Chiptuning nieuwste 2.0 tsi

Rosinfield

† In Memoriam
Normaal gesproken heb ik er geen problemen mee wanneer in een door mij gestart topic wat zijpaden worden betreden. In dit geval wil ik daar toch graag een uitzondering voor maken en verzoeken het verder zoveel mogelijk tot de inhoud te beperken. Af en toe een kwinkslag is geen probleem, maar het gebakkelei en de strijd om het laatste woord beginnen nu wel behoorlijk te vervelen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hij rijdt geweldig moet ik zeggen. Ligt als een blok op de weg en hij gaat heerlijk de bocht om, ook met hoge snelheid.
Het fijne vind ik dat je er ook heerlijk rustig (dwz iets boven de max snelheid) mee kunt cruisen en dan is hij ook best zuinig (zie ook mijn verbruik). Maar ook meteen bij de les als je het vermogen aanspreekt; dan het heerlijke duwtje in de rug en fel accelereren. DSG (6) kan nog wel wat beter qua schakelmomenten, al kan ik er op zich goed mee leven in tegenstelling tot de DSG's (7) in mijn vorige auto's. Als er getuned gaat worden wordt die uiteraard ook meteen aangepakt.
 

EdK

Forumguru
Tsja als ik bovenstaand lees dan heb ik zoiets van er zit iets tussen je oren dat zegt dat het getuned moet worden.
Maar zoals gezegd je hebt nu al meer vermogen dan de Fabia's met tuning , en in laatste geval met de 3 cilinder kon ik het nog goed begrjpen
Maar in hetgeval met de polo heb ik zoiets van het zit tussen ze oren..... zoiets van de vorige waren gedaan dus deze moet ook.....
Maar als je heel eerlijk naar jezelf bent dan doet de polo eigenlijk al meer dan de vorige Fabia's, dus waarom meer ??
Dat je je DSG dan misschien met deze bak nog wil aanpakken dat kan ik dan nog wel deels rijmen..

Maw wees blij met wat je hebt en laat je zelf niet gek maken ......
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat je dat wel juist inschat @EdK. Mijn rationele kant zegt hetzelfde. Ga in elk geval niets overhaasten, vooral ook eerst eens de ervaringen van sommige andere Polo GTI rijders afwachten, die er als de kippen bij zullen zijn
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , wat verwacht je nu van de mening van iemand die zijn Polo gaat tunen? Allen zullen er positief over zijn : "de bom, de max, super, nog steeds supergrip, we gaan direct voor stage 2,3,4 en +400pk, ...".
Je mag tegenwoordig niet meer kritisch zijn tov veranderingen aan je wagen, dat bewijst dit forum ook.
Ga zelf testrijden met een gechipte polo anders zal je nooit een correcte mening krijgen voor jezelf.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Rosinfield , wat verwacht je nu van de mening van iemand die zijn Polo gaat tunen? Allen zullen er positief over zijn : "de bom, de max, super, nog steeds supergrip, we gaan direct voor stage 2,3,4 en +400pk, ...".
Je mag tegenwoordig niet meer kritisch zijn tov veranderingen aan je wagen, dat bewijst dit forum ook.
Ga zelf testrijden met een gechipte polo anders zal je nooit een correcte mening krijgen voor jezelf.

Je bent zelf het voorbeeld van een spijt-optant, dus dit lijkt me geen wet van Meden en Perzen. Van de "petjes" verwacht ik uiteraard geen objectief oordeel. Maar er zijn ook anderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Goofy@5E

Forumguru
@Rosinfield

Ben zelf reeds 50 zomers jong, en men ,,zotte, jaren heb ik achter me gelaten, heb ook de stap van een remape gedaan, motor en dsg, en mijn conclusie is dat hij heel tof reed, maar nu nog een pak beter,
Wagen is nog steeds perfect rijdbaar in heel rustige momenten, en die zijn er bij mij veel, wanneer gebruik je dan het vermogen, indien nodig, en wanneer ik er zin in heb,
Was dit een noodzaak nee, wilde ik dit ja!!
Heb ik er spijt van , volmondig nee!!
En ja ik heb ook lang getwijfeld,
Grtz, K,
 

leon-cupra

Forumguru
Je bent zelf het voorbeeld van een spijt-optant, dus dit lijkt me geen wet van Meden en Perzen. Van de "petjes" verwacht ik uiteraard geen objectief oordeel. Maar er zijn ook anderen.
Hoe objectief kan je zijn over een eigen mening . Twee zaken "eigen" en "mening". :pieker:
Het rijden na tunen is een "gevoel" en ieder zijn gevoel is anders. Dus Corné en vrienden mogen allen roepen "stage 1 blijft hetzelfde", als het voor jou "anders" aanvoelt, wat ben je dan met hun mening.:pieker:
 

Rosinfield

† In Memoriam
@leon-cupra ; ik snap eerlijk gezegd niet wat je nu uit alle macht zo stellig wil beweren. Het doet er ook niet toe, want het is wat mij betreft niet zo relevant. Je maakt er nu onnodig een semantische discussie van. Uiteraard weet ik als geen ander dat je niet van een objectief oordeel kan spreken in dezen. Ik had ook beter "objectief" kunnen zeggen, mea culpa. Waar het om gaat is dat er denk ik best ervaringen zullen zijn van sommige anderen waar ik wat aan heb bij mijn afweging. Ik ga er niet bij voorbaat van uit dat die van nul en gener waarde zijn, omdat iedereen per definitie laaiend enthousiast is. Nogmaals, jijzelf bent het beste voorbeeld van precies het omgekeerde.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Waar ik in de Polo GTI wel benieuwd naar ben (ga hem binnenkort rijden) is of het TSI blok 'geknepen' aanvoelt. Ik heb paar keer teruggelezen dat hij bovenin het toerenbereik wat wegzakt, waar bv de Golf GTI wel blijft doorgaan. Hoe ervaar jij dit @Rosinfield?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Geknepen zou ik het niet willen noemen; meer het gevoel dat er nog wel de nodige reserve in zit. Maar dat komt natuurlijk op hetzelfde neer ;). Ben erg benieuwd naar je review @sitechris!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Hoe objectief kan je zijn over een eigen mening . Twee zaken "eigen" en "mening". :pieker:
Het rijden na tunen is een "gevoel" en ieder zijn gevoel is anders. Dus Corné en vrienden mogen allen roepen "stage 1 blijft hetzelfde", als het voor jou "anders" aanvoelt, wat ben je dan met hun mening.:pieker:

Ik denk dat Corné en vrienden genoeg ervaringen hebben om hier een goede mening over te kunnen hebben. Ik schaar me ook onder de vrienden en heb al wat tuning meegemaakt, ook bij eigen auto's. Allemaal Stage 1 en nog niet meegemaakt dat de auto daardoor anders aanvoelt, behalve positief.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is mijn ervaring ook hoor, nu met drie Skoda's hiervoor. Maar dat waren wel 1.2 en 1.0 tsi's. Dit is natuurlijk wel even wat anders
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Ja dat waren ook mijn gedachten hierbij. Zal nog eens wat info zoeken over het bedrijf waar dit is gebeurd
 
Bovenaan Onderaan