De eerste superb minpunten

breef

Lid
Ik heb nu +/- 12.000 km gereden met mijn superb tdi, de eerste kleine maar zeer irritante klacht heb ik inmiddels..

Mijn dashboard kastje trilt bij bepaalde snelheden en als ik deze dan opnieuw stevig dicht doe gaat het weer een tijdje goed, het trillen veroorzaakt een heel irritant bijgeluid tijdens het rijden.

Andere vreemde klacht die ik heb is dat veel dingen die ik aanraak in de auto wit uitslaan, zoals het dashboard en de handrem :ahum: ( oei ben al bang voor de reacties die ik hiermee uitlok :tongue: )

Ik ben benieuwd of andere Superb rijders mijn ervaring delen
 

Huyzen

Lid
wit uitslaande onderdelen heb ik (nou ja, mijn O2..) ook wel eens, als mijn collega met zijn vieze vingers aan mijn auto heeft gezeten. Poetsen met een doekje, dan is het weer weg!:grin:
 

___JC___

Forumguru
Ik had de stille hoop dat de Superb kwalitatief weer beter voor elkaar was dan de Octy 2. Maar de eerste scheurtjes beginnen langzaam te komen in dat idee. Sounds system is niet iedereen even enthousiast over, trillend dashboard kastje, witte uitslag?

Even nuanceren, alle problemen zijn netjes opgelost door de dealer bij mn Octy hoor. Maar was verwend met mn eerste Octy denk ik. Zag de dealer alleen voor onderhoud toen.
 
Nou, ik heb er ook 10.000km op zitten, en ik heb nergens last van hoor. Ik rijd nog steeds met een glimlach van oor tot oor. (m.u.v. terugspattende diesel bij het tanken)
 

Torica

Lid
Na 8.500 Km. ook nog geen enkele klacht, zelf geen last bij het tanken.
Het blijft alleen jammer (maar ligt niet aan de superb of aan skoda zelf) dat mijn blackberry geen bleutooth verbinding met de columbus kan maken
 
Inmiddels 30.000km afgelegd, over het algemeen zéér tevreden. Enkel ga ik bij de volgende wagen toch een 2.0diesel nemen.
Enige minpunten tot nu toe:
  • Er zijn 2 geheugens in de boordcomputers die bvb verbruik, afgelegde weg,... bijhoudt. Nu probeer ik het 2e geheugen nooit te wissen om zo een duidelijk beeld te krijgen, maar af en toe zonder reden is dit geheugen gereset.
  • De airco was best regelbaar per 0.5°C, ik moet iets te veel zelf bijregelen om volautomatisch te zijn, maar kan ook persoonlijk zijn.
  • Rond 220km/h kraakt er iets in het chassis... (grapje)
 

Michel

Forumguru
  • Er zijn 2 geheugens in de boordcomputers die bvb verbruik, afgelegde weg,... bijhoudt. Nu probeer ik het 2e geheugen nooit te wissen om zo een duidelijk beeld te krijgen, maar af en toe zonder reden is dit geheugen gereset.

Ik ga er vanuit dat dit niet verschilt t.o.v. bijvoorbeeld een Fabia of Octavia, maar het tweede geheugen blijft nooit oneindig in stand. In het instructieboekje staat ook aangegeven wanneer dit geheugen zichzelf reset, namelijk:
- Als er meer dan 99:59 uur is gereden na de laatste reset
- Als er meer dan 9999 km is gereden na de laatste reset
 
Ik ga er vanuit dat dit niet verschilt t.o.v. bijvoorbeeld een Fabia of Octavia, maar het tweede geheugen blijft nooit oneindig in stand. In het instructieboekje staat ook aangegeven wanneer dit geheugen zichzelf reset, namelijk:
- Als er meer dan 99:59 uur is gereden na de laatste reset
- Als er meer dan 9999 km is gereden na de laatste reset

mmm... toch een reden dus.
Jammer, zie de logica wel niet.
 

Michel

Forumguru
Die logica zal er wel zijn: het geheugen/het buffertje van de boardcomputer kan waarschijnlijk niet al te grote getallen onthouden...
 

yup

Lid
Vind dat best jammer, want ik gebruik die functie dus echt wel. Bij Mercedes kan het wel (meer dan 9999 km bijhouden). Maarja dat is maar een klein minpuntje eigenlijk.
 
Die logica zal er wel zijn: het geheugen/het buffertje van de boardcomputer kan waarschijnlijk niet al te grote getallen onthouden...

De technische logica snap ik wel, maar waarom ze deze functionaliteit beperken als er maar één bitje meer in het geheugen nodig is... Bij andere wagens heb ik dit nog niet gemerkt.
Ach ja, we moeten ook iets hebben om over te discussieren!
 
Na 8.500 Km. ook nog geen enkele klacht, zelf geen last bij het tanken.
Het blijft alleen jammer (maar ligt niet aan de superb of aan skoda zelf) dat mijn blackberry geen bleutooth verbinding met de columbus kan maken
Ja.. zonde is dat he? Ik heb een BB Pearl 8110. En die kan ook geen verbinding maken met de Columbus
 

Torica

Lid
WillemJan,

Bedankt voor de link.
Helaas is de blackberry van mijn werkgever en kan ik hier niets op installeren.
Blackberry ligt nu in de kast en ik gebruik de oude Nokia, ik vind de blackberry zowiezo niet geweldig.
 

Pendragon

Forumguru
Mijn minpunten tot nu toe:

-Soundsysteem/boxen in de voordeur, bij teveel bas gaat het gewoon trillen in de deur, erg irritant.
-wanneer de achterklep omhoog gaat als sedan en het heeft geregend dan loopt er water de kofferbak in.
-airco: minimale stand is 18 graden of low. In de O2 was dat minimaal 16 en dan low en in de O2 was het met stappen van .5 graden en niet 1 graad.
-om buitenspiegels in te klappen moet je de knop lang ingedrukt houden. Ik zou dit gewoon standaard willen, dus auto op slot, spiegels in.

Voor de rest is het een fantastische auto.
 

breef

Lid
Mijn minpunten tot nu toe:

-Soundsysteem/boxen in de voordeur, bij teveel bas gaat het gewoon trillen in de deur, erg irritant.
-wanneer de achterklep omhoog gaat als sedan en het heeft geregend dan loopt er water de kofferbak in.
-airco: minimale stand is 18 graden of low. In de O2 was dat minimaal 16 en dan low en in de O2 was het met stappen van .5 graden en niet 1 graad.
-om buitenspiegels in te klappen moet je de knop lang ingedrukt houden. Ik zou dit gewoon standaard willen, dus auto op slot, spiegels in.

Voor de rest is het een fantastische auto.

Ik blijf het ook een fantastische auto vinden... heerlijk die 170pk diesel

Punt 1,2 en 4 herken ik ook.. Zeker punt 1 is erg jammer... Ik hoop dat straks in mijn S8 met B&O systeem het allemaal wat beter klinkt :ahum:
 

Pendragon

Forumguru
Ik was nog 1 ding vergeten. Ik zie regelmatig condens in de mistlampen (voor). Ik heb op briskoda gelezen dat dit een 'common' probleem is. Als ik dan een ritje gemaakt heb is het weer weg.
 
Enige min-punt wat ik kan bedenken is dat voor lange mensen (1.96) het stuur niet ver genoeg uitgetrokken kan worden. Om dan niet te gebogen te zitten moet je de stoel toch relatief ver vooruit zetten. Ben nu redelijk gewent, maar blijft toch enigzins onhandig.
 

___JC___

Forumguru
Enige min-punt wat ik kan bedenken is dat voor lange mensen (1.96) het stuur niet ver genoeg uitgetrokken kan worden. Om dan niet te gebogen te zitten moet je de stoel toch relatief ver vooruit zetten. Ben nu redelijk gewent, maar blijft toch enigzins onhandig.

Ik had de stoel op de achterste stand staan maar heb niks gemerkt moet ik zeggen. Misschien zijn je armen te kort?
:grin:
 
Bovenaan Onderaan