huidige Honda en dus zeker geen stuiterbak alle drempels naar mijn huis zijn inmiddels beslecht, lager is nog mogelijk..........(klopt Dr. Low;))Maar dat moet je ervaren, obv wat je ziet kun je slechts aannames doen.

Daarnaast wil ik reageren in het 'wolf in schaapskleren verhaal' de vraag die je hierbij kunt stellen is natuurlijk, welk vermogen legitimeert dat een je naar eigen smaak je auto aanpast en daarmee in mijn geval grotere wielen en een sportief onderstel heeft? Dat maakt in mijn ogen geen verschil. Mijn intenties zijn niet om een wannabe V6 te zijn of worden, ik vind ook niet dat de auto dat uitstraalt, de auto ziet er uit zo als ik het wil.

@JC, er zit gelukkig zon velgbeschermer op de band....;)

grtz

Miez
 
Bovenaan Onderaan