Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacManiac78

Forumguru
Als je een Fikkie of een Spike een plakje worst of gehele leverworst geeft helpt hij/zij waarschijnlijk ook nog om de schroevendraaiers vast te houden.

Ik heb onlangs de afdekplaat vastgehouden, het is een onding om op te ruimen. Maar het is bijzonder stevig.
Helaas biedt het geen weerstand tegen een accu-slijptol.

Eigenlijk moet er geconstateerd worden:
1.) De RNS-lijn is prachtig, prima enz.
2.) Je zou de RNS-lijn niet in je auto moeten laten (instaleren).
:rolleyes:
 

Constant

Erelid
Bij gebruik van een accu-slijptol blijft er toch weinig van de Columbus over? En wat verwacht je dan voor beveiliging, zelfs degelijke fietssloten gaan doormidden bij gebruik van een accuslijptol.
 

MacManiac78

Forumguru
Afdekkap heeft 4 bouten die je prima los kan slijpen zonder de RNS te raken. Of denk je dat ze deze slijptol als een moterzaag gaan hanteren?

Maargoed, mijn conclusie was toch ook al dat je eigenlijk beter geen RNS plaatsen kan? Er is niet tegenaan te beveiligen.
 

___JC___

Forumguru
Als je een Fikkie of een Spike een plakje worst of gehele leverworst geeft helpt hij/zij waarschijnlijk ook nog om de schroevendraaiers vast te houden.

LOL, geen ervaring met Rotweilers denk ik zo? Kom jij m anders m ff een plakje worst geven als de baas niet in de buurt is? :)
 

MacManiac78

Forumguru
Geen ervaring? :xyxthumbs: Elke hond, hoe groot ook, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Elke hond die agressief reageerd is zo opgevoed. Dus als jij een 'bijterd' hebt, dan zegt dat meer over jou dan over je hond. :crazy:
Rotweiler en Doberman hebben slechts een bepaald imago opgebouwd. De Doberman bijt snel, omdat het een van nature zenuwachtige hond is. Net als de Golden & Labrador Retreiver BTW.
Zitten beide in de bijt top-10.

Maar dit is de discussie niet.
 

MarcoO2

Forumguru
Afdekkap heeft 4 bouten die je prima los kan slijpen zonder de RNS te raken. Of denk je dat ze deze slijptol als een moterzaag gaan hanteren?
De gemiddelde RNS-dief heeft uberhaupt geen tijd om vier bouten los te gaan staan slijpen, die moet gewoon binnen 15 seconden die RNS meehebben. En dat voorkomt die afdekplaat prima.
 

WouterO2C

Actief lid
Mijn leasemaatschappij stond desgevraagd uitdrukkelijk NIET toe dat er een navilock op mijn RNS kwam. Dit omdat de dieven er dan "gewoon" een koevoet tussenzetten. Dan ben je dus nog verder van huis, omdat je complete dashboard moet worden vervangen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ook mijn leasemaatschappij vind het prima dat ik mét Columbus en zónder Navilock rond rijd. Houden zo! ;)
 

De Stip

Forumguru
Columbus gestolen!

Ik heb even bewust gewacht met het posten van dit topic, omdat ik afgelopen woensdag redelijk over de flos was. Nadat ze 4 weken gelden bij de Passat van m'n buurman, z'n RNS 510 eruit hadden gejat en mijn O-2 hadden overgeslagen vanwege het extra alarm (tenminste, dat was destijds mijn verklaring. Hebben ze afgelopen week zowel de nieuwe van hem als nu ook die van mij eruit gejat. Buiten het feit dat je een hoop gedonder hebt met allerlei instanties, tast het met name al je gevoel voor rechtvaardigheid, eerlijkheid en noem maar op aan. Tjeemig wat is dat klote! Ik kan het niet anders zeggen.
Ze zeggen dat die dieven gewoon weten dat er een nieuw systeem ingezet gaat worden en komen na een aantal weken weer opnieuw shoppen, totdat het ze te heet word onder de voeten. Mijn auto is een prive auto en ik ben er goed ziek van. Weg m'n vertrouwen van dat gebeurt hier niet. Weg m'n zorgvuldig bij elkaar geraapte muziek, weg al m'n adressen, weg de maagdelijke uitstsraling van mijn auto. Ongetwijfeld blijf je er gevolgschade van zien zoals een kras die niet vergoed word of een niet originele Carglass ruit. Bah, wat een ellende! En leuk dat we de grenzen zo open stellen. FOM heet dat, oftewel Freedom Of Movement. Geniet er maar van, stelletje tuig. Ik ga wel weer hard werken om die shit te betalen.
Zo dat is er uit! En ook al weet ik dat het voor sommigen misschien de normaalste zaak van de wereld schijnt te zijn geworden (gezien hun reacties als ik vertel wat mij nou gebeurt is), ik kan er niet aan wennen dat anderen aan je spullen zitten, beschadigen, slopen of stelen.
Voor de lotgenoten, wat was jullie oplossing? Weer een Columbus of toch maar iets anders wat minder diefstalgevoelig is en als bonus een beter geluid produceerd, Want in dat laaste blinkt dat apparaat nou niet echt uit helaas.
 

Fabia

† In Memoriam
Helaas ben je de volgende in een lange rij van Columbus diefstallen. Er loopt al een lange topic hierover. Ik zou zelf geen Columbus meer nemen maar naar wat anders op zoek gaan.
 

Tallguy

Forumguru
Echt vervelend joh! Er loopt inderdaad al een topic over gestolen columbussen en eventuele alternatieven.
Ik zal proberen jouw bericht samen te voegen daarmee.

EDIT : samengevoegd
 

MarcoO2

Forumguru
Ik dacht dat het al weer een tijdje rustiger was, had al een tijd geen meldingen meer gezien of gehoord. Maar ik sprak vorige week de plaatselijke schadeboer, en die had twee weken terug 6 gevalletjes gehad... klote!

@ Supersjors: succes met de afhandeling... in de nieuwsbrief van Skoda stond een alternatief: de Pioneer AVIC -F9310BT, voor de Superb € 1039,00 incl. montage. Misschien heb je er iets aan.
 

De Stip

Forumguru
Afgelopen woensdag had onze dealer er 7!!!!! Gaat toch nergens meer over. Ik ga me eens verdiepen in die navilock. Ben bang dat het er niet uitziet, maar m'n vrouw slaapt al sinds woensdag niet meer en wil liever geen sores meer met die auto.
Kensei bedankt voor je actie!

Grtz, Tony
 
Als ik dit lees ben ik blij dat er in mijn wagen maar een simpele tomtom inzit alhoewel je deze ook niet moet laten zitten of anders heb je ook brokken.
Denk een systeem waar je het scherm uit de wagen kunt nemen me nog de beste oplossing lijkt.
 

Cordoba

Forumguru
@Supersjors (Tony): er zijn verschillende dubbeldin alternatieven op de markt, zoals bijvoorbeeld ook Zenec. Tot een jaar geleden, was het idee dat een goedkoper Aziatisch alternatief veilig was voor diefstal. Helaas komt men daar ook weer van terug, alleen is nog niet duidelijk of die goedkopere 'klonen' gestolen worden omdat ze aangezien worden voor het originele apparaat dat in de auto geleverd wordt, of dat de 'kloon' op zich ook al interessant is voor dieven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan