Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacManiac78

Forumguru
Ik zou willen adviseren: Val terug op een 1DIN radio. Daarop kan je ook wel navigeren.... er kan zelfs een 2DIN scherm uitrollen, hiermee kan je ook nog naar muziek luisteren etc. Ze zijn een heel veel goedkoper en zijn niet zo in trek bij het gemaskerde tuig. (omdat ze minder opvallen). Daarnaast heb je weer een mooi vakje vrij voor wat anders.
De 1DIN's hebben vaak genoeg gewoon een afneembaar frontje. De 2DIN's hebben juist een extra (duur en lomp, moeilijk op te bergen) antidiefstal frontje nodig.

Even terug heb ik melding gemaakt van een 'aanbieder' op Marktplaats. Deze Simon is nog steeds actief. Hij verkoopt ze met regelmaat met codekaart (om de beveiligingscode te omzeilen) en wil ze nog voor je inbouwen ook.
Tip: Neem een grote vent of een knuppel (of beiden) mee en haal een gestolen RNS terug.

Ik weet niet of dit mag, maar... zie HIER

PS. MP is hier al vele keren (door mij) op gewezen, maar onderneemt geen acties. :(

Voor de kwaliteit van alternatieve 2DIN apparatuur wordt gewaarschuwd. Maar... als je het eens wil zien, kijk dan eens hoe mooi ze het kunnen maken: LINK
 
240€ inc.breekijzer en bivakmuts is een redelijke prijs en de garantie dat je een paar weken later je toestel TERUG kunt kopen bij hem wel.... met een extra krasje.
Maar de link op E bay voor het alternatief die verzenden toch niet naar Nederland en België?
 

MacManiac78

Forumguru
oh jawel hoor, even contact met ze opnemen en zeggen dat je ze hebben wil. Komt er mogelijk wat porto bij. Mja... moet je dit willen? Het draait vaak op Win-Dooz, het scherm moet heel vaak opnieuw gecalibreerd worden, je kan het scherm niet aflezen als er licht op staat. etc etc etc.

Dan zou ik nog liever de dummy kopen, daarvan weet je tenminste zeker dat die niet vastloopt en kost nog minder ook.:shocked:
 

MarcoO2

Forumguru
Die dummy is misschien nog helemaal niet zo'n gek idee.... voor sommige buurten! Moet'ie wel goed passen natuurlijk!
 

nomad

Senior Member
Of gewoon een nieuw opstartscherm erin flashen dat deze Columbus behoort bij de auto met dit kenteken: 00-XXX-0 indien anders, dan is ie gestolen. De nieuwe eigenaar zal het er niet zo makkelijk uit krijgen en rijd dan elke keer rond met dat opstartscherm :-) Is vast wel iets creatiefs van te maken !
 

EdK

Forumguru
Maar goed ff een melding maken naar marktplaats helpt ook al en die advertentie is in iedergeval verwijderd
En als we dat nou ook met zijn allen doen dan raken die gasten het ook minder makkelijk kwijt via marktplaats en dergelijke site's
 

MacManiac78

Forumguru
Als het opstartscherm te flashen is, is dat sneller ongedaan gemaakt dan dat het ontwikkeld is. Wat betreft het melden bij MP, dat werkt wel, maar een dag later staat de RNS er weer. MP blokkeert de verkoper niet. :( Het is dus dweilen met de kraan open.
 

Fabia

† In Memoriam
Misschien een algeheel verbod op het te koop zitten van Columbus op MP? Aangezien de meeste toch van diefstal afkomstig zijn.
 

Sparkie

Forumguru
Als het opstartscherm te flashen is, is dat sneller ongedaan gemaakt dan dat het ontwikkeld is. Wat betreft het melden bij MP, dat werkt wel, maar een dag later staat de RNS er weer. MP blokkeert de verkoper niet. :( Het is dus dweilen met de kraan open.
Ik zie toch wel iets in de optie van nomad. Het zal de eventuele diefstal van je Columbus niet tegengaan, maar ik vermoed dat het voor de dief teveel moeite is om het apparaat aan te sluiten en het opstartscherm opnieuw te flashen. Zo weet de nieuwe eigenaar in ieder geval dat het geen zuivere koffie is geweest en kan eventueel stappen ondernemen tegen de verkoper. De vraag is of hij dat zal doen, want bij aangifte wordt je waarschijnlijk direct wegens heling in de boeien geslagen :)
 

MarcoO2

Forumguru
Op zich is het flashen leuk, vooral om de nieuwe eigenaar te pesten. ;) Maar je voorkomt er natuurlijk geen diefstal mee, of je moet er een grote sticker op doen "dit apparaat is geflashed". En dat in het nederlands, engels, duits en pools... :D
 

EdK

Forumguru
Maar je voorkomt er natuurlijk geen diefstal mee,

Vandaar dat ik ook zei van even melding maken naar MP
Als een ieder dit zou doen als hij dit soort dingen tegenkomt op MP en dat soort site's
Dan zal het niet de diefstal stoppen, maar het wordt het gilde toch iets moeilijker gemaakt.

Had op bovenstaande advertentie gewoon even een melding gemaakt naar MP
En meerdere waarschijnlijk want het was enkele uren later verwijderd
 

MarcoO2

Forumguru
Dat werkt wel voor die ene advertentie Ed, maar het probleem is dat'ie er 5 minuten later wéér opstaat...
 

EdK

Forumguru
Maar ja welke volhouder wint ??
maw leggen we er ons gewoon bij neer omdat de verzekering wel betaald ?
Maar dat is je kop in het zand steken want de premies gaan gewoon omhoog en of je nu prive rijdt of zakelijk met een omweg of niet krijg je de rekening gepresenteerd
 
E

Ex-lid 2926

Ik zou in ieder geval geen Columbus-RNS510 o.i.d. laten monteren. Hoe mooi en functioneel ook, zo´n apparaat zou ik nooit en te nimmer in mijn auto willen hebben.
Wil niet zeggen dat je auto geen bezoek krijgt van een crimineel, want ook airbags worden bij bosjes uit auto´s gestolen.
 

MacManiac78

Forumguru
Tja... als je het zo bekijkt.... dan is het inderdaad zo gek niet. Het VIN nummer (ofwel chassisnummer) + kenteken in de unit laten zetten. Is het ge-re-flashed, door er iets anders op te laten verschijnen, dan weet je dat het geen zuivere koffie is.

Maar... er zijn ook mensen die graag "foah' wehnag" iets kopen.
Die vinden dan ook de mensen wel die de boel kunnen re-flashen.

Maar inderdaad, ik geef toe.... het zou leuk zijn als je een legale koop zou doen en om die reden alsnog naar de dealer moet om je spul te laten re-flashen.
Alleen... dan zou de dienstdoende dealer meteen ook het serienummer door een database moeten kunnen halen. En dan zit je weer aan de kant van opsporing.
 
E

Ex-lid 2926

Misschien maar een gedachtenspinsel en wellicht niet uitvoerbaar, maar hardop denkend zie ik aan de achterzijde van de Columbus een haak en een hardstalen oog, verbonden aan het schutbord.
Bij montage haakt de Columbus zich vast. En alleen weer te verwijderen met gebruikmaking van de juiste sleutel. Vergt wat aanpassingen van de fabrikant. Kost weer een paar centen, maar de huidige situatie is ook niets waard. Dit schrikt alleen maar klanten af terwijl een goede aanpassing de crimineel moet afschrikken. De navilock is eigenlijk een terugkeer naar de vorige eeuw toen we moesten werken met codes, afneembare frontjes of bedieningsknoppen.
 

MacManiac78

Forumguru
En ja hoor..... nieuwe koopjes!
"aanbieding"
Mag ik jullie wederom verzoeken om de MP 'dit is niet correct' knop te gebruiken?
€199,- met codekaart.... :(
Kent iemand hier iemand die zijn bling ding pianozwart heeft laten spuiten? Dan staat deze er nu ook tussen!
Mag ik eveneens hier het verzoek neerleggen dat ook een ander hiervan een melding bij de politie maakt? Meerdere meldingen = prioritering = actie.
Ik heb zo'n bling ding niet, maar wil je je eigen bling niet kwijt, help dan even deze verkoop te stoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan