De eerste superb minpunten

Mr_McPhisto

Actief lid
Had ik ook (en heb soms weer) dat gekraak. Echter inderdaad weersafhankelijk en onder garantie kunnen de rubbers vervangen worden. Is bij mij ook gebeurd. Dan ist eerst weer even over. Ik erger me er inmiddels niet meer aan, als het af en toe is bij een heuvel. Heb het gewoon met de beurt laten doen!
succes
 

Jazzy

Lid
Ik zit nu op 65k kilometer en mijn vloermatje is alweer helemaal verpulferd aan de onderkant. De vorige keer dat dit gebeurd begon hij vervolgens op te krullen en kreeg ik van de dealer een nieuw setje. Raar toch dat sommigen hier wel last van hebben en anderen weer niet.
 

hemi24

Forumguru
Raar toch dat sommigen hier wel last van hebben en anderen weer niet.

Dat was ook mijn mening, totdat ik erachter ben gekomen dat sommige dealers "eigen" mattensets leveren met logo of naam van de garage. Deze gaan in tegenstelling tot de originele Skoda-matten wel langer mee dan 30k..!

Bij 30k mijn eerste originele "premium" mattenset in de vuilcontainer gegooid en een setje van de dealer gehaald. Deze ziet er vrijwel hetzelfde uit, maar heeft een sterke rubberen onderzijde en niet van dat pulver-goedje van de originele...
 

SuperM

Nieuw lid
Mijn SKODA Superb 2.0 125Kw rijdt weer als nieuw. Heb na 120.000 km heeft de motor het begeven. Oorzaak, defecte oliepomp. Ondanks dat zeer tevreden over de auto.
 
Wat me met dit warme weer ook ineens weer opvalt in vergelijking met mijn oude Octavia is dat het dashboard kastje en de middenconsole niet meegekoeld kunnen worden.
Werkte natuurlijk alleen als je motor en je airco aanstaat, maar na een uurtje rijden was je drankje tenminste weer drinkbaar in plaats van dat het bijna kookt :ahum:
 
Hmz.. ik had ook zo'n gekoelde middenconsole (onder de armsteun). Ik heb er eigenlijk helemaal niet op gelet of de Superb dit ook heeft, ik heb het zomaar aangenomen...
 

hemi24

Forumguru
Zit er niet een schuifje in het dashboardkastje?

Volgens het instructieboekje van de S2 wel..!

Kan zijn dat je als voormalig O2 rijder er overheen kijkt: het is een schuifje aan de bovenkant en niet zo'n draaischijfje aan de zijkant, zoals bij de O2.
 

VIRTU

Nieuw lid
Het punt dat mij het meeste stoort bij mijn Superb is zijn tankinhoud. In de gebruikshandleiding staat dat er ca. 60l in zou kunnen. Na reeds 580km staat mijn teller helemaal in het rood met de naald tegen de R aangedrukt en met ,volgens de boordcomputer, nog de mogelijkheid om nog 30km te rijden. Tijdens het tanken krijg ik er maximaal 53liter in en dan staat de diesel gelijk met de vulopening. Mijn mening: die gangsters hebben er de oude tank van de golfjes ondergestoken met slechts 55 liter als inhoud!!!!!!! Groot nadeel voor een grote wagen die zich uitstekend zou moeten lenen om veel kilometers te malen.
Zijn er al mensen die tot restwaarde nul op de boordcomputer gereden hebben en zo ja hoeveel km kan je dan nog rijden?
 
Er loopt een gelijkaardige tread op het Duiste forum en daar hebben ze achterhaald dat de tank toch wel net 60L bevat maar dan ook geen litertje meer.
 

VIRTU

Nieuw lid
Voordien reed ik met een A4 2.0tdi 136pk handgeschakeld en deze gaf een gemiddeld verbruik aan van 7.2l/100 km. Mijn rijstijl is zeker niet sportiever te noemen sinds ik mijn superb heb, integendeel zelfs. Vroeger was ik vaak als eerste weg aan het licht en nu laat ik mijn wagen goed optrekken zonder hem echt op zijn staart te trappen. Ik vind gewoon dat hij veel drinkt op de autosnelweg bij snelheden boven 140km/h en dit dan in combinatie met zo'n kleine golf-tank :-))
Mijn motor: 2.0tdi 170pk dsg combi
 
Ik heb direct gekeken toen ik vanmiddag mijn S2 kreeg. Links bovenaan zit inderdaad een schuifje waaruit koude lucht stroomt. Je moet er aan trekken om hem open te zetten.
 

s-line

Forumguru
Ik lach me rot om dit topic waar sommige mensen zich al niet druk om maken! Weet je skoda blijft nog steeds het BUDGET merk van VAG hoor en als we dan gaan klagen over matten en tankinhoud.:shocked:
Succes verder met al deze MINPUNTEN (ik blijf dit volgen)
gr.michiel
 

jalex_h

Forumguru
Het is niet zo zeer een Superb-minountje maar een algemeen VAG-minpunt: de bediening van de ruitenwisser. Na ruim 5 jaar aaneengesloten VAG-producten rijden (en daarvoor gedurende kortere of langere tijd ook wel eens eentje) ben ik er nog steeds niet aan gewend en loop ik nog elke keer te haspelen met die ...hendel :biggthumpdown:.
 

Captain Hook

Forumguru
Wat is er dan mis met die ruitenwisserhandel? :confused:
Ik vind deze (zit idd in allerlei VAG modellen, al jaren) prima te bedienen. Net zo goed of slechts als die in een Toyota, of een Citroën of een [noem willekeurig merk].
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad, niks mis mee met de bediening van de ruitenwisserhandel; heb alleen problemen als ik in de Mitsubishi Colt van m'n vrouw stap, die werkt net andersom...
Kwestie van gewoon op "Auto" zetten!
 

michelover

Forumguru
Knap 580km op diesel, rij meer dan 600km met een 1.8TSI en heb toch een redelijk zware rechter voet.
Heb zelf al een keer 57ltr benzine erin moeten doen dus die 60ltr tank zit er echt wel in.
 
Bovenaan Onderaan