De eerste superb minpunten

Dinobe

Nieuw lid
heb alleen problemen als ik in de Mitsubishi Colt van m'n vrouw stap, die werkt net andersom...

Zelfde probleem heb ik met de Toyota Verso van de vriendin, daar werkt deze ook andersom. Nog iets wat ik 'grappig' vind is de plaatsing van de tankdop/vulopening. In beide Toyota's zitten ze aan de linkerzijde.... vreselijk irritant.
Omdat ze in Japan ook links rijden? Maar Toyota's worden al jaren niet meer Japan geproduceerd.....
 

jalex_h

Forumguru
Inderdaad, niks mis mee met de bediening van de ruitenwisserhandel; heb alleen problemen als ik in de Mitsubishi Colt van m'n vrouw stap, die werkt net andersom...
Kwestie van gewoon op "Auto" zetten!

Juist, en dat zijn voor mij nu net 2 problemen in één.
Dat ding gaat omhoog en dat went nooit. Stap ik in een willekeurige andere auto, dan gaat het meteen goed.
En omdat'ie omhoog gaat, heb ik er nooit geen gevoel bij in welke stand hij staat, alleen dat 'ie wel erg hoog staat. Dus duw ik hem gewoontegetrouw naar beneden en dan staan de ruitewissers...
Precies: uit!

De "Auto"-stand is ook niet alles. Als het begint te regenen, duurt het mij net even te lang voordat de wissers in beweging komen, dus ga ik weer het gevecht aan met die onhandige hendel, met alle ergenissen van dien (maar dat moet ook gezegd worden, staan ze op de automaat, dan heb ik geen klagen, dat ding doet het gewoon goed).
 

hemi24

Forumguru
Dat zeg ik: gewoon in de "Auto" stand laten staan en als het je even te lang duurt, gewoon even een tikje heen en terug tegen het schuifje bovenop...
 
Onderstaande klopt. Onlangs is mijn tank door de ANWB leeggezogen:680: aangezien de 1.6tdi niet zo goed loopt op euro95 :-). .ging daarna precies 60 liter in en geen druppel meer...


Er loopt een gelijkaardige tread op het Duiste forum en daar hebben ze achterhaald dat de tank toch wel net 60L bevat maar dan ook geen litertje meer.
 

Jazzy

Lid
Ik lach me rot om dit topic waar sommige mensen zich al niet druk om maken! Weet je skoda blijft nog steeds het BUDGET merk van VAG hoor en als we dan gaan klagen over matten en tankinhoud.:shocked:
Succes verder met al deze MINPUNTEN (ik blijf dit volgen)
gr.michiel

Budget merk? Welkom in 2011, hoe was het in de jaren 80? :) Ik rij een auto van 32.000 euro die mij per maand een paar honderd euro kost aan bijtelling. Voor mij is het dan onacceptabel dat ik om de zoveel tijd naar de dealer moet rijden omdat mijn vloermatje opgekruld onder depedalen ligt. Dat verwacht je van een merk als Renault of Peugeot ofzo maar niet van een VAG merk als Skoda. Het maakt me niet uit wat gebruiker 's-line' op het Skodaforum daar van vind, maar voor mij voldoet dat niet aan mijn verwachtingen.

Wat de tank betreft, ik tank geregeld meer dan 55 liter maar dan rij ik meestal wel door tot de boordcomputer zegt dat ik nog <60 kilometer kan rijden. Voordeel van de 1.9 TDI is dat ik er dan inmiddels wel al meer dan 1000 km op heb zitten. :) Volgens de boordcomputer rij ik gemiddeld 4,7 liter per 100/km, dat is met afwisselend stadsgebruik, filerijden en snelwegritten.
 

hemi24

Forumguru
Als ik het zo lees, ontbreekt het de Superb rijders aan LEF... :winkie:

Ik tank regelmatig meer dan 55 liter in mijn O2, waar volgens opgaaf maar een tank met 55 liter inhoud onder hangt. Doe ik hier verstandig aan? Waarschijnlijk niet, maar dat is weer een ander verhaal.
 

Gysman

Actief lid
I'm with Hemi24. Eigenlijk iedere week wel dat ie 0 km aangeeft. Tank dan inderdaad tussen de 55 en 56 liter. Gaat (bijna) nooit fout.... (1x echt leeggestaan langs de weg in al die jaren)
 
Gisteren eerste keer getankt. Actieradius stond op 80 km. Bij 1 op 20 is dat 4 liter. Zeg voor het gemak 5 liter. Ik kreeg er niet meer dan 50 liter in. In een 60 liter tank. Dus er zit nog een erg ruime marge op daadwerkelijke inhoud en de actieradius-teller en brandstofmeter.
Overigens, 50 liter op 940 km is 1 op 18,8. Geen slecht begin.
 
Ik heb ook altijd mijn tank zo vol mogelijk gedaan. Mijn dealer zegt echter dat dit niet zo verstandig is in verband met de ontluchting.
 

s-line

Forumguru
Budget merk? Welkom in 2011, hoe was het in de jaren 80? :) Ik rij een auto van 32.000 euro die mij per maand een paar honderd euro kost aan bijtelling. Voor mij is het dan onacceptabel dat ik om de zoveel tijd naar de dealer moet rijden omdat mijn vloermatje opgekruld onder depedalen ligt. Dat verwacht je van een merk als Renault of Peugeot ofzo maar niet van een VAG merk als Skoda. Het maakt me niet uit wat gebruiker 's-line' op het Skodaforum daar van vind, maar voor mij voldoet dat niet aan mijn verwachtingen

Je hoeft niet meteen boos te worden hoor, dit soort dingen waar hier over (geklaagd) wordt is alleen een reden waarom een echte audi/vw rijder dus geen skoda of seat koopt.(trouwens een beetje knappe renault of peugeot koop je ook niet onder de 30.000 euro, maar dan mag het zeker wel)
En het jammer dat je auto niet aan jou verwachting voldoet, maar ik vind een op gekruld of verpulverd vloer matje nou niet echt iets om daar nou zo,n probleem van te maken,kijk de problemen die sommige hebben met hun panorama dak en hun motor storing of echt grote pech gevallen dat vind ik echte minpunten.
Wat ik bedoel te zeggen is alleen dat bij VAG,skoda nog steeds onderaan het lijstje staat en op een hoop materiaal wordt dus bezuinigd neem bijv. mijn octavia combi rs de 2.0 tfsi,de motor in een golf heeft extra soort terug loop waardoor hij toch wel wat rustiger loopt en om een of andere reden zit dit niet op een seat of skoda zal dus toch een soort besparing zijn en een vw of audi zijn veel beter geissoleerd dan een seat of skoda allemaal dingen om het toch een (budget)merk te noemen.
Mvrg. michiel
 
Allen,

Wellicht zwaar off topic... Maar waar praten we nu over? minpunten of punten die nog verbetert kunnen worden.. WTF Skoda is en blijft net als elke auto een keuze uit afwegingen die je maakt, 20% of 25%, station of sedan, status of niet, innovatief of proven technology enz enz... Niet om interessant te doen maar ik heb al aardig wat auto's mogen rijden/leasen van VW Golf naar Ford, BMW tot Peugeot en verassend of niet alles brengt je van A naar B. Tuurlijk rijd ik liever in een BMW, sterker nog ik was zo trots als een pauw toen ik mijn nieuwe 320i Carbon Sport MLine full options mocht ophalen... Het rare is alleen dat je na drie maanden er aan went en denkt een 5 serie is toch ook wel mooi, anders gezegd het is toch nooit goed of voldoende, meer is altijd beter of toch niet? Met de keuze voor SC combi heb ik voor het eerst eens niet gekeken naar status oid, dit keer zowaar een verstandige keuze: een auto die ik mooi vind, vriendelijk is voor mijn portemonnee en ook nog eens lekker rijdt. Een opkrullend matje, een led circus of de nieuwst navi??? Het zal mij de spreekwoordelijke aars oxideren.(excuus voor de woordkeuze).
De Skoda (Superb) biedt gewoon veel waar voor je geld, uitgepraat.

Grt. Bob
 

Jazzy

Lid
Ik heb er gewoon een beetje moeite mee dat anderen hier bepalen waar we wel of niet over mogen praten, waarom zou je niet gewoon mogen benoemen wat er het eerste stuk gaat of niet goed werkt bij je Skoda? Als ik het raar vind dat mijn vloermatje volledig verkruimelt of iemand het raar vind het Skoda logo al snel wit uit slaat dan mag dat hier toch gewoon opgenoemd worden? Als je het niet kunt hebben dat wij daar over willen praten dan moet je gewoon niet dit topic lezen.

Verder maakt het mij niet uit welke kwaliteitseisen jullie aan je VAG product stellen, dat is gewoon ieder voor zich. Voor mij is Skoda zeker geen budgetmerk meer. Als het een budgetmerk was, is het dan niet raar dat Superb berijders geen andere minpunten te bespreken hebben dan een probleem met het logo en de kwaliteit van de vloermatjes? Dacia is een budgetmerk, niet Skoda.
 

michelover

Forumguru
Elk merk heeft zijn minpuntjes dus waar hebben we het over , ik heb genoeg collega's die nooit meer een Ford of Alfa kopen ja zelfs collega's die geen MB meer willen.
Ik denk overigens dat mensen het merk eens los moeten koppelen van hun dealer.
Heb zelf goede ervaringen met bijv Martin Schilder in Schagen , maar mij zien ze bijvoorbeeld nooit meer bij de heren van A-point en dan wel de VW/Audi en Seat tak van het bedrijf.
Zie dit forum ook meer als een handige tool om elkaar op de hoogte te houden van min maar ook van plus punten.
Dat heet volgens mij geen klagen?
Iedereen moet rijden wat hij wil!
 

mikehotel

Actief lid
Wellicht wordt mijn volgende auto (geen lease) een Superb Combi, vandaar dat ik dit draadje met buitengewoon veel interesse lees. Gezien de ervaringen met mijn huidige auto (Audi A4) ben ik nog niet ongerust over hetgeen ik hier langs heb zien komen. Ook ik heb de vloermatten weleens moeten vervangen :winkie:.
 

s-line

Forumguru
Welkom hier,ik heb de mijne ook zelf gekocht (dus geen lease) het was wel leuk om te horen dat ik bij mijn dealer de 1ste was die hem particulier kocht!
Maar jij heb je matten vast niet zo vaak hoeven vervangen als wij.:uitlachen:
Vrg.michiel.
Ps. ik ben alvast geld opzij aan het zetten........
 

pompierke

Nieuw lid
Mijn eerste minpuntje ontdekt :
* De ruitenwisser maakt veel geluid op het laagste tempo en op de interval .Hij gaat niet vlotjes (stroef) over het glas.
Vooral de ruitenwisser aan de chauffeurs kant .
Ligt dit mischien aan het harde rubber van de ruitenwisser of omdat hij nog nieuw is ??
Bij de hoogste snelheid hoor je hem bijna niet .

* De hoogste snelheidstand van de ruitenwisser vind ik ook niet zo snel .
Als ik in een hevige regenbui zit wil ik het nog wel eens zien .
Dit kon volgens mij toch best wat sneller .

Voor de rest zeer tevreden .
 

mikehotel

Actief lid
@s-line: Heb in 6 jaar tijd (en ca. 100.000 km) de matten 1x moeten vervangen ;). Maar vergis je niet, de matten mogen dan meer "premium" zijn in een A4, dat zijn de rekeningen ook van al het "gedoe" wat ik er mee heb gehad (onder meer als gevolg van een ontwerpfout in combinatie met verlengde onderhoudsintervallen). Alles is uiteindelijk goed gekomen, maar voor dat geld heb je ook een panoramadak in je Combi....
 
Bovenaan Onderaan