Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij is het in een Business Line, zoals de mijne, wel degelijk een af-fabrieksoptie en betaal ik er ook bijtelling over. Maar die wijzigt niet als'tie gejat wordt. Volgens mij is de fiscale waarde op het moment van tenaamstelling relevant voor de hoogte van de bijtelling en wijzigt die daarna niet meer, ongeacht wat je nog aan je auto doet. De bijtelling wordt bij waardevermeerderign immers ook niet aangepast. Ik heb mijn auto door de dealer nog laten voorzien van accessoires ter waarde van een paar duizend auto, maar daar betaal ik geen bijtelling over.
 

___JC___

Forumguru
Ahh okee dan gaat het wel mis inderdaad. Fiscale waarde aan laten passen bij de werkgever/leasemaatschappij dus.
 

___JC___

Forumguru
Huh? Bij mij kan je zelfs van tijdelijke huurauto's de fiscale waarde vinden op leaseweb, maar een aanpassing zou niet kunnen? Vreemd op zich of niet?
 

SweetRevenge

Actief lid
De bijtelling wordt berekend op de fiscale waarde van de auto op het moment van tenaamstelling. Wat er nadien met de auto gebeurt doet niet meer ter zake.
Als je minder bijtelling wil betalen omdat de Columbus eruit is gehaald, moet je ook akkoord gaan met een hogere bijtelling voor acheraf geplaatste accessoires. Waardevermindering door gebruik, krasjes, blutsen, enz worden ook niet maandelijks van de bijtelling afgetrokken.
Bij tijdelijke huurauto's wordt ook gewoon rekening gehouden met de fiscale waarde op het moment van tenaamstelling. Zolang je er gebruik van maakt krijg je dus op basis daarvan de maandelijkse bijtelling.
 

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij werkt het zoals ik in post 321 al schreef, of heb jij daar correcties op?

Dat je alle fiscale waarden kunt vinden, wil nog niet zeggen dat je ze ook kunt wijzigen. Toch?
 

nomad

Senior Member
Vroeg dat me inderdaad af... Dus als er een Kenwood in komt van 1000 euro minder is dat de voor rekening van de berijder. Vroeg me af of zo'n financieel gat dan ruimte biedt voor onderhandeling voor bijv extra opties of een mooi setje winterbanden en velgen. De meeste maatschappijen geven namelijk geen columbus meer terug na inbraak.
 

Rallye

Forumguru
De bijtelling is niet aan te passen. Als je een goedkopere radio krijgt het leasebedrag wellicht wel (of misschien inderdaad extra opties).
 

Sparkie

Forumguru
Afgelopen zondag op maandagnacht was mijn collega's Passat met RNS510 ook aan de beurt (omgeving Nieuwerkerk a/d IJssel).
Waarschijnlijk komt er nu een apparaat in dat navigeert m.b.v. Google Earth. Merk en type weet ik nog niet.
 
Die van mij zit er ook nog in. Heb de auto ook pas 1,5 week en woon ook nog in een streek waar mensen soms niet eens hun deur op slot doen 's nachts. Maar goed, als ze hem weg willen halen hoop ik dat ze het voorzichtig doen zonder al te veel schade. Vind de Columbus het meest tegenvallende onderdeel van de hele auto :( Ik had beter iets meer info kunnen inwinnen voordat ik voor de uitvoering met deze radio koos...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan