De eerste superb minpunten

viperboyke

Nieuw lid
Ik heb sinds gisteren middag mijn superb 2L 140pk dsg elegance in ontvangst mogen nemen.
Mijn eerste dag met de superb is omstreeks 21u nogal ruw teneinde gekomen, aangezien er een volwassen reebok kennis heeft gemaakt met de voorkant mijn superb. En een klap aan ongeveer 100 km/h met zo een beest geeft best wel wat schade. Met 159 km op de teller kan ik dus nog geen enkel minpunt over de superb melden. Enkel dat de 159 gereden km's echt wel leuk rijden waren.
 

Skody

Actief lid
Dat is pas echt zwaar balen. Denk je te gaan genieten van je nieuwe wagen, meent een reebok dat ie voorrang heeft. Blijft raar volk die reebokken :-). Hopelijk kan de schade snel hersteld worden?
 

viperboyke

Nieuw lid
Ja dat beest was helemaal "wild" van de nieuwe superb blijkbaar.
De takeldienst heeft de wagen gisterenavond nog direkt naar de dealer gebracht.

Ik ben deze morgen dan ook direkt zelf naar de dealer geweest om één en ander te regelen.

Normaal zou het volgens de schade en de planning ongeveer 4 weken duren eer hij klaar was.

Maar de dealer heeft mij belooft dat ik er, als alles een beetje meezit, eind volgende week mee terug de baan op kan.
Ze gingen hun planning een beetje aanpassen blijkbaar.
 

quorumz

Actief lid
@Skody, je kan zeker alleen bij de electrische meeroptie die 5 verschillende hoogtes instellen van je achterklep?
 

Roel

Lid
@Skody. Bedankt voor het vermelden van je bevindingen. Dat van de middenconsole was mij ook opgevallen tijdens de proefrit. Deze is breder dan bij mijn huidige auto. Misschien een kwestie van de stoel iets verder naar achteren plaatsen?
Ik zal over 4 weken (als mijn S2C wordt ofgeleverd) ook op de achterklep letten.

@viperboyke. Ik hoop dat de hersteller de schade perfect wegwerkt. Ik zou er niet aan moeten denken om zo snel al schade te hebben aan een nieuwe auto. Succes ermee!
 

cvegreen

Forumguru
viperboyke , dat is balen man , Na zo'n korte tijd al ontmoeting gehad met een Ree . is al een paar dagen geleden ook eens langs gekomen , maar dan was het een octavia . We gaan de reeën eens een folder van skoda moeten geven , zodat ze onze auto's niet meer van dichtbij moeten komen bekijken als we een aardige vaart hebben .
 

Skody

Actief lid
@Skody, je kan zeker alleen bij de electrische meeroptie die 5 verschillende hoogtes instellen van je achterklep?

Ja inderdaad, vond dit zelf niet echt nodig om deze optie te nemen. Maar heb nu inmiddels een aantal keren in een parkeergarage gestaan die qua plafonds vrij laag zijn. Als je dan in je enthousiasme de klep open doet om bijv. je boodschappen in te laden dan zou 'ie zomaar tegen een buis c.q. het plafond van de parkeergarage kunnen knallen.
 

Skody

Actief lid
@Skody. Bedankt voor het vermelden van je bevindingen. Dat van de middenconsole was mij ook opgevallen tijdens de proefrit. Deze is breder dan bij mijn huidige auto. Misschien een kwestie van de stoel iets verder naar achteren plaatsen?
Ik zal over 4 weken (als mijn S2C wordt ofgeleverd) ook op de achterklep letten.

@viperboyke. Ik hoop dat de hersteller de schade perfect wegwerkt. Ik zou er niet aan moeten denken om zo snel al schade te hebben aan een nieuwe auto. Succes ermee!

Roel, stoel naar achteren scheelt uiteraard altijd. Ben echter 1.94 dus heb m in de achterste stand staan. Is niet echt hinderlijk maar je voelt m wel als je er op let. Op de lange afstand is t gewoon een kwestie van bijvoorbeeld de cruisecontrol erop (en dat in combinatie met een DSG is dus alleen nog sturen :-).
 

viperboyke

Nieuw lid
Vandaag kontakt gehad met mijn garage betreffede de schade die mijn nieuwe superb had opgelopen.

Nu blijkt dat de xenon koplampen niet in voorraad zijn en er geen levertermijn op geplaatst kan worden. :confused:

Voor de rest is de wagen terug helemaal hersteld.
Ik vind het persoonlijk een zeer goede en snelle service van de garage.
Nu maar hopen dat de koplampen snel geleverd worden.
 
Mijn eerste dag met de superb is omstreeks 21u nogal ruw teneinde gekomen, aangezien er een volwassen reebok kennis heeft gemaakt met de voorkant mijn superb. En een klap aan ongeveer 100 km/h met zo een beest geeft best wel wat schade.

Hier kan ik helaas over meepraten... zie onderstaand topic..
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=10682
staan ook 2 foto's op...

Met 110 km per uur een ree vol tegen de voorkant.. levert een behoorlijke schade op...Auto inmiddels gerepareerd € 4.000 schade..
 

michelover

Forumguru
Wit uitslaan embleem.

Na de mistlampen te hebben laten vervangen door condens vorming nu weer een klein tegenvallertje. Zag dat andere hier ook last van hebben en ja wel ik toch wel. Het embleem voor en achter begonnen keurig wit uit te slaan. Staat toch wel een beetje goedkoop dus naar de dealer en binnen twee dagen nieuwe emblemen geplaatst. Nou maar hopen dat dit de enige minpuntjes blijven.
 

Michel

Forumguru
Misschien heeft het met onze namen te maken, maar op mijn Octavia slaat het logo aan de achterkant inmiddels ook wit uit, met name aan de rand. Het lijkt dus niet echt gerelateerd aan het type Skoda.
 

LenK

Forumguru
Een andere leverancier voor de logo's? Een die het goedkoper kon?
En na 1 winter kunnen ze allemaal vervangen worden. Slimme inkoper :D
Zo'n logo mag eigenlijk nooit verweren. Zou het onderdeel dat het langst mooi blijft van heel de auto moeten zijn :koffie:
 

corsaar

Senior Member
Ja dat logo is het visitekaartje van de auto
Misschien een logo van een ander merk dat wel goed blijft.
Even zoeken op de sloop
 

michelover

Forumguru
Waarschijnlijk inderdaad een andere leverancier geweest volgens de dealer. Moest uiteraard even wachten tot ze vervangen waren en tijdens mijn rondje showroom viel mij op dat bij een Yeti hetzelfde gebeurde. Auto stond in de showroom en was niet mee proef gereden. Gelukkig is dit allemaal garantie en is het niet de rem- , gaspedaal of andere toyota ellende.
 

Captain Hook

Forumguru
Daarom zeg ik ook altijd.
Haal al die reclame, type aanduidingen en blingbling logo's er maar af.
Wat er niet is, kan ook niet roesten... :471:
 

johnboy

Donateur
Storing oliepeil indicatie en kofferbak sluiting

Afgelopen dinsdag bij Vepreda in Spijkenisse geweest.

Oliepijl lampje ging af en toe aan terwijl voldoende olie.

Bleek een software update voor te zijn, die hebben ze netjes uitgevoerd en tevens een aanpassing aan de kofferbaksluiting (stond als werkorder al klaar).

Prima service en storing is verholpen.

Groetjes,
John.
 

LenK

Forumguru
Bleek een software update voor te zijn
Gadver, dat begint ook mode te worden die software updates.
Als het dezelfde kant op gaat als bij computersoftware (voordurend opgedrongen updates) dan berg je maar.
Pas geleden lagen op de zaak de helft van de computers plat door McAfee update en vandaag was het bingo omdat de update van de firewall te fanatiek was en daardoor internet er uit lag.
 

Jazzy

Lid
Bleek een software update voor te zijn, die hebben ze netjes uitgevoerd en tevens een aanpassing aan de kofferbaksluiting (stond als werkorder al klaar).
Wat was het probleem met de kofferbaksluiting dan?

Ik zie trouwens dat het logo op de kofferbak van mijn S2 ook al aan het verweren is, zonde zeg.
 
Bovenaan Onderaan