Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.
denk het wel.....bij mij deed de dealer het tenminste zelf bij aflevering (was trouwens wel de 1e keer dat hij dit deed)...was ook gewoon een standaard setje van PON (malletje, ets spul en waarschuwings stickertjes). Ik had het bij aanschaf van de auto als een van de kleinigheidjes erbij bedongen, maar is geloof anders ook maar iets van 20 a 30 euro
 

mister9

Actief lid
Hier al een paar maanden niet op gereageerd... Klinkt positief. Is het in dit geval ook echt, geen nieuws is goed nieuws? Is de golf gaan liggen, of is het nog net zo erg als altijd...
 

Constant

Erelid
In mijn flat (Amsterdam Zuid) zijn er vier gestolen ergens in mei 2012. Idem dito in de directe omgeving, de bendes slaan toe door met een groep meerdere flats tegelijkertijd te bezoeken. Schijnt dat ze met busjes worden gebracht en gehaald, alsdus een expert in beveiligingscamera's, hij had dat weleens gezien zijn bij een van zijn complexen.
 

EdK

Forumguru
Wel een goede werkgever als ik het mag zeggen

Gebracht en gehaald worden van je werk !
 

Constant

Erelid
Expats waarschijnlijk, krijgen ook nog woonruimte verzorgt door hun werkgever.

De buren hoorden bij het schadeherstelbedrijf dat het de betreffende nacht flink raak geweest was in onze wijk.
 

Geje

Nieuw lid
Helaas, in de nacht van 27 op 28 juli jl. is ook bij mij de columbus gestolen, zelfs het afgaan van het alarm weerhoud ze niet.
 

EdK

Forumguru
als je pech hebt en je laat er weer één inzetten is die er over 3 maanden weer uit !
Dus zet maar 380 op je wagen straks, liggen de mussen en de dieven er smorgens naast
 

MacManiac78

Forumguru
Ze komen inderdaad altijd een keer terug, omdat men weet dat mensen zo "dom" zijn weer een nieuwe te kopen.
Bouw toch eens een GPS-Tracker in je unit, ... dan kan de politie ook eens gerichte aktes ondernemen.
Alarm horn BINNEN de auto..... schijnt ook PRIMA te werken. Let alleen wel goed op je eigen gehoor!
 

Constant

Erelid
Ook vreemd hoe makkelijk men een zo goed als nieuwe Columbus via eBay vanuit Letland kan bestellen........En vreemd genoeg, de aangehouden dieven komen volgens de kranten ook keer op keer uit Letland.

Stel nou dat dit Letse verkoopkanaal wordt gesloten (helaas geen prio bij de Letse overheid, noch bij eBay), zouden er dan ook minder Letten naar NL komen om Columbussen te stelen?
 

Geje

Nieuw lid
Na mijn diefstal had de politie het verzoek om het serienummer door te geven van het toestel, helaas was dit nog bij de dealer nog bij de importeur te achterhalen?
Het is zinvol om je serienummer van het toestel te noteren, zodat na diefstal dit in een register kan worden gezet.
 

MacManiac78

Forumguru
Geen of wel prio.... die discussie is al eens geweest. Je kan dit zelf ook een beetje sturen door er achteraan te blijven zitten.
 

TL@

Forumguru
als je pech hebt en je laat er weer één inzetten is die er over 3 maanden weer uit !
Dus zet maar 380 op je wagen straks, liggen de mussen en de dieven er smorgens naast

De mussen zullen niet dood langs de auto liggen want zonder aarde geen stroom (daarom dat vogels op de hoogspanningskabels in de lucht kunnen zitten), de kat van de buren die onder de auto kruipt en hem raakt met de rug gaat het echter niet overleven :icon_smile_dead:
 

MacManiac78

Forumguru
Net als die boer die last had van een vos die z'n kippen kwam pikken.

- pool op het gaas van de kippenren en de + pool op een metalen plaat die op een rubber mat lag. 's Nachts een flits en geen last meer van die vos.
Het wordt alleen een beetje lastig om elke keer een rubber mat en metalen platen rondom je auto te leggen. Handiger is het om dan een omvormer van 12v naar 220v in je auto te monteren en stoel te voorzien van "stoelverwarming". Kom maar lekker zitten als je aan de schroefjes draait.:1761: :grin:

Gekheid natuurlijk, het blijft vervelend dat de zooi zo "makkelijk" uit de auto te halen is en te kraken is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan