Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister9

Actief lid
Die van mij zit er ook nog in. Maar misschien handig om te vermelding dat ik er een "hele mooie"(ZIE DE AANHALINGSTEKENS, SARCASTISCH, SARCASTISCH, SARCASTISCH) navi-lock in heb zitten. Dus wellicht dat dat ook wat afschrikt.
 

Lordje

Actief lid
Wie steelt nu zo een slecht Gps systeem met totaal verouderde mappen?

Sent from my iPhone using Forum Runner
 

TL@

Forumguru
Als ze het voorzichtig doen, mogen ze de mijne komen halen, gebruik die rommel toch niet :laugh:

Achteraf gezien toch liever niet, veel te veel gedoe met de verzekering en leasemaatschappij.
 

nomad

Senior Member
Rij sinds 2008 met een Columbus rond en afgezien van 1 poging (goed alarm nemen !) is het daarbij gebleven.
 

De Stip

Forumguru
Zelfs een goed SCM alarm, schrikt die kloo....... niet af hoor. Helaas weet ik dat nu uit ervaring. Het is gewoon een kwestie van tijd, eer je aan de beurt bent. De verzekeringsmaatschappijen en leasebedrijven zouden de handen ineen moeten slaan en PON verplichten tot een oplossing. Gewoon zeggen dat er geen enkele VAG auto meer in verzekering word genomen met een dergelijk systeem. Moet je eens opletten hoe snel de commercie dan een oplossing heeft bedacht. Het kan echt wel! Maar ik denk dat er verschillende belangen spelen. PON levert per week tig nieuwe systemen af, om opnieuw te worden ingebouwd na inbraak. Dat is ook handel.....

En alle VAG rijders (en helaas waarschijnlijk dus ook enkele forumleden) die overwegen een "gebruikt" exemplaar aan te schaffen, zouden voor ze dat doen, eens flink achter hun oren moeten krabben. Ik beschuldig niemand, maar waar gestolen word, is ook afzet en die gaan echt niet allemaal naar Oostblok landen.
 

SweetRevenge

Actief lid
@Lordje: Je kan de kwaliteit van een GPS systeem natuurlijk niet bepalen aan de hand van het up to date zijn van de mappen. Op die manier is elk systeem "slecht" na verloop van tijd.
Ik vind het een prima systeem. Enkel het gebrek van een zoekfunctie op de iPod interface vind ik ergerlijk, voor de rest: een prima systeem.
 
Mijn enige bezwaar tegen de Columbus is dat de equalizer functie -die toch echt wel aanwezig is- uitgezet is bij mijn type auto. Daar erger ik me aan, dat slaat nergens op. Voor de rest heb ik qua navigatie, bediening of telefonie niets aan te merken op het apparaat.
 

Lordje

Actief lid
Bij mij is dat ook niet aanwezig.
En nochthans heb ik een elegance versie.

Sent from my iPhone using Forum Runner
 
Voordat er spraakverwarring ontstaat: ik heb het niet over de drie-voudige toonregeling (die heb ik ook) maar over de functie om een aantal pre-sets te kiezen (lineair, rock, taal, klassiek, dans). Hebben we het over hetzelfde? ;)
 

Lordje

Actief lid
nikkel1964 zei:
Voordat er spraakverwarring ontstaat: ik heb het niet over de drie-voudige toonregeling (die heb ik ook) maar over de functie om een aantal pre-sets te kiezen (lineair, rock, taal, klassiek, dans). Hebben we het over hetzelfde? ;)

Dat had ik verstaan en dat heb ik niet.

Sent from my iPhone using Forum Runner
 
Ik las iets over het flashen van je startscherm met je kenteken, maar waarom niet gewoon laten etsen? kun je gewoon bij de dealer laten doen en dan staat in een soort braille je kenteken keihard in de hardware.
Ik heb het laten doen , was wel een beetje bang dat het er niet uit zou zien, maar het valt eigenlijk nauwelijks op, terwijl een eventuele nieuwe eigenaar zich waarschijnlijk echt wel even achter de oren krapt als hij een dergelijk exemplaar aangeboden zal krijgen, dus maakt het wel minder interessant voor eventuele dieven.
 

MacManiac78

Forumguru
Wat een goed idee!
Als het scherm aanstaat, zal dit tegen het licht wegvallen, staat het scherm uit, dan is het wel degelijk te zien!
Ik heb met een dremel het kenteken al in het metaal van de radio geschreven. Chemisch etsen in het scherm.... BRILJANT!

Misschien ook even in je ramen laten etsen dat je radio deze ets heeft... :laugh: Want als men al met je radio bezig geweest is en ze er achterkomen dat je ze te slim bent geweest, dat ze dan alsnog hun 'handtekening' achter laten.
 
kan kijken of ik binnenkort even fotootje kan maken (ben nu aan het werk) en of het me lukt up te loaden :-)....ets is niet in het scherm zelf , maar op de plastic body. Je krijgt een paar stickers voor op je ruit erbij zodat eventuele dieven van te voren kunnen zien dat het ding gemarkeerd is (alhoewel ik me wel afvraag in hoeverre zoiets nu weer niet een uithang bord is van "ik heb een RSN510" maar goed).
ALs je weet dat het er zit kun je het zien, maar als je terloops kijkt zie je weinig van het etsen...
 
poging een fotootje van het etsen te uploaden, net boven SD kaart....:

autoradio.jpg

dus mocht hij ooit gejat worden en iemand biedt hem aan met dit kenteken erop...dan weten jullie me te vinden :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan